خبر در نزدیکی مرز ایران | بحران ساس در ترکیه

 خبر در نزدیکی مرز ایران | بحران ساس در ترکیه

بحران ساس در ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که در این کشور شکایاتی درباره مشاهده ساس دریافت شده و به این ترتیب خطر این بحران به ایران هم نزدیک شد.

به گزارش وب سایت خبری NTV در روز جمعه ۱۳ اکتبر، در حال حاضر بیشترین شکایات شهروندان ترکیه مربوط به مشاهده ساس در قضا‌های عمومی و مسکونی، درز تخت خواب، تشک، بالش و پایه‌های تخت خواب‌ها و کمد‌ها است وزارت بهداشت راه حل ریشه کن شدن این ساس‌ها را سمپاشی اصولی اعلام کرده است.

انتشار ساس طی چند روز گذشته در اماکن عمومی پاریس و به خصوص مدارس پایتخت فرانسه باعث وحشت مردم شده بود. ساس یک حشره انگلی است که از خون تغذیه می‌کند. این حشره معمولا هنگام خواب شبانه یا صبح زود فعال است.

ساس‌ها معمولا رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز و طولی برابر ۴ تا ۷ میلی متر دارند و گزش آن‌ها با خارش و تحریک شدید پوست همراه است. این حشرات در قسمت‌هایی مانند لبه تخت، پایه‌های چوبی، درون و زیر تشک و بالش پنهان می‌شوند. ساس همچنین می‌تواند از طریق چمدان و در طول سفر سرایت کند.

دکتر حسین چتین استاد گروه زیست شناسی دانشگاه آک دنیز در این باره توضیح داد: در حال حاضر بیشترین شکایت ساس را در خوابگاه‌های کارگران ساختمان دریافت می‌کنیم، زیرا در این محیط‌ها احتمال استفاده از وسایل دست دوم بیشتر است.

به گفته چتین، در صورتی که ساس‌های بالغ وارد خانه شوند می‌توانند در مدت کوتاهی تخم گذاری کرده و تکثیر شوند معمولا آفت کش‌های شرکتی راه مقابله مناسبی با این ساس‌ها نیست بنابراین در صورت مشاهده هرگونه ساس یا بثورات پوستی آلرژی مانند که تا بیش از این وجود نداشته از خدمات شرکت‌های حرفه‌ای سمپاشی یا آفت کش‌های مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید