صدای ترسناک فضایی که از زمین شنیده می‌شود

 صدای ترسناک فضایی که از زمین شنیده می‌شود

صدای ترسناک فضایی که از زمین شنیده می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخوردها در مدار زمین باعث می‌شود که قطعات کوچک زباله فضایی سیگنال‌هایی را منتشر کنند که می‌توان آنها را از زمین شناسایی کرد.

زباله های فضایی مشکل رو به رشدی هستند. به گفته آژانس فضایی اروپا تا نوامبر ۲۰۲۳(آبان-آذر) شبکه های نظارت فضایی جهان حدود ۳۵هزار۶۱۰ قطعه زباله فضایی بزرگتر از ۱۰ سانتی متر را ردیابی کردند. این موارد ماهواره های قدیمی، تکه های موشک و قطعاتی هستند که در برخوردها و انفجارهای مداری ایجاد می شوند.

با این حال، اعتقاد بر این است که حدود ۱ میلیون قطعه ۱ تا ۱۰ سانتی متر با سرعت های بسیار زیاد به دور زمین می چرخند. بر اساس گزارش آژانس فضایی اروپا، تعداد تخمینی قطعاتی که در مدار قرار دارند و کوچکتر از ۰.۴ اینچ هستند، ۱۳۰ میلیون است. آن‌ها به اندازه‌ای توان دارند که در صورت برخورد با ماهواره‌ها در کار آنها اختلال ایجاد کنند یا به آنها آسیب جدی وارد کنند.

فضا بسیار وسیع است، بنابراین حتی با وجود شلوغی‌های آن بالا، زباله ها اغلب با هم برخورد نمی‌کنند. اما هنگامی که به هم می خورند، بار الکتریکی ایجاد می شود. هرگاه دو قطعه از این قطعات باردار به یکدیگر نزدیک شوند، جرقه های قابل تشخیصی از خود منتشر می کنند. محققان این اثر را با الکتریسیته ساکن تولید شده از مالش انواع خاصی از مواد به یکدیگر مقایسه می کنند، مانند یک بادکنک به موهای شما.

این سیگنال ها کوتاه مدت و نسبتا ضعیف هستند. با این حال، دانشمندان می‌گویند که با این روش می‌توان به ردیابی تکه‌های ریز و نامرئی در اطراف سیاره ما پرداخت.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید