جانشین پریگوژین در آفریقا تعیین شد

 جانشین پریگوژین در آفریقا تعیین شد

جانشین پریگوژین

روزنامه آمریکایی نوشت پس از مرگ یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر در حادثه سقوط هواپیما، «ژنرال آندری آوریانوف» برای اداره عملیات این گروه در آفریقا انتخاب شد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، آندری آوریانوف در حال حاضر به عنوان رئیس عملیات تهاجمی مخفی در سرویس اطلاعات نظامی روسیه خدمت می‌کند و به «صدور دستور ترور مخالفان روسی» متهم شده است. او پس از مرگ پریگوژین، مسؤولیت عملیات واگنر در آفریقا را برعهده دارد.

آوریانوف طی نشست روسیه-آفریقا در ماه ژوئیه با مقامات آفریقایی دیدار کرد. همچنین این نشست اولین حضور یوگنی پریگوژین در انظار عمومی پس از کودتای نافرجامش محسوب می‌شد.

یکی از کارکنان واگنر در آفریقا به وال استریت ژورنال گفت: ایجاد تغییرات فوری مخرب خواهد بود. در حال حاضر اولین نگرانی ما این است که کنترل موقعیت را از دست ندهیم و در عین حال منتظر انتصاب یک یا چند وارث باشیم.

«وزارت وضعیت اضطراری روسیه» روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد،‌ هواپیما خصوصی پریگوژین در منطقه تِوِر روسیه سقوط کرد و در نتیجه این سقوط همه ۱۰ سرنشین این هواپیما کشته شدند.

رسانه‌های روسیه اخیرا گزارش دادند، کمیته تحقیقات این کشور در بیانیه‌ای مرگ پریگوژین را در حادثه سقوط هواپیما تایید کرده است.

در بیانیه این کمیته آمده است: «در چارچوب این تحقیقات درباره سقوط این هواپیما در منطقه تِوِر، بررسی‌های ژنتیک مولکولی تکمیل شدند. طبق نتایج آزمایش‌ها، هویت همه ۱۰ قربانی این سقوط تعیین شد و همه آن‌ها مطابق با اعضای لیست اعلام شده مسافرانی که به هواپیما سوار شدند، هستند.»

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید