فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در چیست ؟

 فرق آمبره و سامبره و بالیاژ در چیست ؟

دکلره

آمبره کردن مو چیست ؟

در پاسخ به سوال آمبره مو چیست باید بگوییم که آمبره یک لغت فرانسوی است و معنی آن “رنگی سایه دار شده و مدرج” است. در آمبره مو همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، ریشه موها تیره تر است و هر چه به سمت ساقه و نوک موها می ‌روید، رنگ موها روشن ‌تر می شود. به طور کلی می ‌توان گفت، در تکنیک آمبره، موها ظاهری دو رنگ پیدا می ‌کنند. برای دو رنگ کردن مو تنها کافی است، قسمت پایینی موها روشن شود که دکلره به خوبی می تواند، این وظیفه را انجام دهد. یکی از بهترین مزیت های آمبره کردن مو این است که مواد دکلره به هیچ عنوان با ریشه مو تماس پیدا نمی کند؛ چرا که تنها لازم است، انتهای مو دکلره شود. همین امر باعث می شود تا این روش هیچ گونه آسیبی به پیاز مو نزند و موها را به زیباترین شکل ممکن در آورد. یکی از دلایل دیگری که باعث شده آمبره کردن مو تا این حد بین خانم ها طرفدار داشته باشد، این است که از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه است و نیاز به مراقبت زیاد و مداوم هم ندارد.
بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ هم مانند آمبره یک واژه فرانسوی است که اصطلاحا به صورت “جارو کشیدن” هم معنا می شود. علت انتخاب این نام برای این تکنیک این است که موها باید با حرکت رفت و برگشتی مثل جارو کشیدن رنگ‌ شوند. در این تکنیک هرچه به سمت انتهای ساقه مو می ‌رویم، رنگ مو روشن ‌تر می ‌شود. چیزی که باعث جلوه طبیعی و زیبای بالیاژ مو می شود، این است که رنگ روشن فقط باید در قسمت سطحی مو اعمال‌ شود و قسمت‌های زیرین مو تیره باقی می ‌ماند. از آن جایی که بالیاژ، جلوه طبیعی و بسیار زیبایی به مو می بخشد، اکثر بازیگران و ستارگان هالیوودی از این تکنیک برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کنند.
سامبره مو چیست ؟

اگر به دنبال این هستید تا بفهمید، رنگ مو سامبره چیست یا تکنیک سامبره چیست ، لازم است بدانید که رنگ موی سامبره نسبت به آمبره و بالیاژ، یک تکنیک مدرن تر و جدیدتر است. سامبره در واقع ترکیبی از تکنیک های آمبره و بالیاژ است. سامبره مو شباهت بسیار زیادی با روش آمبره داشته و همانند تکنیک آمبره ریشه موها رنگ تیره تری دارد و هر چه به سمت ساقه و انتها مو نزدیک تر می شویم، رنگ مو روشن تر می شود. تنها تفاوت رنگ موی آمبره و سامبره در این است که در تکنیک تقسیم بندی سامبره ، تغییر تناژ رنگ مو به شکل ملایم تری نسبت به روش آمبره صورت می پذیرد. اگر مایلید بدانید که دیگر فرق آمبره و سامبره چیست ، باید به شما بگوییم که این تکنیک بر خلاف آمبره که عمدتا برای موهای تیره مناسب است، در رنگ های مختلف قابل پیاده سازی بوده و برای موهای بلوند نیز قابل استفاده است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید