فروش پورشه تایکان در سال ۲۰۲۴ چنگی به دل نزد

 فروش پورشه تایکان در سال ۲۰۲۴ چنگی به دل نزد

فروش پورشه تایکان در سال ۲۰۲۴ چنگی به دل نزد

شرکت آلمانی پورشه در سال ۲۰۲۴ توانست بیش از ۳۱۰ هزار خودرو در سراسر دنیا بفروشد.
به‌تازگی نتایج فروش جهانی پورشه در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است و این نتایج تصویری دوگانه از عملکرد این خودروساز آلمانی را به نمایش می‌گذارد. درحالی‌که فروش کلی با کاهشی ۳ درصدی به ۳۱۰,۷۱۸ دستگاه رسیده است، خودروهای بنزینی این شرکت با استقبال چشمگیری مواجه شده‌اند. این تضاد به‌ویژه در مقایسه با فروش ناامیدکننده‌ی خودروهای برقی پورشه، به‌خصوص مدل تایکان، بسیار مشهود است.

یکی از نکات برجسته‌ی گزارش Motor1، عملکرد خیره‌کننده‌ی مدل کاین محسوب می‌شود که با افزایش ۱۸ درصدی فروش و تحویل ۱۰۲,۸۸۹ دستگاه به مشتریان در سراسر جهان، به پرفروش‌ترین مدل پورشه در سال ۲۰۲۴ تبدیل شد. این موفقیت را می‌توان به عرضه مدل فیس‌لیفت‌شده این خودرو در سال ۲۰۲۳ نسبت داد.

در مقابل، فروش مدل تایکان با افت ۴۹ درصدی به تنها ۲۰,۸۳۶ دستگاه رسید. پورشه دلیل این کاهش چشمگیر را به فیس‌لیفت میانی این مدل و روند کندتر از حد انتظار پذیرش خودروهای برقی نسبت می‌دهد.

شرکت پورشه اذعان کرد که درباره سرعت رشد بازار خودروهای برقی بیش‌از‌حد خوش‌بین بوده است و حتی احتمال استفاده از موتورهای بنزینی در خودروهایی را مطرح می‌کند که در ابتدا قرار بود کاملاً برقی باشند.

در همین حال، فروش نسل دوم مدل برقی ماکان با فروش ۱۸,۲۷۸ دستگاه شروع موفقی را تجربه کرده‌ است؛ هرچند عرضه آن از اواخر سپتامبر (مهر ۱۴۰۳) آغاز شد. بااین‌همه، این مدل راه دشواری را برای جبران فروش ۶۴,۵۱۷ دستگاه بنزینی نسل قبل خود در پیش دارد؛ مدلی که فروشش به‌دلیل قوانین جدید امنیت سایبری از بازار اروپا، به‌طور کامل از بین رفت.

در بخش خودروهای اسپرت، مدل ۹۱۱ با افزایش ۲ درصدی فروش به ۵۰,۹۴۱ دستگاه و مدل‌های باکستر با افزایش ۱۵ درصدی به ۲۳,۶۷۰ دستگاه رسیدند. در این میان، به‌ویژه عملکرد ۷۱۸ مهم است؛ زیرا این مدل نیز مانند نسل اول ماکان به‌دلیل قوانین امنیت سایبری از بازار اروپا حذف شد. این موفقیت در حالی رقم خورد که زمزمه‌هایی مبنی‌بر توقف تولید این مدل‌ها و جایگزینی آن‌ها با مدل‌های برقی به گوش می‌رسد.

فروش مدل پانامرا نیز با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۹,۵۸۷ دستگاه رسید که پورشه دلیل آن را کاهش تقاضا در چین عنوان کرد؛ بازاری که همچنان به سدان‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهد. به‌طور کلی، سال ۲۰۲۴ برای پورشه در چین سال موفقی نبود و فروش کلی این شرکت در این کشور با کاهش ۲۸ درصدی مواجه شد.

با این شرایط در سایر مناطق جهان، تقاضا برای خرید خودروهای پورشه افزایش‌ یافته بود؛ اما این افزایش نیز نتوانست کاهش شدید فروش در چین را جبران کند. این آمار نشان می‌دهد که پورشه با مشکلات جدی درزمینه فروش خودروهای برقی و رقابت در بازار چین روبه‌رو است و باید استراتژی‌های خود را با تغییرات دنیای خودرو هماهنگ کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید