مهم‌ترین مهارت های فرزندپروری

 مهم‌ترین مهارت های فرزندپروری

مهم‌ترین مهارت های فرزندپروری

مهارت فرزندپروری گاهی اوقات می‌تواند چالش‌برانگیز و سخت باشد. بااین‌حال، اگر به‌خوبی مدیریت شود، می‌تواند نتایج خوبی در آینده به همراه داشته باشد. هر پدر و مادری دوست دارد فرزندانی سالم، شاد و موفق تربیت کند، اما گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است. بسیاری از سبک‌های فرزندپروری مختلف می‌توانند مؤثر و مثبت باشند که در ادامه به مهم ترین مهارت های فرزندپروری اشاره می‌کنیم:

۱٫ استرس را مدیریت کنید.

استرس به عنوان یک عامل مهم در آینده کودک بسیار تاثیرگذار است و تغییرات زیادی را در زندگی او ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید بتوانید استرس خود را کنترل کنید تا بر زندگی فرزندتان تاثیر منفی نداشته باشد.

۲٫ به جای رفتار بد فرزندتان بر رفتار سالم او تاکید کنید.

اگر کودکی مدام مورد سرزنش قرار گیرد، به این باور می رسد که ذاتاً فرد بد و دوست نداشتنی است و بدرفتاری او به بخشی از هویت و عادت ریشه‌دار تبدیل می‌شود.

۳٫ از فریاد زدن سر کودکتان دست بردارید.

فریاد زدن بر سر بچه ها نتیجه برعکس دارد و رفتار آنها را بدتر می کند. برای مدیریت خشم خود نفس عمیق بکشید، در صورت لزوم دور شوید و از هر گونه فریاد و داد زدن خودداری کنید.

۴٫ به بچه ها وظایف و مسئولیت ها بدهید.

اگر برای کودکان وظیفی برای انجام دادن تعیین کنید، در افزایش مسئولیت پذیری در کودکان خود قدمی بزرگ برخواهید داشت و این اقدام باعث آشنایی کودک با مدیریت زمان، تصمیم گیری و حل مسئله می‌شود.

۵٫ یک رابطه قوی با همسر و اطرافیان ایجاد کنید.

موفقیت در این زمینه به این معنی است که شما مهارت های ارتباطی سالم را با افراد دیگر (همسر، افراد مهم، همکار والدین، همکاران، خانواده و غیره) الگوسازی کرده و حفظ می کنید.

۶٫ به فرزندان خود کمک کنید تا مهارت های اجتماعی خود را توسعه دهند.

افزایش مهارت‌های اجتماعی به کودکان کمک می‌کند تا در محیط های اجتماعی به خوبی تعامل کنند و به عنوان فردی سازنده و مسئول در جامعه حضور داشته باشند.

۷٫ به فرزندان خود بیاموزید که چالش ها را مثبت ببینند.

فراهم کردن محیطی حمایت کننده به کودکان کمک می‌کند تا بدون ترس به تجربه چالش های زندگی بپردازند و آنها را به عنوان فرصتی برای یادگیری ببینند.

۸٫ اطمینان حاصل کنید که فرزندانتان احساس امنیت می کنند.

ایجاد حس امنیت در کودکان به آنها این حس را می‌دهد که افرادی با اهمیت در زندگی هستند و اعتماد به نفس آنها را در زندگی افزایش می‌دهد.

۹٫ الگوی خوبی باشید.

شما اولین الگوی فرزندتان هستید. کودکان به جای گوش دادن به سخنان شما، اغلب اعمال شما را تقلید می کنند. آخرین تحقیقات ثابت می کند که کودکان از سن ۳ سالگی شروع به کپی برداری از اعمال شما می کنند؛ در نتیجه، اجازه ندهید فرزندانتان در معرض عادات منفی و مضر قرار گیرند.

۱۰٫ داشتن نظم و انضباط و پایبندی به قوانین

نظم و انضباط در هر خانه ای ضروری است. ایجاد قوانین خانه به بچه ها کمک می کند تا انتظارات شما را درک کنند و خودکنترلی را توسعه دهند. برخی از قوانین ممکن است شامل این موارد باشد: تلویزیون تا زمانی که تکالیف انجام نشده باشد مجاز نیست.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید