زیبایی مو و روش های طبیعی مقابله با ریزش مو

 زیبایی مو و روش های طبیعی مقابله با ریزش مو

مو

زیبایی مو تاثیر فوق العاده ای در دلنشین شدن چهره شما دارد، برای داشتن موهایی سالم و درخشان تنها نباید به شستشوی مرتب موها بسنده کرد. بلکه باید نحوه صحیح نگهداری از موها را یاد گرفت تا عوامل محیطی گوناگون نتوانند حتی کمترین زیان را به موهای شما برسانند. پس از رعایت اصول سلامت و تندرستی، مراقبت از موها و حفظ زیبایی روزانه آن، قوانین و مقرراتی دارد که باید مو به مو اجرا شود. در غیر این صورت توقع نشاط و شفافیت و درخشش از موهای خود نداشته باشید.

زیبایی مو
اصول ابتدایی زیبایی مو

حفظ چربی و رطوبت طبیعی مو از مهمترین نکات در مراقبت و زیبایی مو می باشد. بنابراین اصل نوع موهای خود را شناخته و از شامپوی مناسب استفاده کنید. از مصرف میوه ها و سبزیجات تازه غافل نشده و هر روز به مقدار کافی آب بنوشید. استفاده بیش از حد اتو و سشوار مو را کنار بگذارید و از روش های کششی و پر فشار برای بستن موهای خود بپرهیزید. پس از رعایت ریز این نکات نوبت به مراقبت های تخصصی مو می رسد که در ادامه خواهید خواند.
کوتاه کردن مرتب موها

می دانیم که موها برای حفظ سلامت و شفافیت خود نیاز به چربی طبیعی دارند که پوست سر ترشح می کند. این چربی به طور معمول در تمام ساقه پخش شده و باعث لطافت و سلامت فلس های طبیعی موها می شوند. اما اگر طول موها از حد نرمال بلندتر شود این چربی به میزان کافی به نوک انتهایی موها نخواهد رسید و به این ترتیب موها در ناحیه انتهایی دچار دوشاخگی خواهند شد که به آن موخوره می گوییم. برای مقابله با چنین عارضه ای باید موها را به طور مرتب نوک گیری کنیم. که زمان و میزان استاندارد این قدم در مراقبت و زیبایی مو در اغلب موارد یک سانتیمتر در هر ماه می باشد.

زیبایی مو
حفظ رنگ طبیعی موها

موهای شما هر چقدر هم که بی رنگ به نظر برسد باز هم بهترین و هماهنگ ترین رنگ با چهره شماست. عملکرد کلی انواع رنگ مو ها و دکلره این چنین است که با وارد کردن صدماتی سطحی یا عمقی به ساختار مو باعث تغییر رنگ موها می شوند. بنابراین سلامت و زیبایی طبیعی موهای خود را فدای یک زیبایی موقت که هر ماهه نیاز به ترمیم دارد نکنید. چرا که در دراز مدت شاهد ریزش های غیر قابل جبران در موهای خود خواهید بود. شرط اول در مراقبت و زیبایی مو رعایت اصول تندرستی است.
هایلایت جایگزین مناسب برای رنگ مو و دکلره

مراقبت و زیبایی مو برای شما باید در جهت حفظ سلامت موها تعریف شود. اگر تغییر رنگ موهایتان برای شما اولویت دارد و به نوعی می خواهید تغییرات محسوسی در رنگ موهایتان ایجاد کنید بهترین گزینه برای شما هایلایت است. هایلایت یک روش کم ضرر برای موهاست و با استفاده از رنگ های ۲ درجه روشن تر از موهای طبیعی شما ایجاد موج هایی زیبا و دلربا در موهایتان خواهد کرد. به این ترتیب هم ایجاد تغییر کرده اید و هم درصد صدمه وارده به موهای خود را تا حد ممکن پایین آورده اید.

زیبایی مو
پرهیز از دست کاری غیر لازم در مو

جنس و نوع موها در افراد متفاوت است. حالت ایده آل برای موها ، پرپشتی مناسب و تارهای معمولی و حالت پذیری نرمال است. اما عده ای از افراد دارای موهایی ایده آل نیستند. که از این گروه می توان به موهای صاف و نازک با چربی زیاد، موهای وز و خشک با تارهای ضخیم و گاه موهای کرکی و ظریف که به طور طبیعی کم پشت هستند اشاره کرد. در تمامی این حالات، برای فرم دادن به موها شخص دچار مشکل خواهد شد و متاسفانه متوسل به روش های زیان بار برای حالت دادن به موها می شود. در این روش ها از مواد شیمیایی قوی برای تغییر حالت و فرم دائم موها (شش ماه یا بیشتر) استفاده می شود. ساقه مو دچار صدمه و شکنندگی شده و در بسیاری از موارد ممکن است به ریزش های شدید منجر شود. عده ای دیگر از انواع اکستنشن های غیر حرفه ای استفاده می کنند که در اثر فشار و افزایش وزن موها مبتلا به ریزش مو شدید می شوند. و آنگاه در چنین مواردی تنها چاره کار کوتاه کردن پسرانه موهاست. پیشنهاد آسان طب در چنین مواقعی برای مراقبت و زیبایی مو در ابتدا مشورت با پزشک پوست و مو بوده و در قدم بعدی مشاوره با متخصص آرایش مو می باشد.
استفاده از ماسک پس از استحمام

اگر موهایتان را رنگ کرده اید یا جزء آن دسته از افرادی هستید که مرتب از سشوار و اتوی مو استفاده می کنید باید برای مراقبت و زیبایی مو حداقل یک بار در هفته از ماسک موی مناسب موهای خود استفاده کنید. این امر به هیدراته کردن موهای شما کمک کرده و جان دوباره ای به موهای آسیب دیده شما خواهد داد. برای این منظور دو محصول وجود دارد که یکی برای استفاده در حمام است و پس از استفاده از آن باید حتما موها را آبکشی نمایید. و دومی ماسک مو پس از استحمام است که نیاز به آبکشی نداشته و مراقبت و زیبایی موی شما را تامین خواهد کرد و درخشش خاصی به موهایتان خواهد داد. انتخاب هر یک از این محصولات کاملا به درجه آسیب دیدگی موهای شما بستگی دارد.

زیبایی مو
روغن های تقویتی ریشه و ساقه مو

در هنگام ریزش های غیر طبیعی مو برای مراقبت و زیبایی مو می توانیم به عنوان تقویت کننده های موثر روی روغن های گیاهی حساب کنیم. روغن هایی مانند رزماری، نارگیل، جوجوبا و … جهت توقف ریزش مو موثر بوده و در صورت سالم بودن فولیکول های مو باعث سرعت رشد مجدد موها می شوند. همچنین می توانید از شامپوهای دست ساز خانگی و همچنین از روغن های گیاهی برای تقویت موهای آسیب دیده و یا توقف ریزش مو استفاده کنید.
۹ روش درمان گیاهی جهت قطع ریزش مو

همه ما از تاثیر مواد گیاهی بر پوست و مراقبت و زیبایی مو آگاه هستیم. اما نکته اصل کاری درباره این تاثیرگذاری، مداومت و صبوری در استفاده صحیح از این گیاهان است که ما را تا حد قابل قبولی به نتیجه مطلوب می رساند. در ادامه چندین مورد از تاثیر بهترین گیاهان را در توقف ریزش مو معرفی خواهیم کرد و روش استفاده از آنها را توضیح خواهیم داد.

آرتیشو (کنگر فرنگی)
روغن آووکادو
شیره درخت انجیر
ریشه گیاه بابا آدم
روغن زیتون
شیرین بیان
شیرابه آلوئه ورا
گزنه
موز

۱) آرتیشو (کنگر فرنگی): برای جلوگیری از ریزش مو، برگ های آرتیشو را کوبیده و به شکل ضماد در آورید و بر روی پوست سر بمالید.

۲) روغن آووکادو: برای جلوگیری از ریزش مو، هر شب مقداری روغن آووکادو را به سر بمالید و برای چند دقیقه با نوک انگشتان دست به حالت دورانی و با ملایمت ماساژ دهید. سپس استراحت کنید و در صبح موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید.

۳) شیره درخت انجیر: شیره درخت انجیر را بر پوست سر بمالید، این روش از ریزش موهای شما جلوگیری می کند.

۴) ریشه گیاه بابا آدم: برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن، ریشه گیاه بابا آدم را بجوشانید تا غلیظ شود. سپس این مایع را بر پوست سر و ریشه موها بمالید.

۵) روغن زیتون: اگر دچار ریزش مو هستید و می خواهید از ریزش آن جلوگیری کنید، پوست سر خود را شب هنگام با روغن زیتون ماساژ دهید، مقداری روغن زیتون را با نوک انگشت ها به شکل دورانی به پوست سر بمالید و دقایقی را اختصاص به این ماساژ دهید. سپس سر خود را با کلاه یا پارچه ای بپوشانید و صبح سر خود را با شامپو بشویید.

۶) شیرین بیان: برای جلوگیری از ریزش موی سر، از مخلوط شیرین بیان و آب پمادی درست کنید و به موها و سر بمالید و اندکی ماساژ دهید.

۷) شیرابه آلوئه ورا: برای رفع ریزش مو، شیرابه آلوئه ورا را به سر بمالید و پوست سر را با آن خوب ماساژ دهید. دقت کنید اگر پوست حساس یا سابقه هرگونه حساسیتی دارید، از این روش استفاده نکنید.

۸) گزنه: گزنه مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند. حتی در بعضی موارد موی سر دوباره می روید. برای استفاده از این خاصیت شش گرم سر شاخه، برگ و ریشه ی گزنه را به تنهایی و یا با سی گرم چای کوهی در یک لیتر آب بریزید و آن قدر بجوشانید تا غلیظ شده و حجم این مایع نصف شود. شب ها مقداری از این مایع را به سر بمالید و ماساژ دهید و در صبح با شامپوی ملایم بشویید.

۹) موز: برای درمان ریزش مو، موز را له کنید و با سرکه و آب لیمو مخلوط نمایید و به نقاطی که موی آن ریخته بمالید. ماساژ دورانی در این ناحیه مفید خواهد بود.

با رعایت موارد مذکور و گاه استفاده از نسخه های گیاهی می توان امیدوار بود که مراقبت از موها، سیر طبیعی و نرمال خود را حفظ کرده و زیبایی مو تضمین خواهد شد، اما ممکن است در بعضی از ریزش های شدید مو عوامل داخلی بدن دچار اختلال شده باشد که بنا به توصیه مجله پزشکی این مورد حتما باید زیر نظر متخصص پوست و مو بررسی و ویزیت شود.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید