این زنان شادتر زندگی می کنند

 این زنان شادتر زندگی می کنند

این زنان شادتر زندگی می کنند

دانستن ویژگی زنان شاد راهی برای بهبود شادمانی درونی و بیرونی و لذت بردن از زندگی برای هر زنی است. شاد بودن و شاد زندگی کردن مهارتی است که بسیاری از انسان ها در به دست آوردن آن شکست می خورند. نه به این معنا که راه رسیدن و کسب این مهارت راهی دشوار و صعب است. بلکه به این دلیل که این دسته از افراد آنقدر خود را درگیر کار و مشغله های زندگی می کنند که گمان می کنند برای شاد بودن وقت کافی در اختیار ندارند.

این افراد تصور می کنند که برای شاد بودن نیاز به روز و زمان خاصی است. روزی همه چیز روبراه و به قول معروف گل و بلبل باشد. فقط آن روز است که می توانند کمر همت به شاد بودن ببندند! اغلب انسان ها زیر بار نگرانی ها و مشکلات روزمره خود را غرق می کنند بی آنکه بدانند با گذشت هر لحظه، در واقع فرصت شاد بودن و لذت بردن از زندگی را از دست می دهند.

قطعا هیچ زنی در تمام لحظه ها و شرایط زندگی اش شاد و خوشحال نیست. اما هستند زنانی که با پرورش برخی از خصوصیات و عادات توانسته اند راه شاد بودن را هموار کنند. که این شاد بودن خود از جمله ویژگی های زنان موفق است.
جنسیت و شادی

در این میان باید به این واقعیت مهم نیز اشاره کرد که محققان دریافته اند بخش مهمی از شادی و تجربه آن با نوع جنسیت رابطه دارد. در واقع نورون های مغزی زنان در بخش های مربوط به برقراری ارتباط، احساسات و عواطف، نسبت با نورون های مغزی مردان اتصالات بیشتری برقرار می کنند. زنان صبورتر از مردان هستند و زودتر به مرحله بلوغ می رسد. این ها تنها بخشی کوچک از تفاوت های میان زنان و مردان است. که موجب شده است تا زنان در مقایسه با مردان رابطه محورتر باشند و در روابط خود احساس شادی و نشاط بیشتری را تجربه کنند.

این موهبتی است که زنان باید از آن استفاده بهینه کنند. اما چگونه ‌می‌توان در دسته زنان شاد قرار گرفت؟ اصلی‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات زنان خوشحال و پرانرژی چیست؟ چه ویژگی های منحصر به فردی این زنان را از دیگران متمایز می کند و به سمت شادی و نشاط می برد؟

ویژگی زنان شاد
۱٫ کامل گرایی و کمال گرایی

یکی از خصوصیات و ویژگی های ارزشمند زنان شاد این است که آن ها دریافته اند کامل گرایی با کمال گرایی متفاوت است. آن ها نگاهی آرمانی و ایده آل گرایانه نسبت به خود و زندگی خود ندارند. بلکه نسبت به خود و نقاط ضعف و قوت شان نگاهی واقعی دارند.
۲٫ اتکا به خود

زنان خوشحال برای شاد بودن و داشتن احساس نشاط به خودشان متکی هستند. به این معنی که آن ها فهمیده اند نباید برای خوشحالی و شادی منتظر ماند تا کسی از راه برسد و با خود شادی را به زندگی ارمغان بیاورد. این دسته از زنان برای رسیدن به حس شادمانی و نشاط از کسی انتظار ندارند و می دانند تنها خودشان هستند که باید برای شاد بودن خود کاری انجام دهند.
۳٫ قدرت انتخاب

یک ویژگی زنان شاد این است که به قدرت انتخاب در زندگی پی برده اند. زنان خوشحال نسبت به انتخاب هایشان دقت و توجه ویژه ای دارند.
۴٫ قدر شناسی و باور داشتن به خود

قدر شناسی و باور داشتن به خود از دیگر ویژگی های زنان شاد و با نشاط است. زنان خوشحال، به دستاوردهای خود افتخار ‌می‌کنند. آنان تلاش و موفقیت شان را کم ارزش جلوه نمی دهند. البته این دسته از زنان در خاطر دارند که محترم شمردن خویش با فخرفروشی نامناسب تفاوت اساسی و معنایی دارد.
۵٫ زندگی در زمان حال

زنان شاد، غالبا در زمان حال به سر می برند. آن ها بر روی لحظه ای که در آن به سر می برند متمرکز می شوند. خوشی‌های ساده زندگی خود را دست‌کم نمی انگارند. به عنوان مثال، از نوشیدن نوشیدنی مورد علاقه شان، از شنیدن موسیقی محبوب شان و از مطالعه کتاب یا دیدن فیلم مطلوب شان لذت می برند. و خود را لحظات شاد و لذت‌بخش زندگی، جاری و غوطه‌ور می کنند.
ویژگی زنان شادویژگی زنان شاد
۶٫ پرهیز از افکار منفی

یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند زنان شاد این است از افکار منفی پرهیز ‌می‌کنند. افکاری مانند نگرانی از قضاوت و یا نگاه دیگران ‌می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر روی لحظات شادی زندگی ما داشته باشد. زنان خوشحال از لحظات شاد زندگی خود لذت ‌می‌برند و اجازه نمی دهند تا افکار منفی و ریزبینی‌های بیهوده این لحظات را خراب کنند.
۷٫ سپاسگزاری

سپاسگزاری عاملی برای رسیدن به شادی است. به بیانی دیگر سپاسگذاری و تشکر از لطف و محبت دیگران، باعث افزایش احساس شادی انسان می شود. با این عمل علاوه بر اینکه مراتب قدردانی را ابراز کرده اید؛ هوشیاری بیشتری نسبت به شادی ها و زیبایی های زندگی پیدا خواهید کرد و نشاط و شادی را به شکل عمیق تری احساس خواهید کرد.
۸٫ پرهیز از مقایسه

زنان خوشحال پیوسته در حال مقایسه خود با دیگران نیستند. آن ها داشته های خود را با داشته های دیگران مقایسه نمی کنند و می دانند قرار نیست همه افراد همه چیز را با هم داشته باشند.
۹٫ روابط عاطفی

زنانی که به هر قیمتی وارد یک رابطه عاطفی نمی شوند؛ زنان شادتری هستند. آنها به دنبال روابط ارزشمند و پایدار هستند و می دانند که گاهی با گفتن «نه» فرصت «آری» گفتن به خودشان را پیدا می کنند.
۱۰٫ بخشش

بخشش و بخشندگی از دیگر ویژگی ها و خصوصیات زنان خوشحال و با نشاط است. در خاطر داشته باشید که بخشش تنها کمک به فرد مقابل نیست. بلکه انسان با بخشیدن گاهی کمک بزرگتری به خود می کند تا به دیگری.

ویژگی های گفته شده بخشی از تکنیک‌ها و مهارت‌هایی هستند که با تقویت آن ها در خود می توان شادی بیشتری را در زندگی تجربه کرد

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید