رپورتاژ چطور به کودکان از طریق بازی زبان انگلیسی یاد بدهیم؟

 رپورتاژ چطور به کودکان از طریق بازی زبان انگلیسی یاد بدهیم؟

رپورتاژ چطور به کودکان از طریق بازی زبان انگلیسی یاد بدهیم؟

بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده بخش مهمی از آموزش زبان انگلیسی به کودکان است. بازی ‌ها را می‌توان برای شروع کلاس قبل از شروع درس، در طول درس برای استراحت دادن به زبان ‌آموزان هنگامی که با موضوع سختی برخورد می‌ کنید، یا در پایان کلاس زمانی که چند دقیقه زمان دارید، استفاده کرد.

بازی ها برای تست واژگان، تمرین مکالمه، یادگیری زمان ها و موارد دیگر استفاده می شوند. از این رو در این مطلب می خواهیم به شما بازی های مفید و کاربردی را برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان معرفی کنیم.
بازی ها چطور می توانند به کودکان در یادگیری کمک کنند؟

گنجاندن فعالیت ها و بازی ها در کلاس درس شما راهی عالی برای کمک به زبان آموزان در یادگیری است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا استفاده از بازی ها برای آموزش زبان انگلیسی ایده خوبی است.

فعالیت ها و بازی ها زبان آموزان را درگیر می کند. از آنجایی که آن ها سرگرم می شوند، زبان آموزان توجه و مشارکت بیشتری خواهند داشت. آن ها احتمالاً حتی متوجه نمی شوند که در حال یادگیری هستند!

یادگیری از طریق بازی به زبان آموزان کمک می کند تا اطلاعات را حفظ کنند. مرتبط کردن کلمات یا ساختار جملات انگلیسی با فعالیت های خاص می تواند به کودکان کمک کند تا آن ها را بهتر به خاطر بیاورند.

بازی ‌های انگلیسی برای کودکان محیطی پر جنب و جوش ایجاد می‌ کند که در آن زبان ‌آموزان پرانرژی هستند و در طول فعالیت ‌های دیگر فشار زیادی را احساس نمی‌ کنند. تمرکز بر تفریح به این معنی است که زبان آموزان ممکن است احساس راحتی بیشتری در صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته باشند.

انجام بازی ها با زبان آموزان به شما کمک می کند تا با آن ها ارتباط برقرار کنید. با ترویج یک محیط کلاس درس سرگرم کننده، شما یک رابطه صمیمی تر با زبان آموزان خود ایجاد می کنید و آن ها را برای یادگیری تشویق می کنید.
بازی هایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کودکان خردسال می توانند برای یادگیری زبان بسیار مشتاق و فعال باشند. در اینجا به برخی از بازی‌ های کاربردی برای بچه ‌ها که سرگرم‌کننده و جذاب هستند اشاره شده است.
۱. What’s Missing؟

در این بازی حافظه ای، معلم حدود ۱۰-۱۵ لغت هدف را روی تخته قرار می دهد. این کار را می توان با زدن فلش کارت ها روی تخته یا به سادگی با نوشتن کلمات یا کشیدن تصاویر انجام داد.

زبان آموزان در مقابل تخته صف می کشند و حدود یک دقیقه به آن ها فرصت داده می شود تا تمام لغات را که می بینند حفظ کنند. سپس، باید بچرخند تا تابلو را نبینند (بدون نگاه کردن!) و معلم یکی از کلمات را حذف می‌کند. زبان ‌آموزان برمی‌گردند و باید حدس بزنند چه چیزی کم است. اولین زبان آموزی که کلمه صحیح را بگوید یک امتیاز می گیرد! (اگر از فلش کارت استفاده می کنید، می توانید کارت را به عنوان روشی آسان برای حفظ امتیاز به دانش آموز تحویل دهید.)
۲. Hangman

این یک بازی عالی برای زبان آموزان انگلیسی است تا مهارت های لغات و املا را تمرین کنند.

۱. از یکی از زبان آموزان بخواهید که به یک کلمه در ذهن خود فکر کند.

۲. از این زبان آموز بخواهید تعداد حروف کلمه را بشمارد و سپس برای هر حرف در کلمه، علامت های زیرخط روی تخته بکشد.

۳. سپس سایر زبان آموزان به نوبت به حروف الفبا فکر کنند که ممکن است در کلمه انتخاب شده باشد و آن ها را حدس بزنند.

۴. اگر آن ها حرف درستی را حدس بزنند، بالای علامت های زیر خط مربوطه نوشته می شود و آن زبان آموز فرصتی برای حدس زدن کلمه پیدا می کند.

۵. اگر حرف نادرستی را حدس بزنند روی تخته یادداشت می شود و یک قسمت خالی را یک تصویر همچون دار کشیده می شود.

هدف از این بازی حدس زدن کلمه قبل از مشخص شدن تمام حروف است.
۳. Categories

این بازی یکی دیگر از بازی های سرگرم کننده برای تمرین واژگان است. با زبان ‌آموزان فهرستی از گروه ‌کلمات (شاید از واژگان جدیدی که اخیراً تدریس کرده‌ اید) تهیه کنید و هر گروه را روی فلش کارت بنویسید. مثال ها می توانند رنگ ها، شغل ها یا افعال باشند. دو زبان آموز را برای ایستادن انتخاب کنید. یک گروه و یک حرف از الفبا را صدا بزنید (به عنوان مثال، “رنگ ها” و “b”). اولین زبان آموزی که چیزی از درون آن گروه ارائه می کند که با حرف گفته شده شروع می شود، برنده است و ثابت می ماند. زبان آموز دیگری را انتخاب کنید تا در مقابل برنده قرار بگیرد و با یک گروه و حرف جدید تکرار کنید.
۴. Pictionary

این بازی دیگری است که با هر گروه سنی به خوبی کار می کند. کودکان آن را دوست دارند زیرا می توانند در کلاس درس خلاق شوند.

قبل از شروع کلاس، یک دسته از کلمات آماده کنید و آنها را در یک کیسه قرار دهید.

کلاس را به تیم های ۲ نفره تقسیم کنید و یک خط در وسط تخته بکشید.

به یکی از اعضای تیم از هر تیم یک خودکار بدهید و از آنها بخواهید کلمه ای را از کیسه انتخاب کنند.

به دانش آموزان بگویید که کلمه را به عنوان تصویر روی تخته بکشند و تیم خود را تشویق کنید تا کلمه را حدس بزند.

اولین تیمی که پاسخ صحیح را فریاد بزند یک امتیاز می گیرد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید