عوارض هولناک مصرف جگر خام و نپخته

 عوارض هولناک مصرف جگر خام و نپخته

خوردن جگر فواید زیادی دارد، اما به صورت خام و نپخته توصیه نمی‌شود.

خوردن جگر فواید زیادی دارد، اما به صورت خام و نپخته توصیه نمی‌شود، به خصوص برای زنان باردار که نباید مصرف کنند، زیرا موجب سقط جنین خواهند شد. اگر گفته می‌شود جگر را خام مصرف نکنید، زیرا دارای آنزیمی به نام تیامیناز است که تنها در اثر پختن از بین خواهد رفت، اما در حالت خام، این آنزیم اجازه نمی‌دهد ویتامین‌های موجود در جگر جذب بدن شود. فرآیند پختن، می‌تواند تاحد زیادی باعث از بین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک‌ها شود. نوشیدن آبمیوه‌های تازه، سالم و طبیعی مانند آب مرکبات با غذاهای گوشتی باعث افزایش جذب آهن در بدن می‌شوند. تفاوتی میان دل مرغ و جگر است. دل مرغ، منبع خوبی برای دریافت پروتئین و آهن محسوب بوده ودارای اسید فولیک هم است.

متخصص تغدیه درباره علائم جگر خام بیان کرد: علائم و نشانه‌های مسمومیت جگر به صورت سرفه، عطسه، سردرد و آبریزش بینی است. حتی ممکن است این میکروب‌ها به چشم‌های فرد سرایت کرده و آن را نابینا کند. علاوه بر ویتامین و پروتئین، دارای اسید فولیک، بیوتین، نیاسین، کلسیم، فسفر، منیزین و پتاسیم است. اما در کنار این فواید دارای عوارضی خواهد بود که موجب بیماری‌های خاصی می‌شود. یکی از عوارض آن ورود مواد سمی به بدن است. جگر دارای مقادیر زیادی ویتامین A بوده که خوردنش ممکن است منجر به تجمع آن شده و در طولانی مدت سم تولید خواهد کرد. خوردن جگر سیاه ممکن است فرد را منجر به مشکلات کبدی هم بکند زیرا جگر سیاه عضوی از دام است که سموم و انواع هورمون‌ها در آن جمع شده است و به همین دلیل مصرف زیاد آن خطراتی به دنبال خواهد داشت. اگر دام جوان باشد، سموم کم‌تری در جگرش جمع می‌شود، اما به طور کلی آهن زیاد جگر برای مردان ضرر دارد و در کلیه و کبد جمع شده و به این دو عضو مهم بدن صدمه خواهد زد. یکی دیگر از عوارض آن مشکلات قلبی است که ممکن است ایجاد کند. جگر کلسترول بالایی دارد و به همین دلیل می‌تواند موجب بیماری‌های قلبی و سکته شود. افرادی که دچار چربی خون هستند یا مشکلاتی مربوط به قلب دارند، بهتر است کمتر جگر مصرف کنند.

وی همچنین گفت: یکی از راه‌های موثر برای ازبین بردن عارضه جراحی است. فرد باید به پزشک مربوطه مراجعه کند تا جداسازی انگل از طریق جراحی و تجویز آنتی هیستامین‌ها صورت بگیرد. مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلابه بیماری های مختلف، پرهیز از مصرف جگر خام یا نیم‌پخته است. به افراد توصیه می‌شود قبل از مصرف جگر کبابی از پخت کامل تمام قسمت‌های آن مطمئن باشند.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید