استرس و اضطراب ناشی از اخبار ناگوار جنگ و خشونت را این گونه مدیریت کنید

 استرس و اضطراب ناشی از اخبار ناگوار جنگ و خشونت را این گونه مدیریت کنید

خبرها واسترس جنگ

درروزهای اخیر جهان با شنیدن خبر حملات اسرائیل به بیمارستانی در غزه در شوک عمیقی فرو رفت و تصاویر اجساد و زخمی‌ها که کودکان و سالمندان در بین آن به وفور دیده می‌شد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید.

به نقل از نشریه پزشکی Everyday Health و به گفته متخصصان بهداشت روان، مشاهده رویدادهای خشونت‌آمیز چه از نزدیک و چه به صورت مجازی می‌تواند تجربه استرس و اضطراب شدیدی را به همراه داشته باشد.

اگر چه متغیرهای زیادی وجود دارند که خارج از کنترل فردی ما هستند، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانیم چه به صورت فردی و چه جمعی برای مقابله با استرس ناشی از مواجهه با خشونت، تروما و ترس انجام دهیم.

پریشانی و استرس ناشی از تماشای رویدادهای آسیب‌زا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم گاهی بلافاصله رخ می‌دهد و گاهی اوقات برای سال‌ها می‌تواند به شکل تروما در فرد باقی بماند.

علامت‌های ناگهانی استرس به صورت دردهای جسمی از جمله سردرد و درهای گوارشی ظاهر می‌شوند و علامت‌های تروما شامل غم و اندوه مدام، اضطراب، خلق افسرده، اختلال در انجام کارهای روزمره، کم‌اشتهایی، کاهش یا افزایش وزن و احساس ناامیدی درماندگی مداوم است.

مهم است که در تماشای تصاویر و یا خواندن اخبار زیاده‌روی نکنید.

تماشای مکرر این وقایع در تلویزیون، یا دنبال کردن همه اخبار در رسانه‌های اجتماعی، آسیب روانی را شعله‌ور می‌کند.

ممکن است احساس کنید بهترین راه برای گذراندن زندگی روزمره، سرکوب واکنش‌های احساسی خود نسبت به آنچه در تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی می‌بینید، است، حقیقت این است که این احساسات متعلق به شما هستند، پس به خود فضای لازم برای مقابله با آنها را بدهید.

تایید این احساسات می‌تواند به شما کمک کند تا آنها را برطرف کنید.

شاید همه ما در یک طوفان باشیم، اما در یک قایق نیستیم چرا که افراد مختلف تجربیات و نیازهای متفاوتی دارند.

واقعیت این است که هیچ راه قطعی و نسخه مشخصی که به همه افراد کمک کند که به طور یکسان با استرس خود کنار بیایند وجود ندارد ولی مدیتیشن، ورزش کردن، ارتباط با دوستان و گذراندن وقت با آنها ممکن است به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اگر چه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما اکنون زمان آن نیست که مدام از روشهای غیرمتعارف برای مدیریت احساسات خود استفاده کنید، اتکا به دارو و یا عادات غلط می‌تواند با گذر از این بحران، شما را با مشکلات دیگری رو‌به‌رو کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید