۱۰ اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم که حتما باید بدانید

 ۱۰ اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم که حتما باید بدانید

کرم دور چشم

اگر تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که آیا واقعا به استفاده از کرم دور چشم نیاز دارید یا خیر، باید بگوییم که پاسخ این سؤال مثبت است. پوست اطراف چشم بسیار حساس بوده و مستعد خشکی است. به عبارت‌ دیگر، سریع‌تر از سایر قسمت‌های صورت علائم پیری را نشان می‌دهد. از این‌رو، توصیه می‌شود با اضافه کردن کرم دور چشم به روتین پوستی خود به کاهش خطوط ریز کمک کرده و از عمیق‌تر شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

کرم‌‌های دور چشم به‌طور خاص برای پوست نازک‌ و لطیف‌ اطراف چشم ساخته می‌شوند. آن‌ها در مقایسه با کرم‌های صورت روغن بیشتری دارند و اغلب حاوی مواد فعالی هستند که مشکلات پوست اطرا‌ف چشم را برطرف می‌کنند.

چه به‌تازگی استفاده از کرم دور چشم را شروع کرده باشید و چه تجربه‌ی زیادی در این زمینه داشته باشید، ممکن است هنگام استفاده از آن مرتکب اشتباهاتی شوید که اثربخشی محصول را کاهش دهد. مقاله‌ی امروز دیجی‌کالا مگ به اشتباهات رایج در استفاده از کرم دور چشم اختصاص دارد. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.
۱. فکر می‌کنید استفاده از یک مرطوب‌کننده‌ی معمولی کافی است

کرم‌های دور چشم برای پوست اطراف چشم طراحی‌ شده‌اند. به همین دلیل، جایگزین کردن آن‌ها با مرطوب‌کننده‌های معمولی نمی‌تواند نتایج یکسانی را به همراه داشته باشد.

افراد زیادی نگران سیاهی و خطوط ریز دور چشم‌شان هستند، اما وقتی از آن‌ها پرسیده می‌شود که از چه چیزی برای رفع نگرانی‌هایشان استفاده می‌کنند، می‌گویند «هیچ چیز» یا «من از مرطوب‌کننده استفاده می‌کنم». مرطوب‌کننده‌ها برای آبرسانی به پوست عالی هستند، اما اگر به‌دنبال راهی برای رفع مشکلات دور چشم‌تان می‌گردید، به یک کرم دور چشم خوب نیاز دارید.

 

۲. در استفاده از کرم دور چشم زیاده‌روی می‌کنید

اشتباه در میزان استفاده از کرم دور چشم

تا به حال دقت کرده‌اید که حجم کرم‌های دور چشم چقدر کم است؟ حتما دلیلی وجود دارد که از تیوب‌ یا ظروف بزرگ برای این محصولات استفاده نمی‌شود. پوست اطراف چشم یک ناحیه‌ی بسیار کوچک است که مقدار کمی کرم، به اندازه‌ی یک نخود، می‌تواند سطح آن را بپوشاند. از سوی دیگر، بیشتر کرم‌های دور چشم نسبت به سایر محصولات بهداشتی آرایشی قیمت بالاتری دارند و زیاده‌روی در استفاده از آن‌ها باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شود.

بعضی‌ها معتقدند که هر چقدر بیشتر از یک محصول استفاده کنند، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند. با این حال وقتی صحبت از ناحیه‌ی زیر چشم به میان می‌آید، باید حد اعتدال را رعایت کنید. مالیدن مقدار زیادی کرم روی پوست دور چشم می‌تواند منافذ آن را مسدود کند و حتی به داخل چشم نفوذ کرده و باعث سوزش آن شود.
۳. کرم را بیش از حد نزدیک به چشم خود می‌مالید

نباید کرم دور چشم را به پلک‌های خود یا خیلی نزدیک به مژه‌هایتان بمالید. این کار احتمال ورود کرم به داخل چشم را افزایش می‌دهد که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. کرم بعد از تماس با پوست تحت تأثیر دمای بدن قرار می‌گیرد و کمی به اطراف پخش می‌شود. بنابراین، نیاز نیست آن را خیلی نزدیک به چشم خود بمالید.

به استخوانی که از بینی تا انتهای گونه ادامه دارد «استخوان اوربیتال» می‌گویند. کرم را در امتداد استخوان اوربیتال، در فاصله‌ی یک سانتی‌متری مژه‌ها و به‌صورت نیم‌دایره زیر چشم بمالید. وقتی به قسمت بالای چشم می‌رسید، کرم را درست زیر ابرو قرار دهید.
۴. اجازه نمی‌دهید کرم جذب پوست شود

فرقی ندارد که از کدام‌یک از محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌کنید، در هر صورت باید به آن‌ها زمان بدهید تا به داخل پوست نفوذ کنند. برای اینکه اثرات مثبت محصولات مختلف را ببینید، نباید در مدت زمان کوتاهی آن‌ها را روی هم بمالید. این توصیه در مورد تمام محصولات بهداشتی آرایشی صدق می‌کند.

اگر شب‌ها قبل از خواب از کرم دور چشم استفاده می‌کنید، قبل از رفتن به رختخواب کمی صبر کنید تا جذب پوست شود. در غیر این صورت، ممکن است تمام کرم به بالش شما منتقل شود.
۵. در استفاده از محصولات مراقبت از پوست، ترتیب را رعایت نمی‌کنید

اهمیت رعایت ترتیب در استفاده از محصولات پوستی

ترتیب استفاده از محصولات پوستی اهمیت زیادی دارد. هر چقدر روتین پوستی شما حاوی محصولات بیشتری باشد، به خاطر سپردن ترتیب صحیح استفاده از آن‌ها سخت‌تر می‌شود. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، به باید داشته باشید که ابتدا باید محصولات سبک‌تر را روی پوست خود بمالید و سپس به سراغ محصولات سنگین‌تر و غلیظ‌تر بروید.

اگر کرم دور چشم شما فرمول سبکی دارد، آن را قبل از مرطوب‌کننده روی پوست بمالید و اگر غلظت بیشتری دارد، بعد از مرطوب کننده از آن استفاده کنید. با این حال، همیشه دستورالعمل روی بسته‌بندی کرم دور چشم را بخوانید تا ببینید باید قبل از مرطوب‌کننده استفاده شود یا بعد از آن.

چگونه با کمترین زحمت پوست سالم و زیبا داشته باشیم؟

۶. در حین کرم زدن، فشار زیادی به پوست اطراف چشم وارد می‌کنید

پوست اطراف چشم‌ ظریف‌ترین بخش صورت شما است، بنابراین نباید هنگام کرم زدن آن را بکشید یا انگشت‌تان را محکم روی آن فشار دهید. وقتی پوست اطراف چشم را می‌کشید، چین‌ و چروک‌های بیشتری روی آن ایجاد می‌کنید. سعی کنید کرم دور چشم را با ضربات آهسته روی پوست پخش کنید. برای این کار از انگشت حلقه (انگشت چهارم) استفاده کنید که به‌دلیل قدرت عضلانی کمتر فشار زیادی به پوست وارد نمی‌کند.
۷. فقط شب‌ها از کرم دور چشم استفاده می‌کنید

همان‌طور که باید دو بار در روز پوست خود را تمیز کنید و روی آن مرطوب‌کننده بزنید، از کرم دور چشم هم باید صبح و شب استفاده کنید. با گذشت زمان، استفاده‌ی مداوم از این کرم به کاهش چین و چروک‌ها کمک می‌کند.
۸. استفاده از کرم دور چشم را خیلی دیر شروع می‌کنید

یک تصور غلط بسیار رایج این است که استفاده از کرم دور چشم را باید زمانی شروع کرد که علائم پیری روی پوست ظاهر می‌شوند. اما در حقیقت، دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد. حتی اگر هنوز خطوط ریز و چین و چروک‌ها ایجاد نشده‌اند، برای هیدراته نگه داشتن پوست اطراف چشم باید به‌طور مرتب از کرم دور چشم استفاده کنید.
۹. انتظار دارید نتیجه‌ی استفاده از کرم را فورا ببینید

انتظارات غیرواقعی در مورد تاثیر کرم دور چشم

اگرچه بعضی از کرم‌های دور چشم می‌توانند فورا چین و چروک‌ها را برطرف کنند و به حداقل برسانند، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا نتیجه‌ی بلندمدت استفاده از آن‌ها را مشاهده کنید. همان‌طور که پس از یک یا دو بار رفتن به باشگاه انتظار ندارید بدن‌تان به‌طرز چشمگیری تغییر کند، باید از کرم دور چشم هم برای مدت طولانی استفاده کنید تا از مزایای کامل آن بهره‌مند شوید.

به کرم دور چشم‌تان حداقل ۳۰ تا ۶۰ روز فرصت بدهید تا تأثیر خود را نشان دهد. به‌علاوه، به یاد داشته باشید که کرم‌های دور چشم با جراحی پلاستیک متفاوت‌ هستند. پس انتظار تغییر شدید را نداشته باشید. اگر از یک کرم دور چشم مناسب استفاده ‌کنید، با گذشت زمان شاهد بهبود پوست دور چشم‌تان خواهید بود. چنانچه علیرغم استفاده‌ی طولانی از یک کرم به نتیجه‌ی دلخواه‌ نرسیدید، به سراغ محصول دیگری بروید یا با متخصص پوست مشورت کنید.

کانسیلر چیست، چه کاربردی دارد و چگونه باید از آن استفاده کنید؟

۱۰. به نیازهای پوست‌ خود توجه نمی‌کنید

همه کرم‌های دور چشم مثل هم نیستند و هر کدام از آن‌ها برای رفع مشکلات خاصی ساخته می‌شوند. اگرچه استفاده از هر کرم دور چشمی می‌تواند بهتر از استفاده نکردن از آن باشد، اما بهتر است از کرمی استفاده ‌کنید که بتواند مشکلات پوستی شما را برطرف کند. انتخاب محصول مناسب به شما کمک می‌کند که از آن بهترین نتیجه را بگیرید. برای مثال اگر بزرگ‌ترین نگرانی شما سیاهی دور چشم است، منطقی نیست ازکرمی استفاده کنید که روی پف دور چشم تمرکز دارد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید