خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران

 خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران

اهن عاجدار

در میان محصولات فولادی، ورق‌ها کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند و به همین دلیل در انواع مختلفی از جمله آجدار تولید و به فروش می‌رسند. برای تهیه این محصول کاربردی با قیمت مناسب، مجموعه آهن آلات ایران را انتخاب کنید. با خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران، نه تنها می‌توانید این محصول را با تناژ بالا خریداری کنید بلکه سفارش خود را از بهترین کارخانه‌های ایران انتخاب خواهید کرد.

ورق آجدار چیست؟

به طور خلاصه می‌توان گفت ورق آجدار، ورق فولادی است که روی سطح آن اشکال مختلفی حک شده است. نوع ورقی که برای تولید ورق آجدار به کار می‌رود بیشتر از نوع گالوانیزه و آلومینیوم است. ورق آجدار آلومینیومی را می‌توانید در دو نوع رنگی و بدون رنگ خریداری کنید. این ورق‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارند و سبک هستند. آج‌ها نیز در الگوها و اشکال مختلفی همچون بادامی، عدسی، لوزی، قطره‌ای و سایر اشکال انتخاب و حک می‌شوند. ضخامت ورق آجدار می‌تواند از ۱.۵ تا ۱۰ میلیمتر متغیر باشد، ابعاد آن نیز می‌تواند ۱*۲، ۱.۵*۶ و ۲*۶ متر انتخاب شود. بنابراین، برای خرید ورق آجدار باید متناسب با محلی که ورق نصب می‌شود، جنس ورق و نوع آج را انتخاب کنید.

هدف از استفاده ورق آجدار

 

 

از مهمترین اهدافی که ورق‌های آجدار را انتخاب می‌کنند، برای ایجاد اصطکاک است. بر روی سطوحی که امکان لغزش وجود دارد و همچنین سطوح شیب دار، برای جلوگیری از سر خوردن، ورق آجدار را انتخاب می‌کنند. اگر به جای ورق آجدار از ورق ساده استفاده شود، امکان سر خوردن افراد وجود دارد، اما ورق آجدار خطر سر خوردن افراد را کاهش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های ورق آجدار استحکام بالا و قابلیت جوشکاری است.

 

 

موارد استفاده از ورق آجدار

 

با توجه به ویژگی‎هایی که ورق آجدار دارد، از مهمترین کاربردهای آن استفاده در کف آسانسور، پله‌های اضطراری، کف انبارها، بندرگاه‏ها، کف ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های عابر پیاده، کف کامیون‌ها و وانت‎ها، ساخت دستگاه‌های صنعتی است.

روش تولید ورق آجدار

متداول‌ترین روشی که برای تولید ورق آجدار به کار گرفته می‌شود، روش نورد گرم است. در این روش، ورق فولادی گرما می‌بیند و با استفاده از غلطک، ضخامت ورق کمتر می‌شود تا ورق با ضخامت مورد نظر بدست آید. زمانی که فلز ورق از دمای تبلور خود بیشتر گرم شود، خواص مکانیکی آن تغییر نخواهد کرد. نکته‌ای که وجود دارد، این است که تنها یک سمت از ورق آج زده می‌شود و سمت دیگر کاملا صاف و بدون برجستگی است. در نهایت ورق آجدار تولید شده به صورت شید وارد بازار شده و به فروش می‌رسد.

ورق آجدار فابریک و پرسی

در کارخانه‌های محصولات فولادی، ورق آجدار به دو صورت فابریک و پرسی تولید می‌شود. تفاوتی که این ورق‌ها با یکدیگر دارند، در ضخامت است. در ورق آجدار فابریک، بر روی یک لایه ورق ساده، یک لایه آج قرار می‌گیرد که باعث افزایش ضخامت ورق نیز می‌شود. اما در نوع ورق آجدار پرسی، بر روی ورق ساده، اشکال مورد نظر توسط دستگاه حک و پرس می‌شود. در این روش که الگوها و اشکال بر روی ورق‌های فولادی پرس می‌شوند، روش فورجینگ می‌نامند. امکان خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران، هم به صورت فابریک و هم پرسی وجود دارد.

قیمت ورق آجدار

جنس ورق، ضخامت، ابعاد، اشکال آج و فابریک یا پرسی بودن ورق، از جمله پارامترهایی هستند که در قیمت‌گذاری ورق آجدار می‌توانند تاثیر گذار باشند. قطعاً همه خریداران نمی‌توانند محصولات فولادی از جمله ورق آجدار را به صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنند، آن‌ها باید از فروشگاه‌هایی که در هر شهری وجود دارد، محصولات خود را تهیه کنند. بنابراین در کنار موارد بیان شده برای تعیین قیمت ورق آجدار، باید افزایش قیمت توسط فروشگاه‌ها را نیز در نظر بگیرید. از دیگر فاکتورهایی که بر قیمت ورق آجدار می‌تواند تاثیرگذار باشد می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، قیمت سوخت، قیمت مواد اولیه و البته قیمت دلار اشاره کرد.

 

از آنجایی که ورق فولادی در تناژ بالا خریداری می‌شود، در نظر گرفتن قیمت برای خریداران یک موضوع بسیار مهم است چرا که کوچک‌ترین افزایش قیمت می‌تواند هزینه خریداران را افزایش دهد. از این رو خریداران به دنبال محصول با کیفیت، اما قیمت پایین هستند تا بتوانند هزینه‌های خود را بیشتر کاهش دهند. فروشگاه آهن آلات ایران، به دلیل داشتن انبارهای مجهز و بزرگ، یکی از فروشگاه‌های معتبر در حوزه فروش محصولات فولادی است که ورق آجدار را به قیمت کارخانه به فروش می‌رساند.

نحوه خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران

پس از استعلام قیمت از سایر سایت‌ها و مقایسه با سایت آهن آلات ایران، بهترین تصمیم خرید از آهن آلات ایران است چرا که ورق آجدار را به قیمت کارخانه و زیر قیمت بازار به فروش می‌رساند.

 

اگر قصد خرید ورق آجدار از یک برند خاص را دارید، تنها کافیست نام کارخانه را به کارشناس فروش مجموعه اعلام کنید. در بیشتر کارخانه‌های تولید آهن آلات در ایران، ورق آجدار در ابعاد و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود. از آنجایی که برخی از کارخانه‌ها محصول با کیفیت‌تری را تولید می‌کنند برخی از خریداران ترجیح می‌دهند نسبت به سایر محصولات عرضه شده در بازار، محصول با کیفیت‌تر را انتخاب کنند. آهن آلات ایران این توانایی را دارد تا متناسب با نیاز خریداران، ورق آجدار را از تمام کارخانه‌های سطح ایران خریداری، نگهداری و به فروش برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید