کابینت انزو بهتر است یا ممبران؟ کدام کابینت را بخریم؟

 کابینت انزو بهتر است یا ممبران؟ کدام کابینت را بخریم؟

کابینت انزو

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه را با نصب کابینت‌ها داشته باشید حتما دو مدل ممبران و انزو به شما معرفی شده‌‌اند و یا خودتان مدل‌هایی از هر کدام را بررسی کرده‌اید. این دو نوع کابینت در حال حاضر محبوب‌‌‌ترین نمونه‌های بازار ایران محسوب می‌شوند و طبیعی است که در انتخاب بین آن‌ها مردد شده باشید و ندانید که کدام یک از دو مدل کابینت انزو و کابینت ممبران، برای شما کاربردی‌تر و بهتر خواهند بود. اما تفاوت‌های کابینت ممبران و انزو در چیست؟ ممبران بهتر است یا انزو؟ کدام مدل را انتخاب کنیم؟

بررسی تفاوت‌های دو سبک کابینت انزو و ممبران

اولین جنبه و مهم‌‌‌ترین وجهه تفاوتی که این دو کابینت محبوب با هم دارند ظاهر و سبک آن هاست. کابینت‌های ممبران دارای کنده کاری‌هایی هستند که ان‌ها را به سبک کلاسیک نزدیک می‌کند و برعکس کابینت‌های انزو یک انحنا به سمت داخل روی دربشان دارند و معمولا بدون المان‌های دکوراتیو هستند و سادگی آن‌ها ویژگی ظاهری اصلی شان به شمار می‌رود. مدل کابینت‌های انزو در کل به سبک مدرن نزدیک است. اگر سبک مدرن را می‌پسندید کابینت انزو را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر آشپزخانه‌ی بزرگ‌تری دارید و عاشق سبک کلاسیک هستید بدون شک کابینت ممبران بهترین گزینه برای شماست.

تفاوت‌های ظاهری کابینت انزو و ممبران

از دیگر جنبه‌های ظاهری متفاوت بین انزو و ممبران می‌توان به درخشان بودن و رفلکس داشتن انزو اشاره کرد در حالی که ممبران درخشان نیست. طرح و الگویی که برای هر کدام از این کابینت‌های لوکس آشپزخانه زده می‌شود به کمک دستگاه سی ان سی بوده و از این نظر مشترک و مشابه هستند اما میزان زحمت و کاری که باید برای زدن طرح و الگوی روی کابینت ممبران انجام شود بسیار بیشتر است و به همین خاطر می‌تواند قیمت بالاتری هم داشته باشد. اگر به کابینت‌هایی نظیر کابینت آشپزخانه هایگلاس و پلیگلاس که ظاهری درخشان دارند علاقه دارید، کابینت انزو را انتخاب کنید!

مقایسه‌ی جنس کابینت ممبران و کابینت انزو

متریالی که در اسکلت و بدنه این دو دسته کابینت به کار گرفته می‌شود ام دی اف است. طرح مشخص شده توسط دستگاه سی ان سی روی درب‌ها زده شده و سپس روکش هر کدام روی بدنه ایجاد می‌شود. در مورد کابینت‌های ممبران روکش وکیوم ممبران توسط دستگاه پرس زده شده و روکشی که روی کابینت‌های انزو قرار دارد به کمک رنگ‌های پلی اورتان یا مشابه آن زده می‌شود که ضخامت بالاتری دارد.

 

 

در واقع ضخامت ورقه‌های ممبران ۱۶ تا ۱۸ میلیمتر است در حالی که در کابینت‌های انزو به خاطر اینکه رنگ مربوطه را به صورت چند لایه روی بدنه می‌کشند ضخامت می‌تواند ۲۵ میلیمتر و یا حتی بیشتر باشد. این ضخامت بیشتر به معنای مقاومت و دوام بیشتر کابینت‌های انزو در برابر عوامل خارجی نظیر رطوبت است اما این ضخامت در تمام بخش‌های درب بیشتر نبوده و در لبه‌ها که انحنای منحصر به فرد کابینت‌های انزو ایجاد می‌شود شاهد کمتر بودن ضخمات تا ۸ میلیمتر هستیم. در صورتی که از رنگ با کیفیت در ساخت کابینت‌های انزو استفاده شود می‌تواند قیمت بالاتری از ممبران داشته باشد با این حال که برای ساخت ممبران کنده کاری بیشتری صورت می‌گیرد اما از آن جا که متریال مورد استفاده انزو به طور کلی کمی گران‌‌‌تر است معمولا هزینه سفارش و اجرای آن‌ها هم بیشتر می‌شود، برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و همچنین بررسی بیشتر با یک متخصص، می‌توانید از طریق شماره‌ی ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با مهندس میرزایی در تماس باشید و همچنین با مراجعه به سایت گریت کابینت از نمونه‌کارها دیدن فرمایید.

تفاوت‌های کابینت انزو و ممبران با توجه به متراژ آشپزخانه

از آن جا که این دو مدل کابینت از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند و سبک خاص خود را دارند سلیقه افراد است که تعیین می‌کند کدام را باید برای آشپزخانه خود برگزینند. اگر می‌خواهید محیطی مدرن داشته باشید انزو بهترین گزینه و اگر می‌خواهید شخصیتی کلاسیک را به خانه خود بدهید ممبران بهتر است. کابینت‌های ممبران معمولا در رنگ‌های متنوع‌‌‌تری تولید می‌شوند اما انزو به خاطر درخشان بودنش معمولا سفید است تا بهتر بتواند نور را رفلکس کند. این ویژگی کابینت‌های انزو سبب بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود. در ضمن مدل انزو را می‌توان برای آشپزخانه‌های کوچک‌‌‌تر هم نصب کرد در حالی که ممبران را باید در آشپزخانه متوسط و بزرگ نصب کرد.

 

 

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که در کابینت‌ ممبران هم مانند دیگر انواع کابینت، چوب طبیعی، ام‌ دی ‌اف و یا حتی نئوپان استفاده می‌شود. این مواد در آخر با نوعی ورق پی ‌وی ‌سی (ممبران) یا وکیوم، روکش می‌شوند. آن چیزی که شما امروزه به عنوان کابینت ممبران می‌شناسید در واقع نوعی کابینت کلاسیک و ابزار خورده می‌باشد. کابینت انزو، نوعی از کابینت آشپزخانه وکیوم می‌باشد که مغزی آن از جنس ورق MDF است. در این کابینت با استفاده از تکنولوژی وکیوم، توسط دستگاه پرس وکیوم، روکش دلخواه بر روی آن‌ها پرس می‌شود. نکته قابل توجه این است که کابینت وکیوم همان کابینت ممبران است که به نام کابینت وکیوم نیز شناخته شده است.

مقایسه‌ی موردی کابینت انزو و کابینت ممبران

• برای اولین تفاوت، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت انزو برابر ۲۵ میلی متر می‌باشد که این اندازه در کابینت ممبران نهایتاً به ۱۶ الی ۱۸ میلی متر می‌رسد. در نتیجه قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت انزو از قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت ممبران بیشتر است.

 

• تفاوت دیگر این دو کابینت در قطر روکش استفاده شده در آن‌ها می‌باشد. در کابینت انزو قطر روکش استفاده شده نسبت به قطر روکش کابینت ممبران بیشتر است. این نکته یکی از مهم‌‌‌ترین نکات در زمینه دکوراسیون داخلی خانه می‌باشد.

 

• سومین تفاوت این دو کابینت این است که درب کابینت انزو از چهار طرف توسط دستگاه سی ان سی، تراش می‌خورد است. این کار سبب می‌شود که قطر لبه‌های کابینت انزو تا ۸ میلی متر کمتر از قطر لبه‌ها در کابینت ممبران باشد.

 

• چهارمین تفاوت کابینت انزو و ممبران، در این است که کابینت‌های انزو همیشه به رنگ سفید براق هستند. این در حالی است که کابینت ممبران تنوع رنگ بیشتری دارد.

 

• آخرین تفاوت این دو کابینت در قیمت نهایی آن‌ها می‌باشد که به دلیل جنس، میزان متریال و مواد استفاده شده، قیمت کابینت انزو به مراتب بالاتر از قیمت کابینت ممبران است.

مزایای کابینت ممبران

مقرون به صرفه بودن کابینت‌های ممبران، مهم‌‌‌ترین مزیت آن‌ها محسوب می‌شود. این کابینت‌ها به دلیل این که شباهت زیادی به کابینت‌های چوب دارند، بهترین گزینه مقرون به صرفه و زیبا برای اجرای کابینت‌های شما می‌باشند. این نکات در زمینه دکوراسیون داخلی باید رعایت شود. از دیگر مزایای کابینت‌های ممبران، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تنوع بسیار زیاد آن‌ها

• طراحی و تولید در هر دو سبک مدرن و کلاسیک

• تنوع بسیار بالای کاتالوگ رنگ آن‌ها

• جذابیت و لوکس بودن کابینت‌های ممبران

معایب کابینت ممبران

ظرافت و پیچیدگی زیاد در طرح‌های کابینت ممبران، مشکل عمده آن‌ها محسوب می‌شود. یکی دیگر از معایب آن ها، تعمیر و نگهداری دشوار آن‌ها می‌باشد. به دلیل حساس بودن روکش‌های پی ‌وی ‌سی نسبت به نور مستقیم آفتاب، کابینت‌های ممبران ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ بدهند. البته این موضوع تا حد بسیار زیادی به جنس روکش و مرغوبیت آن بستگی دارد. اگر در مرحله وکیوم کردن کابینت‌‌های ممبران، اصول آن به درستی رعایت نشود و از چسب‌های مرغوب استفاده نگردد، باعث می‌شود که به مرور و با گذشت زمان، فضای بین روکش و ام‌ دی ‌اف باد کند.

مزایای کابینت ‌انزو

حکاکی‌ها و ابزارهایی که به وسیله سی ان سی روی درب‌های آن‌ها زده می‌‌شود، از مهم‌‌‌ترین مزایای کابینت ‌انزو می‌باشد که باعث زیبایی و جذابیت هرچه تمام‌‌‌تر آشپزخانه شما می‌گردد. در گذشته استفاده از رنگ‌های براق فقط برای کابینت‌های هایکلاس امکان پذیر بود؛ اما امروزه با استفاده از رنگ‌های پولیشی در کابینت‌های انزو و کابینت‌های سی ان سی شده نیز می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. این نکته کار را برای طراحی دکوراسیون داخلی بسیار راحت کرده است. مزایای کابینت انزو بسیار زیاد می‌باشد و این نوع از کابینت‌ها کاربرد زیادی دارند.

معایب کابینت انزو

به دلیل این که پیدا کردن متریال کابینت انزو دقیقاً با همان رنگ و طرح، کار دشواری است، تعمیر این نوع کابینت‌ها نیز کار سخت‌‌‌تری می‌باشد. کابینت‌ها حساسیت زیادی نسبت به اشیای برنده و تیز دارند. این نوع کابینت‌ها ممکن است به دلیل عمق حکاکی‌های زیاد، دچار ترک خوردگی و یا شکستگی شوند.

 

 

مغزی کابینت‌های انزو از جنس ام دی اف می‌باشد و روکش آن‌ها همانند کابینت‌های ممبران، از جنس وکیوم است؛ اما با این تفاوت که روکش کابینت انزو نسبت به ممبران ضخیم‌‌‌تر بوده و در برابر عواملی مانند آب و رطوبت مقاومت بیشتری دارد. کابینت‌های انزو دارای رنگ سفید براق هستند و به خاطر متریال و میزان مواد اولیه استفاده شده در تولید آن ها، قیمت بالا‌‌‌تری نسبت به سایر کابینت‌ها دارند.

قیمت کابینت انزو چقدر است؟

عواملی مانند متراژ، نوع روکش و تزئیناتی که بر کابینت اعمال می‌باشد، بر قیمت آن تاثیر گذار هستند. از طرف دیگر قیمت کابینت انزو بر اساس ضخامت ام دی اف استفاده شده در ساخت در و نوع پوششی که بر روی آن کشیده می‌شود متغیر است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از شرکت‌ها در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی از این نوع از کابینت‌ها استفاده کنند.

قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت ممبران از مهم ترین مواردی‌ می‌باشد که اغلب افراد در زمان انتخاب و خرید کابینت ممبران برای آشپزخانه به دنبال دلیل تفاوت در قیمت آن هستند. برای آشپزخانه‌‌‌‌هایی که به سبک کلاسیک طراحی میشوند، کابینت ممبران یا وکیوم یکی از بهترین گزینه‌‌‌‌ها به شمار‌ می‌رود؛ اما واقعیت این است که قیمت آنها نسبتا گران بوده و تنوع در نرخ‌‌‌‌های این کابینت‌‌‌‌ها بسیار زیاد‌ می‌باشد.

 

کابینت ممبران یا وکیوم یکی از زیباترین انواع کابینت آشپزخانه‌ می‌باشند. که اصالت و زیبایی کابینت کلاسیک و چوبی را با طراحی مدرن تلفیق نموده و به همین دلیل با استقبال بالایی مواجه شده اند. علیرغم طراحی و جلوه حرفه ای و منحصر به فرد این گروه از کابینت ها، قیمت نسبتا گران آنها یک نقطه منفی به شمار‌ می‌رود. اما لازم به ذکر است که در تعیین قیمت کابینت ممبران فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند که با اطلاع از هر یک‌ می‌توان شرایط را برای انتخاب و خرید کابینت‌‌‌‌های ارزان تر فراهم نمود. اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که قیمت کابینت ممبران متری چند؟ لازم است از عوامل مهم در نرخ گذاری آنها اطلاع داشته باشید که عبارتند از:

• قیمت کابینت ممبران بر اساس جنس بدنه:

در تولید و ساخت کابینت‌‌‌‌های گلاس، ممبران، چوبی و غیره توجه به بدنه و میزان استقامت آنها در برابر وزن، نم و رطوبت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار‌ می‌باشد.

• قیمت کابینت ممبران بر اساس طرح:

با مرور نمونه کارهای اجرا شده از کابینت‌‌‌‌های ممبران اولین ویژگی که از آنها به چشم میخورد، کنده کاری و طرح‌‌‌‌های هنرمندانه در روی درب و سرستون‌‌‌‌ها و غیره‌ می‌باشد. این طرح‌‌‌‌ها با دستگاه‌‌‌‌های سی ان سی اجرا شده و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری کابینت دارند.

• قیمت روکش کابینت وکیوم:

کابینت‌‌‌‌های ممبران دارای بدنه ام دی اف‌ می‌باشند که لایه‌‌‌‌های پی وی سی بر روی آنها روکش میشود. جنس این لایه ارتباط مستقیم با طول عمر کابینت داشته و به همین دلیل لازم است از برندهای شناخته شده و معتبر تهیه شود.

از کجا کابینت انزو و ممبران بخریم؟

آشپزخانه شما قلب خانه‌تان است و طراحی درست و اصولی این محل تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما دارد. اگر در انتخاب مدل کابینت خود مردد هستید، بودجه‌ی کافی ندارید یا‌ نمی‌دانید باید از چه کسی کمک بگیرید و به چه طراحانی اعتماد کنید،‌ می‌توانید همه روزه از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ با کارشناسان و طراحان گروه گریت کابینت در ارتباط بوده و از طریق سایت نمونه کارها و پروژه‌‌‌‌های انجام شده را مشاهده نمایید. همچنین با مراجعه به سایت شرکت کابینت گریت می‌توانید از مشاوره‌ی واتساپی و آنلاین ما بهره‌مند شوید. ما به شما کمک می‌کنیم که جانی دوباره به آشپزخانه و منزلتان ببخشید!

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید