بیماران زیر ۱۰ سال اولویت نخست توزیع داروهای SMA/ اثربخشی دارو بررسی می‌شود

 بیماران زیر ۱۰ سال اولویت نخست توزیع داروهای SMA/ اثربخشی دارو بررسی می‌شود

sma

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توزیع داروی بیماران SMA براساس اولویت‌بندی گفت: مقرر شده که پس از توزیع داروهای اس‌ام‌ای، اثربخشی این داروها مورد بررسی قرار بگیرد.

سید حیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره توزیع داروی بیماران مبتلا به SMA اظهار کرد: درباره بیماران SMA پروتکل علمی مشترکی میان معاونت تحقیقات، معاونت درمان و سازمان غذا و دارو تهیه شده و بیماران برای دریافت داروهایشان اولویت‌بندی شده‌اند.

وی افزود: بیمارانی که زیر ۱۰ سال سن دارند در اولویت نخست دریافت دارو هستند. در مرحله اول به بیماران زیر ۱۰ سال این دارو ارائه می‌شود و در مراحل بعدی براساس میزان موجودی دارو، این داروها به اولویت‌های سنی بعدی تحویل داده می‌شود.

آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که همه داروهای موجود بین بیماران توزیع خواهد شد، ادامه داد: مقرر شده که اثربخشی این داروها در بیمارانی که آنها را دریافت کردند مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت اثبات اثربخشی، برای همه بیماران این دارو تأمین شود.

به گزارش تسنیم، تاکنون دو نوع داروی “ریسدیپلام” و “اسپینرازا” برای این بیماری وارد کشور شده و از آذرماه سال جاری توزیع آن آغاز شده است. طبق اعلام قبلی سازمان غذا و دارو، فهرست بیماران از سوی معاونت درمان اعلام شده و دارو با ثبت در سامانه RDA یا سامانه بیماری‌های نادر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید