تو خونه سوسک کابینت داری؟ با این روش‌ها از شرشون خلاص شو

 تو خونه سوسک کابینت داری؟ با این روش‌ها از شرشون خلاص شو

سوسک

دیدن و تماشای سوسک‌هایی که در حال رژه رفتن روی سطوح کابینت هستند یکی از بدترین تصویرهایی است که خانم‌های خانه دار می‌توانند با آن روبرو شوند. برای رهایی از این سوسک‌ها همراه ما باشید.

سوسک کابینت

وقتی سوسک‌ها وارد خانه می‌شوند، بیرون کردن آن‌ها کار دشواری است. آن‌ها می‌توانند روی غذای شما راه بروند یا حتی به کاغذدیواری، کتاب‌ها و لوازم‌ الکترونیک منزل صدمه بزنند. همچنین ممکن است با آلوده‌کردن غذا، لوازم خانگی و دیگر سطوح منزل موجب انتشار بیماری پاتوژن نیز شوند.

از بین بردن سوسک کابینت با روش‌های مختلف

۱. استفاده از خمیر سوسک کش

یکی از روش‌های از بین بردن سوسک در آشپزخانه استفاده از خمیر سوسک کش است. ابتدا باید کل خمیر رو در آورده و کاملاً ورز دهید. سپس تکه‌هایی از این خمیر به اندازه دانه‌های عدس را جدا کرده و در تمامی قسمت‌های کابینت قرار دهید. سوسک‌ها با خوردن این خمیر تشنه شده و برای رفع تشنگی خود به سوی فاضلاب می‌روند و تا حد فراوانی آب نوشیده و سپس از بین خواهند رفت.
۲. استفاده از اسپری‌های حشره کش

برای از بین بردن سوسک کابینت از حشره کش‌های مخصوص سوسک استفاده کنید زیرا این حشره‌کش‌ حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. برای این کار هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده اند را به‌طور کامل اسپری کنید.

 

 

۲. کابینت‌ها را به طور مرتب تمیز نمایید

تله سوسک به‌ دلیل چسبندگی موجب از بین رفتن این حشرات موذی می‌شود. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیر‌های رفت و آمد سوسک‌ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است روی سوسک‌های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری نداشته باشد.
۴. استفاده از سم و آفت سوسک

استفاده از سم و آفت کش‌ها قوی به‌عنوان آخرین راه حل روش مناسب خواهد بود.

برای مشاهده کامل این مقاله می‌توانید به لینک زیر رجوع نمایید
بررسی و خرید انواع بروز ترین مدلهای دستگیره کابینت |فروشگاه مدرن یراق

بررسی و خرید انواع بروز ترین مدلهای دستگیره کابینت |فروشگاه مدرن یراق
مشاهده
yektanet-logo-sign
تبلیغ
از بین بردن سوسک کابینت با روش های کاربردی

نکات مهم
۱. نگذارید کابینت‌ها رطوبت داشته باشند

سوسک محیط مرطوب را دوست دارد و می‌تواند حداقل برای یک ماه بدون غذا زنده بماند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورد.
۲. کابینت‌ها را به طور مرتب تمیز نمایید

تمیز نگه داشتن و مرتب کردن کابینت آشپزخانه محیط اهمیت زیادی در از بین رفتن سوسک کابینت دارد. برای این منظور مواد غذایی و دیگر آشغال‌های زیر را از درون کابینت‌ها جمع آوری کنید.
۳. کلیه منافذ و ترک‌ها را ببندید

برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل خانه بهتر است تمام منافذ روی دیوار را کاملا پر کنید. چرا که فضا‌های تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولید مثل سوسک‌ها تبدیل شود.
۴. سطل‌های زباله را مرتب خالی کنید

یک سطل زباله‌ی پر از آشغال، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع و از بین بردن سوسک، از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید