بازی با کودکان

 بازی با کودکان

همان طور که برای کودکان خود غذا و لباس فراهم می کنید، هر روز زمانی را برای بازی با آنها اختصاص دهید. آنها به بازی با شما “نیاز” دارند. از اثرات تربیتی بازی با کودکان شگفت زده خواهید شد…

مهارت گفتاری کودکان

کودک طی فرآیند بازی نحوه ایجاد صداهای جدید را می آموزد، دایره واژگان وی گسترده تر شده و قدرت تصویر سازی او بالا می رود. حتی وقتی کودکان با خودشان بازی می کنند، باز هم این دسته از مهارت ها تقویت می شوند چرا که اغلب دو نقش را ایفا و به گونه ای با خود ارتباط برقرار می کنند. بازی بهترین فرصت برای شماست تا با کودکان خود حرف بزنید و توانایی های تکلم و ارتباطی او را افزایش دهید.

آموزشِ هر آنچه می خواهید با کودکان

بازی کردن بستری طبیعی برای آموزش کودکان فراهم می کند. هر آنچه دوست دارید به کودکان یاد دهید را در قالب یازی پیاده کنید.

ارتباط نزدیک با والدین و احساس ارزشمندی کودکان

از جمله بهترین راه های برقراری ارتباط نزدیک با فرزند خود، بازی کردن با وی است. کودک نیز احساسی از ارزشمند بودن و مورد توجه واقع شدن را تجربه خواهد کرد.

مهارت انتخاب در کودکان

“مهارت انتخاب”، توانایی کودک برای انجام تصمیم گیری های درست و در نتیجه انتخاب های سودمند تر است و جز با مشارکت در بازی هایی که این فرصت را فراهم می کنند، کسب نمی شود.

فعالیت فیزیکی کودکان

بازی های فیزیکی در عین مفرح بودن برای کودکان می توانند سبب تقویت قدرت بدنی آن ها شوند و تضمینی برای سلامتی باشند. از مزیت های دیگر ورزش کردن کشف استعداد های فرزند در زمینه های متفاوت ورزشی و در نهایت کمک به وی برای شکوفا کردن آن ها است.

آشنایی با زبان کودک

فایده ای مهم که بازی کردن با فرزندان برای والدین به دنبال دارد، آشنا شدن با زبان کودک است. هر کودک زبانی مخصوص به خود دارد که اغلب تنها برای والدین وی قابل دریافت است. این زبان می تواند شامل یک سری رفتار ها و برخورد های منحصر به فرد باشد که هر کدام معنی خاص خود را دارند و در سنین پایین تر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این زبان در روند بازی کردن با کودکان بار ها استفاده می شود و می توانید به خوبی با آن ها آشنا شده و در نهایت به درک بهتری از آن دست پیدا کنید.

یادتان نرود: بازی نکردن با کودک، ستم به اوست.

مدیر سایت

Related post

دیدگاهتان را بنویسید