جزئیات سومین جلسه دادگاه سقوط هواپیمای اوکراینی

 جزئیات سومین جلسه دادگاه سقوط هواپیمای اوکراینی

اوکراین

سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای ۷۴۷ کشور اوکراین با حضور متهمان، شاکیان، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ا به ریاست قاضی «ابراهیم مهرانفر» در دادگاه نظامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمایی ۷۴۷ کشور اوکراین امروز (پنجشنبه ۲۴ آذر) برگزار شد و پیش از این و در طی ۲ جلسه قبلی دادگاه، شکات و وکلای آنها، اشکالاتی به مرحله تحقیقات و نظرات کارشناسی موجود در پرونده گرفته بودند که قاضی با وارد دانستن این اشکالات، پرونده را بابت رفع برخی نواقص به دادسرا برگرداند و امروز و پس از رفع این اشکالات دادگاه برگزار شد.

در این دادگاه ۱۰ متهم از رده‌های نظامی مختلف حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دادگاه قاضی مهرانفر ضمن تسلیت شهادت جانباختگان پرواز PS۷۵۲ اوکراین و طلب مغفرت الهی برای آنها گفت: دادگاه بر این باور و مصمم است تا برابر اصول دینی و قانونی که حاکم بر آیین دادرسی کیفری است، دادرسی عادلانه و منصفانه ای داشته باشد.

وی افزود: طی فرآیند تشکیل پرونده و بررسی آن، محتوای پرونده در اختیار وکلای شاکیان و متهمین بوده و آنها از نزدیک در جریان موضوع هستند و پرونده را مطالعه کردند.

در ادامه جلسه قاضی مهرانفر از نماینده دادستان خواست تا با حضور در جایگاه، کیفرخواست متهمان پرونده سانحه سقوط هواپیمایی ۷۴۷ کشور اوکراین را قرائت کند.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان و تفهیم اتهامات به متهمان پرونده، قاضی مهرانفر با دعوت از شاکیان پرونده به جایگاه از آنها خواست تا در خصوص پرونده صحبت و درخواست‌های خود را در دادگاه مطرح کنند.

تعدادی از شاکیان با حضور در جایگاه ضمن بیان مطالب خود، از رئیس دادگاه خواستند با قاطعیت رای صالح و قاطعی صادر شود.

براساس این گزارش، بعد از حضور شکات و برخی از وکلای آنها در جایگاه و بیان سخنانشان که حدود چهار ساعت به طول انجامید، قاضی مهرانفر با اعلام اینکه زمان جلسه بعدی دادگاه متعاقبا اعلام می‌شود، پایان سومین جلسه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمایی ۴۷ اوکراین را اعلام کرد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد، پس از ۶ دقیقه بعد از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران صبح شنبه (۲۱دی ۱۳۹۸) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک پدافندی قرار گرفته است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید