۱۱ علامت که نشان می‌دهد شما در حال تجربه خودآگاهی هستید

 ۱۱ علامت که نشان می‌دهد شما در حال تجربه خودآگاهی هستید

خود اگاهی

خودآگاهی

در سطح فیزیکی، زمین بیداری معنوی خود را آغاز کرده است، فرآیند حرکت از یک فضای مبتنی بر وحشت به سمت یک فضای مبتنی بر عشق. اگرچه همین الان، همه چیز ممکن است تا اندازه‌ای آشفته و نابسامان به نظر برسد، اما این خاصیت چنین فرآیندی است و همه چیز پیش از اینکه بهتر شود، بدتر می‌شود. همین حالا یک آگاهی در اطراف ما و در درون ما در حال رخ دادن است!

آیا شما پذیرای “آگاهی” هستید؟ یا انتخاب کرده‌اید که به خواب غفلت ادامه دهید؟

همواره تعداد افرادی که انتخاب کرده اند تا به مهارت خودآگاهی دست یابند در حال افزایش بوده است! هر فردی تجربه ای کاملا متفاوت در خودآگاهی دارد. این فرآیند در برخی از افراد می‌تواند تدریجی و یکنواخت باشد، در حالیکه در افراد دیگر یک بیداری خودبخودی است.

سینسیا اکسلی می‌گوید:” دانه یک گیاه برای دستیابی به بهترین تجلی و حالت خود، باید کاملا خام و نارس( بی تجربه) باشد. پوسته ترک برمی‌دارد، درون آن بیرون می‌آید و همه چیز تغییر می‌کند. از نگاه کسی که معنای رشد را درک نمی‌کند، این فرایند همچون ویرانی کامل خواهد بود”.

آگاهی واقعی فقط تابش آفتاب و رنگین کمان‌ ها نیست. این آگاهی می‌تواند دربردارنده پاک کردن برخی عواطف و انرژی‌های دردناک و ناخوشایند از گذشته‌مان باشد. با خودآگاهی، به این انرژی های کارمایی قدیمی اجازه دهید تا آزاد شوند و با نور و روشنی جایگزین شوند. مقاومت در برابر حرکت به سمت جلو موجب افسردگی یا درد می‌شود- نمودِ فیزیکی مقاومت شدید.

در نتیجه قرار گرفتن در چنین جریانی است که ما یک بیداری معنوی زیبا را در درون خود پذیرا می‌شویم و درنهایت اندوخته ای را به ارتعاشات جمعی مثبت جهان هستی اضافه می‌کنیم. این فرآیند به ما امکان می دهد تا بهترین حالت زندگی‌مان را تجربه کنیم و انرژی مثبت درون خود که در همه زمان‌ها از طریق نیروی الهی برایمان قابل دسترس است را دربر گیریم.

جان او دونوهو:” هنگامی که روح بیدار شد، جستجو آغاز می‌شود و شما هرگز نمی‌توانید به عقب برگردید. از آن به بعد، اشتیاق خاصی در درونتان برانگیخته شده است که هرگز دوباره به شما اجازه نخواهد داد که در ارتعاشات پایین خودپسندی و رشد جزئی درنگ کرده و متوقف شوید. جاودانگی شما را می‌طلبد و به شما سرعت می‌بخشد. در این زمان است که شما دیگر از تهدید خطری که شما را از تلاش برای رسیدن به قله رشد باز می‌دارد یا سازش با آن همسو نیستید”.

سالهاست که من در حال تجربه خودآگاهی مداوم و بسیار شدیدی بوده و هستم. زندگی من کاملا در هر حوزه ای تغییر کرده است! زندگی واقعا شگفت انگیز است! من با ماهیت خود واقعی‌ام ارتباط برقرار کرده‌ام. هنگامی که تحقیق می‌کنم و با دیگران درباره خودآگاهی آنها به گفتگو می‌پردازم، درمی‌یابم که ما همگی در ویژگی ها و رویدادهای مشابهی مشترک هستیم.

با این وجود، برخی افراد هستند که نوعی بیداری را تجربه می کنند و حتی به آن آگاه نیستند. من تصمیم گرفتم تا با اشتیاق فراوان، فهرستی کلی از رایج ترین علائمی که نشان می‌دهد شاید شما هم در حال تجربه خودآگاهی هستید را تهیه کنم تا شما هم بتوانید به طور آگاهانه‌تر و هدفمندتر نیروی خود را در جهت رشد و توسعه آن هدایت کنید. در صورتی که نظری دارید، لطفا در نظرات پایین به بحث اضافه نمایید.

فهرست نشانه های خودآگاهی:

۱٫ سیستم های اعتقادی جدیدی را ایجاد می کنید.

 

آیا باورهای امروز شما مشابه باورهای ۵ یا ۱۰ سال گذشته تان است؟

هر کسی که خودآگاهی را تجربه می‌کند سیستم باورها و سبک زندگی قدیمی را رها می‌کند. به این ترتیب است که از واقعیت فیزیکی‌مان که زمانی از نظر ما طبیعی و عادی بود فاصله گرفته و آن را مورد سوال قرار می‌دهیم.

در چنین شرایطی است که با نقض هنجارهای اجتماعی و پذیرش آزادی احساس راحت‌تری را تجربه می‌کنیم. ما همگی دارای اراده آزاد هستیم و هنگامی که خودآگاهی در ما آغاز می‌شود، بیشتر و بیشتر می‌فهمیم که شاید تا کنون آنچنان که می‌توانستیم از چنین حقی آزادانه استفاده نکرده‌ایم.

برخی از ما گویی از زندان ذهن فرار کرده‌ایم. اما همان طور که در سفر معنوی خود به تکامل می‌رسیم، متوجه این حقیقت می‌شویم که زندان ذهن همواره در تمامی زمان‌ها کاملا باز بوده است.

کریستی بومن:” هنگامی که نسبت به حقیقت خود آگاه می‌شویم، در می‌یابیم که آزاد هستیم”.

۲٫خواستار آزادی بیشتر و مادیات کمتر می‌شوید.

شما آرامش را در ساده زیستن می‌یابید. بجای خرید بیشتر و پر کردن هر گوشه خانه‌تان با دارایی‌ها و دلبستگی‌های مادی، شما خودتان را می‌بینید که اشیاء قدیمی را تمیز می‌کنید و آنها را می‌فروشید یا هدیه می‌دهید‌.

شما انتخاب کرده‌اید که کمتر داشتن بیشترین چیزی است که می‌خواهید. این باعث می‌شود که بار سنگین وسایل و اشیاء مادی از زندگی فیزیکی شما حذف شود. انجام این کار، همچنین موجب رهایی انرژی اشیاء قدیمی می‌شود. احساس نور و روشنی پس از آن چنان عمیق است که ما (بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه) اغلب این کار را انجام می‌دهیم تا این که در می‌یابیم که تمایل کمتر و کمتری به بیشتر خرید کردن داریم.

عشق و شادی واقعی را نمی‌توان در اشیاء یا دارایی بیشتر پیدا کرد. شادی و رضایت همیشگی از درون ما بلند می‌شود.

اوشو:” عشق درباره دارایی‌های ما نیست. موضوع عشق قدردانی و سپاسگزاری است”.

۳٫ تمایل یا تغییر ناگهانی در شغل یا حرفه

شما فراخوانده شده‌اید که همین حالا هدف زندگی‌تان را تحقق ببخشید. آیا می‌شنوید؟

بیشتر افرادی که خودآگاهی را تجربه می‌کنند، تغییری را در شغل یا حرفه خود تجربه کرده‌اند. اگر تاکنون چنین تجربه‌ای نداشته‌اید، احتمالا تمایلی آتشین و عمیق برای این کار دارید. آیا به ترس‌هایتان اجازه می‌دهید تا مانع شما شوند؟

از هر مقاومتی خود را رها کنید و با ایمان و اطمینان گام بردارید و فقط آن را انجام دهید. مجبور نیستید که همه جزئیات را همین الان بدانید. این راز زندگی است! همیشه قرار نیست ما تمام جزئیات و کوچکترین موارد را بدانیم. جهان هستی و نیروی الهی آن را برای ما محافظت می‌کنند.

اگر قبلا این کار را انجام داده‌اید، احتمالا همین لحظه به زندگی عشق می‌ورزید! تحول جدید شما احتمالا آسان نبود اما ارزش آن را دارد. ادامه دهید، از شما خواسته می‌شود که ادامه دهید و بیشتر و بیشتر پیش بروید. جهان هستی رشد سالم را دوست دارد!

۴٫خود را مجذوب الهامات و توسعه فردی می‌یابید

شما در طول مسیر خودآگاهی به سوی بهترین خودتان هدایت می‌شوید. اینکه ما چه کسی هستیم و چه کسی که می‌خواهیم باشیم را می‌توان در الگوهای روزانه ما مشاهده کرد. همچنانکه ما به سمت نور و روشنایی در حرکت هستیم، به اطرافمان با الهام، نگرش مثبت (یقین) و فعالیت‌های رشد فردی نگاه می‌کنیم. این تجربه می‌تواند به شکل فیزیکی یا معنوی باشد. برای مثال، ممکن است شما کششی به خواندن کتاب‌های خودآگاهی، تمرین یوگا، مدیتیشن (مراقبه)، دعا کردن، سمینارهای رشد فردی، دو، پیاده روی، رفتن به عبادتگاه، گوش دادن به کتاب های صوتی و غیره پیدا کرده باشید.

ریکو داشیم:” زندگی کن تا عشق ورزیدن را یاد بگیری. یاد بگیر که به زندگی کردن عشق بورزی. عشق بورز که برای یادگرفتن زندگی کنی. به این ترتیب است که می‌توانید آن سبک زندگی را تجربه کنید که آرزوی آن را دارید”.

۵٫ تمایلی عمیق به ارتباط بیشتر با طبیعت دارید

ما به طبیعت کشیده و جذب می‌شویم زیرا طبیعت بخشی از ماست. طبیعت به ما امکان می‌دهد تا از جهان مادی که ساخته‌ایم فاصله گرفته و به درستی با نیروی الهی، نیروی برتر خودمان، خدا، منبع، جهان هستی ارتباط برقرار‌کنیم.

اگر ما به دقت گوش دهیم، خواهیم دید که طبیعت نیز با ما صحبت می‌کند و با ما ارتباط برقرار می‌کند. این رابطه‌ای است که هر کسی می‌تواند ایجاد نماید و افرادی که به بیداری معنوی رسیده‌اند آن را انجام می‌دهند. ما در واقع فقط آغاز به درک ارتباط عمیق مان با طبیعت کرده‌ایم. سال‌های سال، بیل مویرز با بسیاری از مولفان، فیلسوفان و متخصصین الهیات برجسته جهان درباره ارتباط روحی‌شان با طبیعت و هرآنچه که در آن وجود دارد، گفتگو کرده‌است.

۶٫ الگوهای خواب غیرعادی را تجربه می‌کنید

برخی از افراد که آگاهی را تجربه می‌کنند در خوابیدن مشکل دارند. آنچه که در درونتان در جریان است شما را بیدار نگه می‌دارد. این یک میل هیجانی و آتشین است و برخی از افراد می‌دانند که چگونه آن انرژی را هدایت نمایند درحالیکه افراد دیگر مطمئن نیستند و این همان چیزی است که اصولا شما را در شب بیدار نگه می‌دارد. بیشتر افراد می‌گویند که آنها یا در به خواب رفتن مشکلاتی دارند یا در ساعت ۲ و ۴ صبح از خواب بیدار می‌شوند.

اشکالی ندارد اگر شما هم الگوهای خواب غیر عادی را تجربه می‌کنید. فقط دراز نکشید و نگران نباشید. اتفاقات زیادی درون شما در حال روی دادن است و این یک فرآیند طبیعی است. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که بلند شوید و همان کاری را انجام دهید که شما را فرا می خواند– این کار برای برخی افراد نوشتن است.

روی هم رفته، بهترین کار این است که دوباره بخوابید. اگر نمی‌توانید بخوابید، سعی کنید موسیقی بنوازید. من یک برنامه روی گوشی ام نصب کرده‌ام که انواع مراقبه‌ها و ضربان‌های دوگوشی دارد؛ این برنامه معجزه می‌کند و فورا به خواب می‌روم. عطر سنبل، ملاتونین یا حتی یک لیوان نوشیدنی نیز به خواب شما کمک می‌کند

۷٫ حرف زدن با خودتان یا خالق‌تان بیشتر شده است

اگرچه ما همگی آن را نمی‌پذیریم اما همه ما تا اندازه ای با خود حرف می‌زنیم. این کار به ما کمک می‌کند تا آنچه که در حال وقوع است را درک کنیم. برخی اوقات ما می توانیم درمانگر خودمان باشیم. این کار بسیار مفیدی است زیرا واقعا فقط شما می‌دانید که به چه چیزی نیاز دارید. اینکه ما فکر می‌کنیم نیاز داریم از کسی بیرون از خودمان بپرسیم تنها یک توهم است.

اگر شما در مسیر خودآگاهی قرار داشته باشید، متوجه خواهید شد که با خودتان بیشتر حرف می‌زنید. هنگامی که تنها هستید، ممکن است دقایقی یا حتی بیشتر را با خودتان تند تند حرف بزنید. مشکلی وجود ندارد – شما دیوانه نیستید! سطح جدیدی از ارتباطات در درون شما در حال رخ دادن است.

در واقع شما دارید به خودتان اجازه می‌دهید که به خودِ برترتان دست یابید – آن بخشی از شما که همه پاسخ‌های شما دربرابر مسیرتان را می‌داند. بهترین کار این است که به پذیرش آن ادامه دهید. گفتگوها افزایش می‌یابد و روان‌تر، منسجم‌تر و شهودی‌تر می‌شوند. اگر می‌بینید که آرامش بیشتری پیدا کرده‌اید، چرا که نه، آن را بنویسید یا ضبط کنید و بعدا به آن گوش دهید. این یک درمان کاملا شهودی، ادراکی و رایگان و در نوع خودش بهترین درمان است.

۸٫ همزمانی را تجربه می‌کنید

درحالیکه آنچه که ما آن را همزمانی می‌نامیم چیزی بیش از رخ دادن اتفاقات همزمان است که همیشه در حال روی دادن هستند، اخیرا نیز خودآگاهی، شما را از ارتباط آن چیزهایی که در اطراف شما اتفاق می‌افتد، آگاه ساخته است.

همزمانی تجربه رویدادهای معنادار و مرتبطی است که تصادف محض بودن آنها نیز بعید است. مفهوم همزمانی نخست توسط کارل یونگ، یک روانشناس سوئیسی در سال ۱۹۲۰ توصیف شد.

این همزمانی ها معنادار هستند؛ آنچه که آنها معمولا ما را به آن سمت هدایت می‌کنند بهترین مسیر است، اما گاهی اوقات آنها فقط به ما یادآوری می‌کنند که ما در مسیر درست هستیم؛ ” سلام موجود شگفت انگیز! تو داری کارت را فوق العاده انجام می‌دهی”!

عموما همزمانی خودش را به شکل توالی اعداد در اطراف ما نمایان می‌سازد، زیرا مبحث‌ معانی‌ رمزی‌ اعداد اساسا با خلقت و آفرینش پیوند یافته است. شما ممکن است الگوهای عددی مانند ۱۱:۱۱، ۱۱۱، ۳۳۳، ۵۵۵ و غیره را ببینید. هر یک از آنها برحسب مسیر و شرایط ما تعبیری منحصر بفرد و متفاوت دارند.

هنگامی که معنا و اهمیت قدرتمند همزمانی را در زندگیمان به درستی درک می‌کنیم، می‌توانیم آن را بکار ببریم تا ما را در مسیرمان رو به جلو هدایت کند و تصمیمات بهتری گرفته شود. همزمانی همیشه ما را هدایت می‌کند و ما هستیم که باید انتخاب کنیم که به آن توجه کنیم!

۹٫ احساسی سرشار از وحدت و یگانگی را تجربه می‌کنید

ما همگی با هم مرتبط هستیم! همانطور که خودآگاهی را تجربه می‌کنیم، این حقیقت را درک می‌کنیم که ما با جسم و کالبد فیزیکی مان تعریف نمی‌شویم. ما چیزی بسیار بیشتر و والاتر از آن هستیم و انرژی ما به بیرون از ما گسترده و پراکنده می‌شود. هر فرد، مکان و شیء به دلیلی در زندگی ما وجود دارد- این ما هستیم که آن را به گونه‌ای به سمت خود جلب کرده‌ایم.

این ارتباط درک عمیقی در درون ایجاد می‌کند که ما بخشی از هر چیزی هستیم و هر چیز بخشی از ما است. ما بخشی از جامعه و کشورمان و به همین شکل نیز بخشی از جهان هستی هستیم.

۱۰٫ تمایل به خوردن غذای سالم تر و مراقبت بیشتر از بدن خود دارید

بدن ما پرستشگاه روح ماست. اگر بخواهیم سبک شویم باید کم غذا بخوریم. غذاهای کم انرژی و مغذی، مواد غذایی خامی هستند که از زمین می‌رویند. هر چه بیشتر این غذاها را به بدنتان وارد کنید، سالم تر خواهید بود.

کشش ما به سمت خوردن غذای سالم طبیعی است. در ابتدای تولدمان خوراک سالمی داشتیم و تاثیر فرهنگی که در آن متولد شدیم ما را به سمت تغذیه ناسالم هدایت می‌کند. غذاهای ناسالم سود بسیار زیادی را برای شرکت ها و سازنده‌های آن فراهم می‌کنند.

اکثریت افرادی که خودآگاهی واقعی را تجربه می‌کنند به سمت شیوه‌های تغذیه سالم تمایل پیدا می‌کنند. همه ما در مورد بهترین خوراک نظر خودمان را داریم، اما هیچ کسی نمی‌تواند مخالفت کند که میوه‌ها و سبزیجات خام، دست نخورده و نپخته، میوه ها و سبزیجات روییده از زمین- مادرِ ما- همیشه بهترین انتخاب است.

جیم ران:” مراقب بدن خود باشید، آنجا تنها مکانی است که شما باید در آن زندگی کنید”.

۱۱٫ احساس غم یا احساسات ناخوشایند پرقدرتی را مشاهده می‌کنید

در مسیر این سفر شما شکل‌های متناوب و گوناگون احساس غم درونی و عمیقی را تجربه می‌کنید. گاهی ممکن است به خوبی بدانید که چرا آن احساس را تجربه می‌کنید و باین ترتیب می‌توانید آن را رها کرده و با عشق جایگزین سازید؛ برخی اوقات هم ممکن است هیچ نظری در مورد آن نداشته باشید.

همه ما گاها چنین حالتی را تجربه می‌کنیم. اگرچه ممکن است همیشه دلیل آن را ندانید، اما مطمئن باشید که دلیلی دارد. شما در حال آزاد کردن گذشته خود و انرژی منفی لنگر انداخته درون خود هستید. هنگامی که به اصطلاح احساسات‌تان بالا می‌زند، بگذارید آنها بروند و اجازه دهید نور الهی همه فضایی که آن احساسات پر کرده بود را فرا گیرد. تک تک احساسات ناخوشایندتان را در این حالت قرار دهید! اجازه ندهید حتی ذره‌ای از آنها در درون‌تان باقی بماند زیرا شما شایسته آزادی عاطفی هستید که در سمت دیگر در انتظارتان است.

اگرچه این فرآیند می‌تواند سخت و طاقت فرسا باشد، اما آن را بپذیرید، برای همیشه با این احساسات بدرود بگویید و برای آزاد و رها شدن آنها سپاسگزار باشید. پس از آن، روح شما سبک و روشن خواهد شد و شما سرشار از عشق بیشتر و نیروی الهی مثبت خواهید شد.

از نظر من، اینها ۱۱ برترین نشانه هستند که خبر از بیداری شما می‌دهند. نشانه‌های شما کدام هستند؟ از اینکه این مطلب را خواندید، سپاسگزارم. آرزوی من برای شما: سفری پیوسته و همیشگی ، سفری به سوی عشقی عمیق به هر آنچه که پیرامون شما وجود دارد، آرامش بیشتر در اعماق قلب‌تان، ذهنی باز و پذیرا و شوق به تداوم در آموختن. زیرا هنگامی که فکر می‌کنید که می‌دانیم، در واقع هیچ چیز نمی‌دانیم.

جینا چارلز: هوشیاری شما تا به اندازه شناخت شما از خود و از جهان هستی گسترش پیدا می‌کند.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید