بهترین حالت خوابیدن برای بدن کدام است؟

 بهترین حالت خوابیدن برای بدن کدام است؟

مدل خوابیدن

بهترین حالت خوابیدن چیست؟

خوابیدن به پشت

تحقیقات نشان داده‌اند که بهترین حالت خواب به پشت است. در این موقعیت سر به خوبی استراحت می‌کند و وزن بدن به طور مساوی توزیع می‌شود. با اضافه کردن بالشی زیر زانوهایتان به هنگام خواب، می‌توانید تنش را از ستون فقرات کمری کاهش دهید و باعث خواب راحت‌تری شود. خوابیدن به پشت می‌تواند به برگشت اسید کمک کند. باید مراقب باشید! این مدل خوابیدن می‌تواند نفس کشیدن را سخت کند و بلندتر خرناس بکشید.

خوابیدن ایده آل

اگر دوست دارید به  پهلو بخوابید, توصیه می‌شود سمت چپ را انتخاب کنید. خوابیدن به سمت چپ فشار بر رگ‌های خونی بازگشتی را به قلب به حداقل می‌رساند.

این کار امکان گردش بهتری را فراهم می‌کند که می‌تواند به کاهش ورم پا و کاهش کشش عضلات و مفاصل کمک کند. قرار دادن یک بالش بین زانوها هنگام خوابیدن به پهلو می‌تواند به حفظ شکل باسن و کمر و توزیع وزن کمک کند.

به سمت راست و به سمت چپ

پهلویی که رو به آن می‌خوابید نیز می‌تواند نقشی در سلامت شما ایفا کند. خوابیدن به سمت راست باعث بدتر شدن سوزش سردل می‌شود با این حال, خوابیدن به سمت چپ می‌تواند باعث ایجاد فشار بر اندام‌های داخلی مثل کبد, ریه‌ها و معده و همچنین کاهش برگشت اسید شود. توصیه می‌شود زنان باردار به سمت چپ خود برای جریان خون بهینه بخوابند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید