حقوق کارگران در آبان‌ماه افزایش پیدا می‌کند؟

 حقوق کارگران در آبان‌ماه افزایش پیدا می‌کند؟

افزایش حقوق کارگران

عضو کارگری شورایعالی کار گفت: منتظر جلسه بعدی در آبان می‌مانیم؛ در صورتیکه دولت به صورت رسمی و قانونی برای شرکای قانونی ارزش قایل شود و در دستور کار رسمی جلسه، موضوع «ترمیم دستمزد» آورده شود، در جلسه حاضر می‌شویم.

حقوق کارگران در آبان‌ماه افزایش پیدا می‌کند؟

علی خدایی عضو کارگری شورایعالی کار در ارتباط با عدم حضور در نشست شورایعالی کارِ امروز گفت: از آنجا که موضوع دستمزد به طور رسمی در دستور کار نشست نبود، به نشانه اعتراض در جلسه حاضر نشدم اما از حضور و تلاش همکاران خودم در گروه کارگری شورایعالی کار تقدیر می‌کنم.
وی افزود: نظر دوستان در گروه کارگری بر این بود که از فرصت موجود برای دفاع از حقوق کارگران استفاده کنند از همین روی در نشست امروز حاضر شدند و با تمام توان در دفاع از حقوق مزدی و قانونی کارگران تلاش کردند.

خدایی در مورد نتیجه جلسه‌ی امروز و قول دولت برای برگزاری نشست ترمیم مزد در آبان ماه گفت: منتظر جلسه بعدی در آبان می‌مانیم؛ در صورتیکه دولت به صورت رسمی و قانونی برای شرکای قانونی ارزش قایل شود و در دستور کار رسمی جلسه، موضوع «ترمیم دستمزد» آورده شود، در جلسه حاضر می‌شویم و از افزایش دستمزد دفاع می‌کنیم؛ امیدواریم موضوع دستمزد و معیشت را به یک موضوع حاشیه‌ای و فرعی تقلیل ندهند که اگر چنین باشد بازهم ترجیح می‌دهم در نشست حضور نیابم.

عضو کارگری شورایعالی کار در پایان تاکید کرد: با توجه به بحران معیشتی کارگران و شتاب تورم، افزایش قدرت خرید کارگران و ترمیم دستمزد، ضرورت دارد؛ شکی نیست که برخورداری از دستمزدی متناسب با تورم و سبد معیشت، حق مسلم تمام کارگران کشور است و دولت باید این حق را به رسمیت بشناسد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید