نصب آپدیت‌های ویندوز ۱۱ بدون نیاز به ری‌استارت‌کردن کامپیوتر

 نصب آپدیت‌های ویندوز ۱۱ بدون نیاز به ری‌استارت‌کردن کامپیوتر

نصب آپدیت‌های ویندوز ۱۱ بدون نیاز به ری‌استارت‌کردن کامپیوتر

مایکروسافت با روش Hot Patching می خواهد شما را از ری استارت کردن سیستم برای نصب آپدیت های ویندوز ۱۱ بی نیاز کند.

مایکروسافت (Microsoft) معمولاً هر ماه آپدیت های امنیتی برای ویندوز منتشر می کند و برای نصب آن نیز باید کامپیوتر خود را ری استارت کنید. حالا به نظر می رسد که مایکروسافت درحال کار روی روشی به نام Hot Patching است تا دیگر نیازی به ری استارت کردن برای نصب آپدیت ها نداشته باشید. احتمال دارد نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در اواخر سال ۲۰۲۴ از Hot Patching پشتیبانی کند.
مایکروسافت در آخرین بیلد ویندوز ۱۱ که در کانال توسعه دهندگان منتشر شده، درحال آزمایش قابلیت نصب آپدیت ها بدون نیاز به راه اندازی مجدد کامپیوتر است. در این روش، آپدیت امنیتی بدون ریبوب شدن روی سیستم شما نصب می شود؛ البته مایکروسافت (Microsoft) از این روش در نسخه های ویندوز سرور و ایکس باکس نیز استفاده کرده است؛ حالا این شرکت احتمالاً Hot Patching را به ویندوز می آورد.

به روزرسانی ویندوز ۱۱ بدون ری استارت کردن

یکی از ویژگی هایی که کاربران ویندوز از آن متنفر هستند، ری استارت کردن ویندوز پس از هربار آپدیت است. از آنجایی که ویندوز آپدیت های امنیتی زيادي عرضه می کند، معمولاً کاربران باید کار خود را رها کنند و منتظر نصب آپدیت ویندوز هنگام ری استارت کردن باشند. بنظر میرسد که مایکروسافت با روش Hot Patching درحال رفع این مشکل است.

انتظار میرود که نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ در اواخر سال ۲۰۲۴ از روش Hot Patching پشتیبانی کند. البته احتمالاً این قابلیت در ابتدا فقط برای سیستم های x86 دردسترس قرار می گیرد و سیستم های ARM64 در سال ۲۰۲۵ به روزرسانی Hot Patch را دریافت خواهند کرد.

با این روش، آپدیت های امنیتی ماهیانه بدون وقفه در جریان کار و یا درخواست ری استارت نصب خواهند شد. با‌این‌ وجود، همچنان باید سیستم خود را هر چند ماه یک بار برای انجام آپدیت های دیگر ری استارت کنید. البته دیگر نیازی نیست این کار را هر ماه برای هر آپدیت امنیتی انجام دهید.

هنوز مایکروسافت این اطلاعات را تائید نکرده است، ولی از آنجایی که اکثر کاربران با ری استارت کردن سیستم خود هنگام آپدیت مشکل دارند، احتمال دارد مایکروسافت بزودی از روش Hot Patching در آپدیت های ویندوز استفاده کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید