ریواس را خام بخوریم بهتر است یا پخته؟

 ریواس را خام بخوریم بهتر است یا پخته؟

ریواس را خام بخوریم بهتر است یا پخته؟

یک متخصص تغذیه با اشاره به فواید بسیار گیاهان خودروی بهاری گفت: این فواید زمانی حاصل می‌شود که مصرف این گیاهان به اندازه باشد و زیاده روی در مصرف آنها اصلا توصیه نمی شود.

دکتر هادی عبدالله زاد با اشاره به ارگانیک بودن گیاهان خودروی بهاری گفت: این گیاهان بدون هرگونه کود و مواد شیمیایی در دل طبیعت پرورش می‌یابند و همین امر ارزش غذایی آنها را چند برابر کرده است.

وی افزود: این گیاهان منبع غنی فیبر هستند و مصرف آنها می تواند موجب کاهش اختلالات دستگاه گوارش شود.

وی افزود: فیبر این گیاهان خاصیت پِرِبیوتیکی دارد، به این صورت که می توانند میکروارگانیسم های مضر دستگاه گوارش فرد را کاهش دهد.

عبدالله زاد گفت: همچنین فیبر این گیاهان موجب کاهش سطح قند و چربی خون شده و از این جهت مصرف آنها می تواند برای بیماران قلبی و دیابتی بسیار مفید باشد.

وی افزود: فیبر این گیاهان همچنین موجب بهبود حرکات دستگاه گوارش شده و از بروز یبوست جلوگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار خواص مشترک، این گیاهان هریک خواص ویژه خود را هم دارند، بطور مثال قارچ منبع خوبی از پروتئین و ویتامین D است.

عبدالله زاد با بیان اینکه نباید در مصرف گیاهان خودروی بهاری زیاده روی شود، گفت: این گیاهان در کنار فواید بسیار، در صورت استفاده زیاد بویژه برای بیماران مبتلا به بیماری های خاص می توانند آسیب رسان باشند.

وی افزود: بطور مثال ریواس اسید اگزالات بالایی دارد که مصرف آن برای بیماران سنگ کلیه می‌تواند مشکل ساز شود، بنابراین افراد بیمار باید در مصرف این گیاهان احتیاط کرده و سایر افراد هم در مصرف آنها زیاده روی نکنند.

این متخصص تغذیه با تاکید بر مصرف این گیاهان بصورت آب‌پز، گفت: این گیاهان بصورت خام هم قابلیت مصرف دارد، اما برای بهره مندی از خواص هرچه بیشتر آنها بهتر است در انواع غذاها مانند آش ها، بورانی و خورش ها نیز از آنها استفاده شود.

وی افزود: سرخ کردن این گیاهان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که تمام خواص آنها را از بین برده و با توجه به استفاده از روغن، مصرف چنین خوراکی هایی مضر خواهد بود.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید