روشی فوق العاده برای از بین بردن جای زخم و اسکار

 روشی فوق العاده برای از بین بردن جای زخم و اسکار

روشی فوق العاده برای از بین بردن جای زخم و اسکار

داشتن پوستی که پر از جای زخم و اسکارهای ناشی از آکنه و جوش است، می تواند اعتماد به نفس هر شخصی را تا حد زیادی پایین بیاورد و آن ها را با مشکلات زیادی در زندگی رو به رو سازد. در عوض پوستی بی نقص ، صاف و یکپارچه به فرد احساس زیبایی و جوانی القا می نماید و به وی کمک می کند که ارزش حقیقی و واقعی خود را بیشتر بشناسد.

از بین بردن جای زخم و اسکار با درمان شگفت انگیز محصولات پرمانسی
علت بروز اسکار چیست؟

ایجاد اسکار یک مرحله طبیعی از فرآیند ترمیم پوست به دنبال آسیب در نظر گرفته می شود. اسکار ناشی از فرآیند بیولوژیکی ترمیم زخم در پوست است. اکثر زخم ها و جوش ها، به جز موارد بسیار جزئی، منجر به درجاتی از جای زخم می شوند و آثاری از خود باقی می گذارند.ظاهر اسکار و درمان ویژه آن تابعی از عوامل مختلف بوده و عمق و اندازه زخم یا برش و محل آسیب در تعیین آن نقش دارد. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی انتخاب متد درمانی می توان به سن، وضعیت ژنتیکی و نژادی و جنسیت افراد اشاره کرد.
انواع مختلف زخم و اسکار:

انواع زخم و اسکار و درمان آن

زخم های کلوئیدی:

این زخم ها در نتیجه عملکرد ترمیمی بیش از حد پوست ایجاد می شوند و ویژگی مشخصه آن ها این است که از ناحیه آسیب فراتر می روند. به مرور زمان کلوئیدها بزرگ تر شده و مسائل و مشکلات فراوانی از قبیل خارش و حساسیت را برای فرد ایجاد می کنند. درمان های روتین کلوئید شامل جراحی، تزریق استروئیدها و یا ورقه های سیلیکونی بوده و در موارد کوچک می توان از روش کرایوتراپی (فریز کردن زخم با نیتروژن مایع) نیز بهره برد. علاوه بر آن به منظور پیشگیری از بروز زخم های کلوئیدی می توانید از درمان فشاری یا پدهای ژله ای به همراه سیلیکون در ناحیه آسیب استفاده کنید. زخم های کلوئیدی بیشتر در افراد با پوست تیره و سبزه دیده می شوند.

زخم های سفت شده یا کنتراکچر:

این نوع زخم ها اغلب به دنبال سوختگی پوست ایجاد می گردد و موجب ناتوانی در حرکت عضلات و عملکرد عصبی می شوند.

زخم های هایپرتروفیک:

این زخم ها همانند زخم های کلوئیدی برجسته و قرمز هستند؛ اما تفاوت آن ها با کلوئید در این است که زخم های هایپرتروفیک از محدوده آسیب فراتر نمی روند.
روش های درمانی زخم های هایپرتروفیک:

۱٫ تزریق استروئید جهت کاهش التهاب

۲٫ استفاده از ورقه های سیلیکونی جهت صاف کردن سطح زخم.
•زخم های ناشی از آکنه یا زخم های آتروفیک:

اگر مبتلا به آکنه شدید باشید، آثار و عوارض آن را به صورت اسکارهایی در پوست خود مشاهده خواهید کرد. انواع مختلفی از زخم های ناشی از آکنه وجود دارد و شکل این زخم ها از حفره های عمیق در پوست تا اسکارهای زاویه دار و مواج متغیر است. گزینه های درمانی برای رفع جای زخم در این موارد بسته به نوع اسکار شما متفاوت خواهد بود.

کرم ترمیم کننده چیست؟

کرم های ترمیم کننده در واقع محصولاتی برای مراقبت از پوست و همچنین بازسازی و ترمیم کننده بافت پوست هستند.
مزایای استفاده از کرم ترمیم کننده:

استفاده از این کرم بعد از آسیب به پوست فواید بسیاری دارد. مهم ترین مزیت این کرم خاصیت ضد قارچ و باکتری آن است که از تجمع قارچ و باکتری بر روی زخم جلوگیری به عمل می آورد و اجازه نمی دهد جای زخم عفونت کند. دلایل دیگر استفاده از این کرم هم به شرح زیر می باشد:

• ضد عفونی کردن و تمیز نگه داشتن محل زخم، جوش یا آسیب پوستی

• از بین بردن قارچ های سطح پوست و جلوگیری از تکثیر آنها

• تحریک ساخت کلاژن و الاستین در درمان جای زخم و لک

• رفع سوزش و خارش زخم ها و لک های پوستی

• کمک به ترمیم و بازسازی پوست آسیب دیده

• تنظیم رطوبت و چربی پوست آسیب دیده

• از بین بردن اثر آفتاب سوختگی

• رفع قرمزی زخم ها یا لکه ها

• کمک به رفع کک و مک

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید