میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند

 میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند

میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند

کاهش خطر بیماری قلبی و همچنین کاهش التهاب مزمن کمک کند. و در آخر، آووکادو سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش خطر بیماری های عصبی مانند پارکینسون، آلزایمر و زوال عقل کمک کند.

اسفناج
وقتی به دنبال غذاهای غنی از مواد مغذی هستید، سبزیجات برگدار (فکر کنید اسفناج، کلم پیچ، آرگولا و غیره) همیشه پاسخ خوبی هستند.

برای شروع، سبزی های برگ دار به طور کلی به دلیل مواد مغذی و ترکیبات فعال زیستی مانند لوتئین، بتاکاروتن، نیترات و فولات با کاهش سرعت شناختی مرتبط هستند. اما مشخص شده است که اسفناج به دلیل سطوح بالای پتاسیم، احتمالاً به کاهش فشار خون نیز کمک می کند. علاوه بر آن، یک مطالعه همچنین نشان داد که مصرف روزانه اسفناج به افزایش سطح لوتئین کمک می‌کند، که می‌تواند مستقیماً به کاهش خطر دژنراسیون ماکولا (یک بیماری وابسته به سن چشم) کمک کند.

کلم‌پیچ
در مورد سبزیجات برگدار، کلم پیچ یکی دیگر از گزینه های عالی برای سبزیجاتی است که می تواند به پیری سالم کمک کند. همانطور که در مورد اسفناج ذکر کردیم، سبزی های برگ دار (که شامل کلم پیچ نیز می شود) به دلیل محتوای مغذی قدرتمندشان به کاهش و کند کردن زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک می کنند.

سبزی‌های برگ‌دار مانند کلم پیچ نیز به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کنند و یک مطالعه نشان داد که آب کلم پیچ می‌تواند به کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک کند.

توت‌فرنگی
ما قبلاً در مورد بلوبری و توانایی آن برای کمک به پیری سالم صحبت کرده ایم، اما شما همچنین می توانید توت فرنگی را در ترکیب میوه های با طول عمر قرار دهید. بر اساس تحقیقات مجله بریتانیایی تغذیه، افزودن توت فرنگی به رژیم غذایی شما ممکن است بتواند به مناطقی از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن مانند حافظه کمک کند.

مطالعه دیگری نشان داد که توت فرنگی می تواند به بهبود حافظه و علائم افسردگی در برخی از مردان و زنان میانسال کمک کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید