با این ترفندها هود آشپزخونه رو جوری تمیز کن که مثل روز اولش نو بشه

 با این ترفندها هود آشپزخونه رو جوری تمیز کن که مثل روز اولش نو بشه

تمیز کردن هود

آشنایی با روش های تمیز کردن هود آشپزخانه به دلیل محل قرارگیری این دستگاه و ارتباط مستقیم با آن هرگونه آلودگی دارای اهمیت بالایی است.

 

تمیز کردن هود آشپزخانه

 

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاها در هر خانه است چرا که اکثر خانم‌ها بیشتر وقت خود را در آنجا می‌گذرانند. همه ما دوستداریم وسایل آشپزخانه را تمیز نگه داریم، اما بعضی از آن‌ها نیاز به تمیزکاری بیشتری دارند.

هودها بدلیل اینکه سطح مقطع زیادی دارند معمولا میزان زیادی از چربی و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند. بنابراین تمیز کردن آن‌ها بصورت مداوم یک ضرورت است.

بخش اول: تمیز کردن قسمت‌های بیرونی هود

۱- یک پاک کننده مناسب با هود انتخاب کنید. محدوده خارجی هود ممکن است از مواد مختلفی مثل شیشه، استیل یا پلاستیک ساخته شده باشد. پس پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که مطمئن شوید به هود شما آسیبی نمی‌رساند.

نکات مورد توجه:

برای هود‌های پلاستیکی یا وینیل، از پاک کننده معمولی یا محلول آب و مایع ظرف شویی استفاده کنید.
برای استیل فقط از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید.
برای مس از پاک کننده مخصوص مس استفاده نمایید.

 

۲- روی قسمت بیرونی هود، یک پاک کننده مناسب بپاشید و با توجه به دستورالعمل آن اجازه دهید که محلول مدتی روی هود بماند.
درب ضد حریق با تاییدیه سازمان آتش نشانی | دژ درب

 

۳- یک پارچه خشک و نرم یا دستمال کاغذی بردارید و تمام قسمت‌های هود را که در مرحله قبل روی آن محلول اسپری کردید را با دقت پاک کنید. اگر روی هود دانه‌های چربی درشت و سفت هست از تمیزکننده‌های مخصوص برای تمیز کردن آن استفاده نمایید.

 

بخش دوم: تمیز کردن قسمت های زیر هود آشپزخانه

۱- ابتدا یک ظرف را با آب پر کنید و روی اجاق گاز زیر هود بگذارید، زیر آن را روشن کنید تا به جوش بیاید و سی دقیقه یا بیشتر اجازه دهید آب بجوشد و بخار آب وارد قطعات داخلی هود شود. سپس صبر کنید تا بخار خنک شود.

 

۲- برای پاک کردن داخل هود به یک تمیز کننده قوی نیاز دارید. ابتدا محلول را بر روی یک قسمت دور از دید هود اسپری کنید تا مطمئن شوید اسپری به بدنه هود آسیب وارد نمی‌کند و رنگ آن را از بین نمی‌برد.

توجه: برای اطمینان، دستورالعمل روی پاک کننده را به دقت بخوانید سپس از آن برای تمیز کاری استفاده نمایید.

 

۳- ابتدا دستکش بپوشید، پنجره‌ها را باز کنید یا تهویه را روشن کنید، بعد محلول را روی قسمت‌های داخلی هود اسپری کرده و با یک اسفنج یا پارچه مناسب آن را روی قطعات هود بمالید.

توجه: برخی از پاک کننده‌ها سریع پاک می‌کنند و برخی دیگر باید مدتی بگذرد تا تاثیر خود را بگذارند؛ هنگام استفاده از این پاک‌کننده‌ها کمی صبر کرده و سپس آن را تمیز کنید.

 

 

۴- با یک حوله کاغذی یا یک دستمال نرم مرطوب، محلول پاک کننده را از روی هود تمیز کنید.

 

عکس تمیز کردن قسمت های زیر هود آشپزخانه

 

۵- پیشنهاد می‌شود کار تمیز کردن هود را حداقل یک بار در ماه انجام دهید تا تمیزکاری هود برای شما راحت‌تر باشد و آلودگی‌های روی هود سریع‌تر از بین بروند.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید