پیاده‌ روی ورزش بسیار خوبی است اما تا به حال پیاده‌ روی در ساحل را امتحان کرده‌اید

 پیاده‌ روی ورزش بسیار خوبی است اما تا به حال پیاده‌ روی در ساحل را امتحان کرده‌اید

پیاده‌ روی ورزش بسیار خوبی است اما تا به حال پیاده‌ روی در ساحل را امتحان کرده‌اید

اگر به ساحل رفته باشید، متوجه می‌شوید که پیاده روی در ماسه یا زمین ناهموار ساحل در مقایسه با سنگفرش، چمن یا تردمیل چقدر سخت‌تر است. پیاده روی در ساحل علاوه بر این که از پیاده روی سنتی در فضای باز چالش برانگیزتر است، به خودی خود یک تمرین فوق‌العاده نیز است. پیاده‌روی در ساحل مزایای زیادی برای سلامت جسمی و روانی شما دارد. چه در نزدیکی ساحل زندگی کنید و چه برای تعطیلات به ساحل می‌روید، پیاده روی در ساحل راهی سالم و شاد برای ورزش کردن است.
فواید پیاده روی در ساحل:
پیاده روی در ساحل کنار دریا
۰۱
پیاده روی در ساحل دو برابر پیاده روی سنتی است

مطالعات نشان می‌دهد که راه رفتن روی شن میزان مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. پیاده ‌روی در ساحل به تلاش بیشتری نسبت به پیاده‌روی بر روی زمین صاف نیاز دارد. مطالعات نشان می‌دهد که راه رفتن روی شن در واقع به ۲٫۱ تا ۲٫۷ برابر انرژی بیشتر از راه رفتن روی یک سطح سخت سنتی با سرعت یکسان نیاز دارد.
۰۲
قدرت و استقامت را زیاد می‌کند

اندرو وایت، مربی معتبر و یکی از بنیانگذارانGarage Gym Pro ، می‌گوید: در طول سال‌ها تجربه تمرینی، از نزدیک مشاهده کردم که چگونه پیاده روی در ساحل فواید زیادی را به همراه دارد. قدم زدن روی شن‌ها در مقایسه با راه رفتن روی سطح سختی مانند پیاده‌رو یا تردمیل به تلاش متفاوتی نیاز دارد. از آنجایی که نرمی، تغییرپذیری و ناپایداری شن نیاز به انرژی بیشتری دارد، وایت می‌گوید که این کار ماهیچه‌های پا، مچ پا و ساق‌های شما را فعال می‌کند و باعث افزایش قدرت و استقامت می‌شود.
۰۳
برای تعادل بدن عالی است

راه رفتن روی سطح ناهموار شن و ماسه، ثبات و تعادل شما را به چالش می‌کشد، بنابراین فرم راه رفتن شما را به مرور زمان بهتر می‌کند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که سکته مغزی را تجربه می‌کنند، می‌توانند راه رفتن خود را با پیاده روی در ساحل شنی بهبود ببخشند. پیاده روی در ساحل به تعادل بیشتری نسبت به زمین مسطح نیاز دارد.
۰۴
ویتامین D را افزایش می‌دهد

احتمالاً تا به حال شنیده‌اید که قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک راه طبیعی برای افزایش ویتامین D است و این توصیه درست است. ویتامین D برای ساخت استخوان‌های سالم و حفظ سیستم ایمنی سالم برای مبارزه با بیماری ضروری است. در واقع، قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به کمبود ویتامین D کمک کند. اگر ویتامین D کمی دارید، پیاده روی در ساحل آفتابی راهی عالی برای گرفتن مقداری ویتامین D طبیعی است. فقط حتما از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.
پیاده روی در ساحل
۰۵
یک فعالیت عالی برای کاهش استرس است

دلیلی وجود دارد که چرا تصاویر منظره اقیانوس را در مکان‌هایی مانند مطب پزشکان که در آن استرس یا اضطراب می‌تواند زیاد باشد، می‌بینید. به طور کلی، مشخص شده است که بودن در طبیعت استرس را کاهش می‌دهد و سلامت روان را بهتر می‌کند (حتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بیرون از خانه در یک محیط طبیعی می‌تواند معجزه کند). مطالعات نشان می‌دهد که فضاهای آبی مانند اقیانوس‌ها و مناظر ساحلی، اثری بازسازی‌کننده بر بدن دارند و متعاقباً استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند.

چه راهی بهتر از قدم زدن در ساحل برای تماشای مناظر آرام و ساحلی؟ گنجاندن برنامه پیاده‌روی در ساحل، باعث بهبود خلق و خو و کاهش سطح استرس می‌شود.
۰۶
احتمالا بهتر می‌خوابید

قرار گرفتن منظم در معرض نور طبیعی خورشید، به خصوص در صبح در چند ساعت اول پس از بیدار شدن، می‌تواند به شما کمک کند که شب‌ها بهتر بخوابید. تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در زیر نور خورشید به ویژه بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در بهبود کیفیت خواب شما بسیار موثر است.
۰۷
فعالیتی است که به کاهش التهاب کمک می‌کند

Grounding یک روش باستانی است که در آن به معنای واقعی کلمه به زمین متصل می‌شوید. این کار را می‌توان با گذاشتن دست‌ها روی درخت یا فرو بردن پاهای برهنه و انگشتان پا در شن انجام داد. مطالعات نشان داده‌اند که فعالیت‌های زمینی قدرت کاهش التهاب، بهبود زخم و حتی کاهش درد را دارد. پس در ساحل یا بدون ساحل، پیاده روی یک ضد التهاب عالی است.
۰۸
به طور کلی باعث سبک زندگی فعال‌تری می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد مناطقی با مقادیر بیشتری از فضای آبی (مانند سواحل) در واقع با سطح فعالیت بدنی بالاتری مرتبط هستند. شما روزانه افرادی را در ساحل می‌بینید که روی شن‌ها می‌دوند، والیبال بازی می‌کنند یا در یک بازی فوتبال ساحلی رقابت می‌کنند. در حالی که محیط برای ورزش و فعالیت بدنی مناسب است، ساحل چیزی فراتر از یک فضای پر جنب و جوش است. بنابراین اگر برای فعال بودن به انگیزه نیاز دارید، رفتن به ساحل مکانی عالی برای شروع است و پیاده روی در ساحل یک فعالیت آسان است که می‌توانید به تنهایی یا در یک گروه برای برقراری ارتباط اجتماعی بیشتر انجام دهید.
نکاتی برای پیاده روی در ساحل:
فواید پیاده روی در ساحل
با پیاده‌روی کوتاه شروع کنید

از آنجایی که شن و ماسه نسبت به چمن یا پیاده‌رو چالش برانگیزتر است و به راه رفتن روی آن عادت ندارید، با پیاده روی کوتاه‌تر شروع کنید و به تدریج استقامت خود را افزایش دهید.

وایت می‌گوید: “من دیده‌ام که افراد با پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای شروع می‌کنند و در نهایت به یک ساعت یا بیشتر می‌رسند. البته، هیدراتاسیون به خصوص در زیر نور خورشید بسیار مهم است.”
با کفش یا بدون کفش؟

در حالی که پیاده‌ روی با پای برهنه در ساحل می‌تواند حس خوبی داشته باشد، برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند (یا حتی نیاز داشته باشند) که کفش بپوشند. برای این افراد، کفش‌های آبی یا صندل‌های مخصوص ساحل را توصیه می‌کنیم. این کفش‌ها با یک زیره ضخیم برای محافظت در برابر اشیاء تیز و رویه مشبک با خشک شدن سریع طراحی شده‌اند. آنها سبک وزن هستند و چسبندگی لازم را برای جلوگیری از لیز خوردن روی سطوح مرطوب دارند.
اگر آسیب دیده‌اید در ساحل پیاده روی نکنید

پیاده روی در ساحل برای همه افراد نیست. افرادی که زخم‌های باز یا بیماری‌های خاص پا دارند، باید از راه رفتن با پای برهنه روی شن‌ها خودداری کنند (مگر اینکه پزشک برای این کار اجازه راه رفتن را بدهد). اما برای کسانی آسیبی ندارند، پیاده‌روی در ساحل می‌تواند یک مکمل عالی برای یک برنامه ورزشی باشد که فواید سلامت جسمی و روانی بسیاری دارد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید