این رژیم غذایی، کاهش وزن شما را تضمین می‌کند

 این رژیم غذایی، کاهش وزن شما را تضمین می‌کند

رژیم تک وعده ای

رژیم تک وعده‌ای یکی از انواع رژیم‌ است که نوعی از روزه‌داری متناوب شناخته می‌شوند و فرد طی ۲۴ ساعت از خوردن هر نوع منبع کالری صرفه ­نظر می‌کند و فقط طی یک ساعت، غذا می‌خورد.

این رژیم غذایی، کاهش وزن شما را تضمین می‌کند

در این نوع رژیم غذایی فرد می‌تواند هر نوع غذایی که دوست دارد را میل کند؛ البته مشروط بر اینکه در قالب بشقاب غذای استاندارد باشد اما نیاز به محدودیت کالری یا دستورالعمل‌های خاص تغذیه نیست.

به طور کلی، فرد می‌تواند طی روز نوشیدنی‌های بدون کالری مانند آب، چای سیاه و قهوه بنوشد. برنامه غذایی باید ثابت باشد و هر روز در ساعت نسبتا معینی غذا میل شود. علاوه بر کاهش کالری که منجر به لاغری می‌شود، طرفداران این نوع رژیم غذایی معتقدند که دوره طولانی گرسنگی بدن منجر به تغییرات فیزیولوژیک در بدن مانند تسریع متابولیسم و تحریک فرایندی به‌نام کتوز می‌شود که به‌جای گلوکز، چربی‌های ذخیره‌ شده در بدن برای تولید انرژی مصرف می‌شوند.

این نوع رژیم غذایی موجب کمبودهای تغذیه‌ای و مشکلاتی بر سلامت بدن می‌شود. در وعده‌‌های غذای روزانه مقدار متعادل پروتئین همراه با غلات سبوس‌دار، سبزیجات، میوه‌‌ها و چربی‌های مفید برای حفظ سلامت اهمیت دارد، از بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند و در کنترل وزن نیز نقش دارد. عدم‌تغدیه متعادل علاوه بر کمبودهای غذایی، زمینه‌ساز اختلال در عملکرد ایمنی نیز می‌شوند و خستگی، کاهش تراکم استخوانی و احتمال خطر پوکی استخوان را به همراه خواهد داشت.

پرهیز طولانی از غذاخوردن موجب احساس گرسنگی شدید و ضعف کنترل‌نشده نیز می‌شود که فرد را ترغیب به مصرف خوراکی‌های فاقد ارزش تغذیه ای می‌کند. محدود کردن غذا برای دوره طولانی امکان‌پذیر نیست و رسیدن به وزن ایده‌آل را دشوار می‌کند. با کاهش وزن شدید مکانیسم‌های دفاعی در بدن نیز برای مقابله با دوره‌های محرومیت فعال می‌شود که همین امر منجر به اضافه وزن خواهد شد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید