۷ نکته مهم برای نگهداری و مراقب از موی فر

 ۷ نکته مهم برای نگهداری و مراقب از موی فر

موی فر

موهای فر زیبایی و جذابیت خاصی دارند اما معمولاً شکنندگی و آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به موهای دیگر دارند، به همین دلیل موی فر به مراقبت و نگه‌داری جدی تری نیاز دارد. شاید شما هم اولین راه حلی که برای نگهداری از موی فر به ذهنتان رسیده صاف کردن دائم یا موقت موها با روش‌های حرارتی و یا شیمیایی باشد اما باید بدانید این روش‌ها گاهی آسیب‌های جبران‌ناپذیری به موی شما وارد می‌کند و خاصیت فر بودن آن را از بین می‌برد. در این مقاله نکاتی را درمورد نگهداری و مراقبت از موی فر مطرح کرده‌ایم. توجه داشته باشید مراقبت از مو فقط مختص به خانم‌ها نیست و آقایان هم برای داشتن موهایی خوش حالت باید این نکات را رعایت کنند.!
انواع موی فر

در ابتدا باید بدانید موی فر با موی مجعد تفاوت دارد. موهای موج‌دار ساقهٔ نرمی دارند و حالت آنها شبیه به S لاتین است، همچنین حالت آن زود از بین می‌رود. موی فر اما ساقه زبر و برجسته‌تری دارد. حالت همه‌ موهای فر شبیه به هم نیست، و مدل‌های مختلفی مانند فر ریز، فر کلاسیک، فر مربعی یا فر لوله‌ای وجود دارد. همچنین حالت موی فر دیرتر باز می‌شود.

۷ روش برای افزایش سرعت رشد مو
شستن موی فر

موی فر را با آب ولرم بشویید. آب داغ باعث خشک‌شدن مو و ازبین‌رفتن رطوبت آن می‌شود. حتماً یک شامپوی ملایم انتخاب کنید. سعی کنید شامپوی مخصوص موی فر انتخاب کنید. شامپوی شما باید سولفات نداشته باشد یا حداقل از سولفات کمی برخوردار باشد. موقع شستن موهای فر به‌هیچ‌عنوان آنها را چنگ نزنید بلکه به شکل ملایم کف سر را با انگشتان ماساژ دهید.

خشک‌کردن موی فر

برای خشک‌کردن موی فر بعد از شستشو هرگز نباید از سشوار استفاده کنید چراکه حرارت زیاد و شدت باد سشوار فر موها را باز می‌کند و باعث وز شدن مو می‌شود. ابتدا بعد از شستشو محصولات مورد نظرتان را به موی فر خود بزنید و نم موها را با حوله نخی بگیرید. اگر عجله‌ای برای خشک‌شدن موی خود ندارید بهترین حالت این است که موی فر را به حالت باز رها کنید تا در هوای معمولی خشک شود. اما اگر زمان ندارید باید از دیفیوزر استفاده کنید. سر دیفیوزر باعث می‌شود تا باد سشوار با شدت کمتر و به شکل ملایم بین موها پخش شود. سعی کنید باد سشوار را ملایم و یا سرد کنید.
شانه کردن موی فر

از روغن‌های طبیعی برای روغن درمانی موهای فر استفاده می‌کنند. روغن‌های گیاهی و طبیعی برای رفع زبری و خشکی مو بسیار مؤثر هستند. توجه داشته باشید باید قبل از حمام از این روغن‌ها استفاده کنید و آنها را به ریشه مو نزنید. ابتدا موها را مرطوب کنید و شانه بکشید بعد روغن را به ساقه مو ماساژ دهید. روغن بین یک تا ۲ ساعت می‌تواند روی موی فر بماند و بعد موها را بشویید.

برای قبل حمام روغن‌هایی مانند: نارگیل، بادام شیرین، جوجوبا، رزماری، آووکادو، درخت چای مناسب هستند.

برای بعد از حمام هم روغن‌هایی مانند آرگان مناسب هستند و باعث درخشش مو و حفظ رطوبت موها می‌شود. اما در بعضی موارد روغن آرگان باعث باز شدن فر مو می‌شود.
ماسک طبیعی برای موی فر

موی فر در اثر استفاده اشتباه از شامپوهای نامناسب، رنگ و دکلره، استفاده بیش از حد از سشوار و اتو و مواد شیمیایی متعدد به‌مرورزمان خشک و آسیب‌دیده می‌شود. ماسک‌های خانگی که با مواد طبیعی در خانه آماده می‌شود تا حدود زیادی به احیا و ترمیم موهای شما کمک می‌کند. ماسک‌های خانگی معمولاً با موادی مانند عسل، آلوئه‌ورا، روغن بادام یا نارگیل، و گیاهان متعدد دیگر تهیه می‌شوند ماسک‌های خانگی برای نرم و براق شدن و آبرسانی موی فر بسیار مناسب هستند. بهتر است از این ماسک‌ها هفته‌ای یک تا دو بار استفاده شود.
روتین خواب مناسب برای موی فر

در هنگام خواب به‌دلیل تماس طولانی‌مدت مو و بالشت، موی فر دچار سایش می‌شود. این مسئله در طولانی‌مدت می‌تواند باعث وز شدن موها و موخوره و آسیب شود. پس باید از پارچه مناسبی برای روبالشتی خود استفاده کنید. بهترین جنس رو بالشتی برای موی فر پارچه ساتن است. پارچه ساتن برخلاف پارچه نخی از ایجاد سایش مو جلوگیری می‌کند و رطوبت را به خود جذب نمی‌کند در نتیجه از خشک‌شدن موی فر جلوگیری می‌کند. موی خود را در هنگام خواب باز نکنید. موی فر را با کش موی ساتن ببندید. بستن مو باعث می‌شود تا از باز شدن فر و به‌هم‌خوردن حالت آن جلوگیری شود. اگر موی کوتاهی دارید که با کش بسته نمی‌شود، از کلاه ساتن استفاده کنید. کلاه ساتن از وز شدن مو جلو در هنگام خواب جلوگیری می‌کند. پس از بستن موها با کش مو می‌توانید با کلاه ساتن بخوابید.
سخن آخر

همهٔ توضیحات مقاله بالا به داشتن موی فر سالم کمک می‌کند. موی فر سالم باید بدون خشکی، بدون موخوره و بدون چسبندگی و ریزش باشد. باید بدانید موی فر هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است و نباید روند مراقبت و درمان موی خود را با دیگری مقایسه کنید. با شروع انجام روتین‌های گفته شده بین سه تا شش ماه زمان نیاز هست تا تأثیرات آن را مشاهده کنید. محصولات اورجینال و باکیفیت به روند مراقبت موی فر بسیار کمک می‌کنند و در انتها باید بدانید موی فر آسیب‌پذیرتر از دیگر موها است پس با موی خود مهربان‌تر برخورد کنید و در مراقبت از آن جدی تر باشید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید