تحصیل ۷۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران

 تحصیل ۷۰۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در ایران

دانش آموز اتباع خارجی

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هم اینک از مجموع ۱۶ میلیون و ۱۸۲ هزار دانش آموز کشور ۷۰۰ هزار دانش آموز به عنوان تبعه خارجی در مدارس تحصیل می کنند.

مجید عبداللهی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح مدرسه ویژه اتباع خارجی در شهر ایلام افزود: بیشتر این دانش آموزان تبعه کشور افغانستان بوده که بیشتر در مدارس استانهای خراسان رضوی، قم، سمنان، فارس و سیستان بلوچستان به تحصیل اشتغال دارند.

به گفته وی، بر اساس هماهنگی انجام گرفته با کمیساریای عالی امور پناهندگان از ظرفیت این مجموعه برای ساخت مدارس ویژه دانش آموزان تبعه خارجی استفاده می شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و اجرای عدالت آموزشی و فراهم‌ شدن زمینه تحصیل برای همه دانش اموزان اعم از ایرانی و غیر ایرانی در کشور گفت: در این زمینه پذیرش دانش آموزان تبعه خارجی مانند سایر دانش آموزان انجام و بصورت رایگان در حال تحصیل هستند.

در حاشیه این آیین که معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند مدرسه ۱۲ کلاسه ویژه اتباع خارجی با مشارکت کمیساریای عالی امور پناهندگان افتتاح شد.

به گفته مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام، عملیات احداث این فضای آموزشی ۱۲ کلاسه سال ۹۹ در شهرک شهید کشوری واقع در مرکز استان آغاز و ۶۲ میلیارد ریال از سوی کمیساریای عالی پناهندگان و مابقی به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی برای ساخت آن هزینه شده است.

جلال حمره بیان کرد: این مدرسه پسرانه بصورت دو شیفت فعالیت داشته و ویژه اتباع خارجی بویژه معاودان عراقی ساکن در مرکز این استان است.

وی مساحت این فضای آموزشی را یک هزار و ۴۰۰ متر مربع عنوان کرد.

۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید