افشای جزئیاتی از فساد بایدن و پسرش

 افشای جزئیاتی از فساد بایدن و پسرش

فساد بایدن وپسرش

دادستان سابق اوکراین در گفت‌وگویی با فاکس نیوز ، علت اخراج خود از کار در زمان دولت اوباما را تحقیق درباره فساد خانواده بایدن عنوان کرده است.

به نقل از فاکس نیوز، «ویکتور شوکین»، دادستان سابق اوکراین در گفت‌وگویی با فاکس نیوز، علت اخراج خود از کار در زمان دولت اوباما را به تحقیق در مورد شرکت انرژی «بورسیما» بوده مرتبط دانسته است. شرکتی که هانتر بایدن، پسر معاون وقت رئیس‌جمهوری آمریکا، جزو هیئت‌مدیره آن بوده و شوکین مشغول تحقیق درباره آن بوده است.

 

شوکین در این گفت‌وگو می‌گوید که «اعتقاد قوی شخصی» او این است که بایدن و هانتر رشوه گرفته‌اند و در ازای دریافت این رشوه بر دولت اوکراین فشار آورده‌اند تا او را اخراج کند.

 

شوکین گفت: «من در گفت‌وگوهای قبلی خود بارها گفته‌ام که پوروشنکو مرا به اصرار بایدن اخراج کرد چون مشغول تحقیق در مورد بوریسما بودم.»

 

این مقام اوکراینی افزود: «پوروشنکو و بایدن متوجه بودند که اگر من به تحقیقاتم راجع به بورسیما ادامه می‌دادم به واقعیت‌هایی در مورد فساد اقتصادی که آن‌ها درگیرش بودند، دست پیدا می‌کردم.»

 

شوکین تاکید کرد: «من نمی‌خواهم حرف‌های ثابت‌نشده بزنم اما اعتقاد قوی شخصی من این است که بله، چنین بود. آن‌ها رشوه می‌گرفتند و این واقعیت که جو بایدن یک میلیارد دلار پول‌های آمریکا را خرج کرد تا من اخراج شوم. این به خودی خود نشانی از فساد نیست؟»

 

پیشتر نیز، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به شهادت دیوون آرچر، شریک و دوست تجاری هانتر بایدن، پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که بایدن پدر در زمانی که معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا بود، از طریق تماس تلفنی و شرکت در قرارهای شام، در دادوستدهای خارجی پسرش دخیل بوده و به مردم آمریکا دروغ گفته است.

 

در بیانیه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمده است: شهادت آرچر تأیید می‌کند که جو بایدن وقتی که گفته بود از دادوستدهای تجاری پسرش بی‌اطلاع بوده و در آن مداخله ندارد، به مردم آمریکا دروغ گفته است.

 

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جو بایدن در دوران معاونت، شخصاً بیش از ۲۰ بار در ملاقات‌های شام هانتر بایدن با شرکای خارجی‌اش شرکت کرده است.

 

دَن گلدمن، عضو کنگره آمریکا نیز قبل تر گفته بود که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که جو بایدن طرف‌های پشت خط تلفن را می‌شناخته است و در ادامه نیز هرگونه ارتباط رئیس جمهور آمریکا با مراودات تجاری پسرش را رد کرد.

 

شهادت آرچر در بحبوحه تحقیقات قانونگذاران درباره فعالیت مجرمانه احتمالی خانواده بایدن از جمله اعمال نفوذ سیاسی در دادوستدهای خارجی، انجام شده است.

 

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، در حال تحقیقات درباره مداخله خانواده بایدن در یک طرح رشوه‌خواری چندین میلیون دلاری با دخالت مدیران اجرایی شرکت انرژی «بوریسما» اوکراین است.

 

در بیانیه کمیته نظارت همچنین آمده است که مدیران اجرایی این شرکت انرژی، برای کمک گرفتن از دولت آمریکا جهت حل و فصل تحقیقات ویکتور شوکین، دادستان کل وقت اوکراین درباره فساد این شرکت، «دائما به هانتر بایدن فشار می‌آوردند.»

 

به گفته آرچر، هانتر بایدن و دو مدیر اجرایی این شرکت با «واشنگتن دی‌.سی تماس گرفتند تا درباره موضوع بحث کنند.» همچنین جو و هانتر بایدن در سال ۲۰۱۴ با اِلنا باتورینا، همسر شهردار اسبق مسکو دیدار کرده بودند. دولت بایدن به طور مشخص باتورینا را در فهرست تحریم‌های دولتی علیه مسکو قرار نداده است. جو بایدن، پیش‌تر تمامی اتهامات درباره مداخله یا آگاهی از دادوستدهای خارجی پسرش را رد کرده بود.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید