شیائومی ۱۵ و ۱۵ پرو محبوبترین پرچمداران اندرویدی اخیر هستند؛ براساس گزارشی جدید
ظاهراً استقبال خریداران چینی از گوشیهای پرچمدار جدید شیائومی بیشتر از سایر برندها بوده است.
پس از معرفی شیائومی ۱۵ و شیائومی ۱۵ پرو، بسیاری دیگر سازندگان گوشیهای هوشمند چینی بهفاصلهای کوتاه، گوشیهای پرچمدار خود را رونمایی کردند. همهی این گوشیها چند هفتهای میشود که در بازار چین عرضه شدهاند و طبق گزارشی جدید، پرچمداران شیائومی نزد خریداران، محبوبترین بودهاند.
بر اساس آمار فعالسازیهای صورت گرفته از سوی اپراتورهای چینی، سری شیائومی ۱۵ با فعالسازی بیش از ۱٫۳ میلیون دستگاه (از ۲۸ آبان تا ۴ آذر) بهعنوان محبوبترین گوشیهای هوشمند در این بازهی زمانی شناخته میشوند. رتبهی دوم با فاصلهی قابل توجهی، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار فعالسازی را به ثبت رسانده است. برند سوم تنها موفق به فعالسازی حدود ۲۵۰ هزار دستگاه شده است.
منبع گزارش، نام دقیق برند قرار گرفته در رتبهی دوم را مشخص نکرده است؛ اما شایعات نشان میدهند که برندهای اوپو و ویوو بهطور مشترک در این جایگاه قرار دارند. این ادعا با توجه به نام مستعار رایج این دو برند در بین کاربران اینترنتی چین به عنوان OV و وابستگی هر دو شرکت به گروه BBK Electronics قابل توجیه به نظر میرسد. احتمالا آنر در رتبهی سوم قرار دارد.
باید توجه داشت که آمار ارائه شده مربوطبه تعداد دستگاههای فعالشده است و نه حجم عرضه یا دستگاههای فروختهشده؛ بدین معنا که دستگاههایی که خریداری شده اما هنوز فعال نشدهاند (یعنی سیمکارت در آنها قرار نگرفته است) در آمار لحاظ نشدهاند؛ البته بهنظر نمیرسد که آن دستگاهها تاثیر قابل توجهی بر آمار بگذارند زیرا تعدادشان بالا نیست.
گفته میشود فروش گوشی اوپو فایند X8 معمولی پنج برابر بیشتر از فایند X8 پرو بوده است.