مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان خبرساز است!

 مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان خبرساز است!

آیفون 15

اپل مدتی قبل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد و حالا که این گوشی‌ها به دست کاربران رسیده‌اند، برخی ضعف‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این ضعف‌ها، مقاومت پایین پنل پشتی آیفون ۱۵ پرو در برابر فشار است که ظاهرا به راحتی این پنل می‌شکند و کاربران باید مراقب استفاده از آن باشند. حالا طی روزهای گذشته شکل داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو مکس هم سروصدای زیادی به راه انداخته است.

طبیعتا زمانی که با گوشی کارهای سنگینی انجام می‌دهید، بدنه تا حدی داغ می‌شود اما این داغ شدن باید در حد نرمال باشد. این در حالی است که مثلا بر اساس ویدیو‌های منتشر شده، بعد از فقط ۲ دقیقه فیس‌تایم یا ده ۱۰ دقیقه گشت و گذار بین ریلزهای اینستاگرام، حرارت بدنه‌ی این گوشی به حدود ۴۲ درجه می‌رسد. همچنین در مورد حرارت زیاد بدنه حین شارژ شدن گوشی هم گزارش‌های زیادی منتشر شده است.

برخی کاربران می‌گویند حین شارژ شدن، حرارت بدنه به حدی زیاد می‌شود که قابلیت حفاظتی آیفون جلوی ادامه‌ی شارژ را می‌گیرد. با وجود اینکه بیشتر گزارش‌های مربوط به حرارت بدنه برای آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شده‌اند، ولی ظاهرا آیفون ۱۵ پرو هم تا حدی با این مشکل روبرو است. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرده که این مشکل هیچ ارتباطی با تراشه‌ی ۳ نانومتری A17 پرو ندارد و مشکل اصلی به تغییرات صورت گرفته در این دو گوشی برای کاهش وزن آن‌ها برمی‌گردد.

همچنین این تحلیلگر بر این باور است که نباید نقش استفاده از فریم تیتانیومی را هم فراموش کنیم. با وجود اینکه تیتانیوم سبک‌تر از فولاد ضدزنگ است، ولی برای پخش حرارت عملکرد ضعیف‌تری دارد. بنابراین ممکن است مدل‌های پرو آیفون ۱۵ به دلیل استفاده از فریم تیتانیومی با این مشکل روبرو شده باشند. در هر صورت مطابق معمول اپل هنوز به طور رسمی به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده و باید ببینیم این سیاست سکوت برای همیشه ادامه پیدا می‌کند یا نه.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید