آنفلوانزا جان کودک ۴ ساله را گرفت.

 آنفلوانزا جان کودک ۴ ساله را گرفت.

محمد بازیاری رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: یک کودک ۴ ساله از این شهرستان به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوانزا جان باخت.  ابن کودک در یکی از بیمارستان‌های بوشهر بستری و فوت کرده است.

وی گفت: آنفلوانزا بیماری شایع در فصل پاییز است که در کشور هم اینک وجود دارد و تعداد زیادی روزانه به پزشکان این شهرستان مراجعه و درمان می شوند.  بر اساس آمار استخراج شده روزانه بالای ۱۰۰ نفر در این شهرستان به دلیل این بیماری به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: برخی افراد در برابر این بیماری مقاوم هستند و دیر به مراکز درمانی مراجعه و یا به توصیه پزشکان توجه نمی‌کنند. بسیاری از مردم آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند در حالی که آنفلوانزا بیماری ویروسی و واگیر است که می تواند در موارد شدید فرد را به کام مرگ بکشاند. آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است. ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی که از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود، باید از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری شود.

آنفلوانزا در گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد. ابتلا به آنفلولانزا در کودکان کوچکتر علاوه بر تهدید حیات، اثرات بسیار نامطلوبی بر رشد و تکامل آنان دارد.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید