تصویر ثبت شده از جیمز وب که بسیار خاص است

 تصویر ثبت شده از جیمز وب که بسیار خاص است

تصویر ثبت شده از جیمز وب که بسیار خاص است

۴ قمر از ۲۷ قمر سیاره، ستاره‌های پس زمینه و کهکشان‌ها را نشان می‌دهد.

این تصویر نزدیک که توسط دوربین مادون قرمز نزدیک جیمزوب گرفته شده و ناسا این هفته منتشر کرده‌است، ادامه مجموعه‌ای از عکس‌های گرفته شده در ماه فوریه است. تصویر جدید دارای طول موج اضافی نور است که یک حلقه پنهان را آشکار می‌کند. اگرچه شناخته شده‌است که اورانوس دارای ۱۳ حلقه داخلی و خارجی مجزا است، NIRCam “حلقه زتا” گریزان این سیاره را نشان داد، یک حلقه ضعیف و پراکنده که در نزدیکی سیاره قرار دارد.

از ۲۷ قمر اورانوس، ۱۴ قمر در این تصویر نشان داده شده است: اوبرون، تیتانیا، آمبریل، ژولیت، پردیتا، روزالیند، پوک، بلیندا، دزدمونا، کرسیدا، آریل، میراندا، بیانکا و پورتیا.

این نمای بسیار دقیق‌تری از اورانوس نسبت به اولین نمای نزدیک بشر از سیاره هفتم است که توسط کاوشگر وویجر ۲ ناسا در سال ۱۹۸۶ گرفته شد. در مقابل، جیمزوب ویژگی‌های جوی مانند کلاهک ابر قطب شمال را به تصویر کشیده است. این کلاه در حال رشد و عقب نشینی برای دانشمندان سیاره‌شناسی جذاب است، زیرا شواهد قابل مشاهده‌ای است که نشان می‌دهد اورانوس روی محوری می‌چرخد که ۹۸ درجه کج شده و اثرات فصلی و هواشناسی ایجاد می‌کند که منجر به رخ دادن طوفان‌ها می‌شود.

اورانوس ۸۴ سال زمینی طول می‌کشد تا یک بار به دور خورشید بچرخد. این مدار آهسته، به علاوه شیب شدید اورانوس، به این معنی است که غول یخی فصول بسیار شدیدی را تجربه می‌کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید