جینسینگ، گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر

 جینسینگ، گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر

جیسینگ

جینسینگ به ریشه یک نوع گیاه اشاره دارد که بومی مناطق شرق آسیا و شمال آمریکاست که برای هزاران سال به عنوان یک گیاه جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می‌شد و طبقات بالای جامعه از آن استفاده می‌کردند.
خواص جینسینگ برای مو

۱. کاهش ریزش مو: جینسینگ گردش خون را سریع‌تر می‌کند و با تقویت فولیکول‌ها باعث محکم‌تر شدن ریشه مو می‌شود؛ همچنین یکی از خواص مهم جینسینگ کاهش استرس و اضطراب است. همان‌طور که می‌دانید استرس یکی از عوامل اصلی ریزش موست؛ پس مصرف این گیاه فوق‌العاده به کاهش ریزش مو کمک موثری می‌کند.

۲. افزایش رشد مو: استفاده از عصاره جینسینگ هنگام شستشوی مو‌ها می‌تواند باعث رشد سریع‌تر مو‌ها شود؛ پس برای رسیدن به مو‌های بلند و زیبا مصرف جینسینگ انتخاب درستی است.

۳. کاهش شوره سر: استفاده موضعی از پماد جینسینگ یا مصرف دمنوش یا ادویه آن فولیکول‌های مو را تقویت و شوره مو را درمان می‌کند.
خواص جینسینگ برای پوست

۱. درمان جوش و آکنه: مصرف جینسینگ گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد؛ همچنین باعث می‌شود رطوبت مناسبی به پوستتان برسد؛ در نتیجه اگر پوست چرب مستعد آکنه‌ای داشته باشید، با مصرف جینسینگ از آکنه پیشگیری کنید؛ همچنین جوش‌های فعالتان درمان می‌شود.

۲. شفاف و روشن کردن پوست: جینسینگ حاوی ویتامین و مقادیر بالایی آنتی‌اکسیدان است و به پوست هم رطوبت‌رسانی می‌کند؛ در نتیجه مصرف آن باعث می‌شود پوست صورتتان شفاف‌تر، زیباتر و روشن‌تر شود.

۳. جوان‌سازی پوست: جینسینگ حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه مصرف آن چین و چروک‌های صورت شما را کم می‌کند و روند پیری پوست را عقب می‌اندازد.

۴. درمان اگزما و خشکی پوست: جینسینگ قابلیت رطوبت‌رسانی بسیاری دارد؛ درنتیجه اگر اگزما یا خشکی پوست داشته باشید، جینسینگ درمان بسیار خوبی برای آن است.

۵. درمان لک‌های پوستی: استفاده از چای جینسینگ و همچنین استفاده موضعی از گیاه آن به درمان لک‌های پوستی کمک می‌کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید