ارز دیجیتال بیت کوین BTC

 ارز دیجیتال بیت کوین BTC

بیت کویین

خرید بیت کوین به طور قطع یکی از اولین گزینه‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد. قیمت بیت کوین بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بسیار زیادی دارد و به همین خاطر اغلب تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال برای دست یافتن به درک بهتری از بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین را تحلیل می‌کنند. در ادامه بیشتر به توضیح بیت کوین، اولین ارز دیجیتال که به پادشاه ارزهای دیجیتال مشهور است، خواهیم پرداخت و چگونگی خرید بیت کوین را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت کوین به نمودار بالا مراجعه کنید.
بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک رمزارز یا ارز دیجیتال و در حقیقت یک سیستم پرداخت جهانی است که رفتاری مشابه با پول بی‌پشتوانه دارد. به‌عنوان توضیحی ساده‌تر، بیت کوین یک دارایی دیجیتالی است که مبنایی صفر و یک داشته و به‌صورت الکترونیکی تولید، ذخیره و منتقل می‌شود. حساب و کتاب تراکنش‌های بیت کوین در یک زنجیره به‌هم‌پیوسته اطلاعاتی به نام بلاک‌چین یا زنجیره بلوک نگهداری شده و تراکنش‌های شبکه در هر بلاک توسط ماینر‌ها لیست می‌شود.

مهم‌ترین مسئله در مورد بیت کوین این است که این ارز دیجیتال محدودیت ۲۱ میلیون واحدی دارد! به بیانی ساده‌تر یعنی بعد از استخراج ۲۱ میلیون سکه، دیگر امکان استخراج بیت کوین وجود نداشته و به انتها می‌رسد. بیت کوین بسیاری از ویژگی‌های ارزهای فیزیکی را دارد، با این تفاوت که آنی و بدون مرز بین افراد قابل جابجایی است.

ارز دیجیتال بیت کوین در بستر اینترنت به کمک رایانه‌های پیشرفته و با قدرت پردازش بسیار بالا، در نتیجه حل معادلات ریاضیاتی بسیار پیچیده استخراج می‌شود.
خالق بیت کوین چه کسی است؟

نام شکل‌گیری بیت کوین با نام ساتوشی ناکاموتو گره خورده است. هنوز هیچکس از هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو خبر ندارد و حتی نمی‌توان گفت که او تنها یک نابغه بوده یا ساتوشی ناکاموتو نام یک گروه مخفی است. ناکاموتو در اکتبر ۲۰۰۸ مقاله‌ای منتشر کرد که بیت کوین را یک ارز رمزگذاری شده برای معاملات همتا به همتا معرفی می‌کرد. در ژانویه ۲۰۰۹ اولین واحد رمزنگاری بیت کوین منتشر شد و تا سال ۲۰۱۰ با سایر توسعه‌دهندگان همکاری کرد. تقریباً در همین زمان بود که او تمامی سورس کد و مستندسازی شبکه را به گاوین اندرسون منتقل کرد و چندین دامنه مرتبط را به اعضای مختلف بیت کوین انتقال داد و خود از پروژه کنار کشید. او پیش از ناپدید شدن تمامی اصلاحات خود را روی کد منبع انجام داده بود. در حقیقت بسیاری از اتفاقات مانند تغییرات شبکه، نوسانات شدید قیمت بیت کوین و… بدون حضور خالق بیت کوین در کنار پروژه رخ داده است.
استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرایند محاسباتی است که از سوی ماینرها انجام می‌شود. این فرایند تراکنش‌ها را تائید کرده، بلوک جدید ایجاد می‌کند و بیت کوین‌های جدیدی را به چرخه اضافه می‌کند. استخراج کنندگان بیت کوین به خاطر تائید تراکنش‌ها پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش هر ۴ سال یک بار نصف می‌شود. تقریباً زمانی که پاداش استخراج بیت کوین نصف شده، قیمت بیت کوین افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند.
فروش و خرید بیت کوین در نوبیتکس

ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در نوبیتکس:

در ابتدا برای ثبت‌نام اولیه شما تنها به یک آدرس ایمیل فعال نیاز خواهید داشت. توصیه می‌شود که برای ثبت‌نام در نوبیتکس از رمز عبور غیرتکراری و قدرتمندی استفاده کنید تا امنیت اولیه حساب کاربری‌‌ شما تضمین شود.

تائید حساب کاربری:

پس از انجام ثبت‌نام اولیه، برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین باید مراحل احراز هویت را انجام دهید. احراز هویت در نوبیتکس با توجه به کاربری مالی آن، با ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی و یا نرم‌افزارهای کاربردی روزمره متفاوت است و نیازمند ارائه اطلاعات هویتی درست و دقت و توجه بالا در ارسال اطلاعات است. برای خرید بیت کوین یا رمز ارزهای دیگری همچون اتریوم، یونی سواپ، دای و چین لینک، آوه و دات … شما به احراز هویت نیاز خواهید داشت. بهترین کار ممکن این است که پیش از هر اقدامی در مورد رویه احراز هویت نوبیتکس  مطالعه کنید.

شارژ حساب ریالی یا رمزارز قابل تبدیل آن:

شما می‌توانید به کمک این راهنما، حساب کاربری خود را شارژ کنید. خرید ارز دیجیتال بیت کوین در نوبیتکس با پول نقد یا به عبارتی ریال در بازار اصلی و با تتر در بازار حرفه‌ای، امکان‌پذیر است.

خرید بیت کوین:

خرید بیت کوین در نوبیتکس به‌صورت ارائه پیشنهاد خرید بیت کوین در این بازار همتا به همتا (P2P) انجام می‌شود. در واقع در این بازار شما ارز دیجیتال مورد نظر خود را از کاربران فعال در پلتفرم نوبیتکس خریداری می‌کنید. به همین دلیل تکمیل فرایند خرید شما به پذیرش معامله از سوی دیگر کاربران بستگی دارد.‌
خرید بیت کوین

خرید بیت کوین در نوبیتکس به دو صورت سفارش سریع و محدود امکان‌پذیر است. در سفارش سریع، خرید و فروش شما به‌صورت آنی با قیمت بازار صورت می‌گیرد اما در سفارش محدود شما می‌توانید مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید. در این روش، معامله پس از اینکه کاربری دیگر با این قیمت بیت کوین حاضر به خرید یا فروش بود؛ صورت می‌گیرد.

با توجه به تعداد میلیونی کاربران نوبیتکس، شاخص نقد شوندگی این صرافی بسیار بالاست و بنابراین عمده خریدوفروش‌های ارزهای دیجیتال این صرافی در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود. همچنین شکاف قیمتی بزرگی میان صرافی نوبیتکس و دیگر صرافی‌های بزرگ دنیا وجود ندارد.

به‌منظور ایجاد یک سرمایه‌گذاری موفق در بازار نوبیتکس و خرید رمزارزهای مختلف از قبیل خرید تتر یا ارز دیجیتال بیت کوین، توصیه می‌کنیم که همواره به چرخه‌های بازار توجه دقیق داشته باشید و هرگز بیش از توان مالی خود سرمایه‌گذاری نکنید.
فروش بیت کوین

برای فروش بیت کوین نیز دو گزینه سفارش سریع و محدود وجود دارد. در سفارش محدود شما قیمت بیت کوین مورد نظر را تعیین می‌کنید اما در سفارش سریع سفارش بر اساس قیمت لحظه‌ای بیت کوین و با نوساناتی جزئی، صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید پیش از خرید بیت کوین یا هر ارز دیگر با مراجعه به صفحه ماشین حساب ارز دیجیتال نسبت به محاسبه و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر اقدام کنید.
قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین یکی از مهم‌ترین ابزار برای تفسیر بازار ارزهای دیجیتال است. حتی تریدرهایی که در بیت کوین سرمایه‌گذاری نکرده‌اند؛ برای بررسی جامع‌تر بازار قیمت لحظه‌ای بیت کوین را رصد می‌کنند. در طی این سال‌ها قیمت بیت کوین فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده و سرمایه گذاران گاهی دلسرد و گاهی هیجان زده شده‌اند. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت کوین به نمودار بالا مراجعه کنید و یا با تغییر تنظیمات نمودار روند قیمت بیت کوین در طول زمان را رصد کنید.
نوبیتکس، مرجعی مطمئن برای خرید و فروش بیت کوین

شما می‌توانید برای خرید بیت کوین یا مشاهده قیمت لحظه‌ای قیمت بیت کوین از نوبیتکس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمک بگیرید. در نوبیتکس علاوه بر معامله بیت کوین در دو بازار تومانی و تتری امکان معامله بسیاری از ارزهای دیجیتال فراهم شده است. شما می‌توانید با ثبت‌نام در نوبیتکس یک ترید حرفه‌ای را آغاز کنید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید