رکورد قیمت سکه زده شد/ چرا طلا گران شد؟

 رکورد قیمت سکه زده شد/ چرا طلا گران شد؟

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه با بیان این‌که قیمت‌ها در بازار رکورد زد، گفت: دو عامل افزایشی نرخ ارز و اونس جهانی طلا را امروز در بازار داشتیم که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده است.

مریم فکری: رکورد قیمت‌ها در بازار طلا زده شد و امروز هر گرم طلای ۱۸عیار وارد کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شد. در بازار سکه نیز سکه بهار آزادی، نیم‌سکه و ربع‌سکه کانال جدید قیمتی را تجربه کردند، به طوری که سکه بهار آزادی در بازار با قیمت ۱۷ میلیون و ۸۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۷ میلیون و ۲۰ هزار تومان به فروش رفت.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا و سکه گفت: امروز با توجه به این‌که دوشنبه است و بعد از تعطیلی بازارهای جهانی، اونس جهانی در شروع کار با ۱۱ دلار افزایش همراه بود و نوسانات معمول ارز نیز وجود دارد.

وی افزود: این دو عامل افزایشی باعث شد که امروز قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز با افزایش همراه باشد و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان صعود کرد که می‌توان گفت رکورد جدید قیمتی است.

رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه تصریح کرد: قیمت سکه نیز امروز به ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده که نسبت به دیروز با افزایش همراه بوده است.

کشتی‌آرای عنوان کرد: در مجموع دو عامل افزایشی نرخ ارز و اونس جهانی طلا را امروز در بازار داشتیم که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده است. به این ترتیب، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۶۰۸ هزار تومان رسید که یک رکورد جدید قیمت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا در کانال جدید می‌ماند یا به کانال قبلی برمی‌گردد؟ متذکر شد: تا این لحظه که طلا به این قیمت رسیده است، اما امکان دارد که تا پایان معاملات روز با تعدیل قیمتی همراه شود، ولی به نظر می‌رسد که قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید