درمان هم زمان مشکلات معده، سیستم ایمنی و پوست | این میوه معجزه گر واقعا اکسیر جوانی است

 درمان هم زمان مشکلات معده، سیستم ایمنی و پوست | این میوه معجزه گر واقعا اکسیر جوانی است

درمان هم زمان مشکلات معده، سیستم ایمنی و پوست | این میوه معجزه گر واقعا اکسیر جوانی است

لیمو شیرین میوه ای از خانواده مرکبات است که در منطقه بومی آسیای جنوب شرقی یافت میشود. اهالی هندوستان و پاکستان، آب لیمو شیرین را بعنوان یک نوشیدنی محبوب میشناسند. خواص لیمو شیرین واقعا جالب توجه است: درخشندگی پوست، درمان یبوست، سرماخوردگی، زخم معده و مشکلات معدوی، کاهش سرفه های ناشی از آسم، تقویت سیستم ایمنی، درمان تب و … .

طبع لیمو شیرین چیست؟

جالب است بدانید که قسمت‌های مختلف لیمو شیرین، طبع متفاوتی دارد. طبع پوست و هسته‌های لیمو شیرین گرم و خشک است؛ طبع بافت خوراکی لیمو سرد و‌ تر است. هرچه طعم لیمو شیرین‌تر باشد، سردی آن کمتر است. لیمو شیرین‌هایی که رگه‌های تلخی دارند، طبع متعادل تری دارند.

در خصوص خواص و مزاج لیمو شیرین در طب سنتی آمده است که :

مزاج آن سرد و تر است.
رطوبت بخش است و مانع حرارت بیش از حد معده و کبد می‌شود.
در صفراوی مزاجانی که زیاد دچار حالت تهوع می‌شوند، مفید است.
جهت سردرد گرم و سرگیجه ناشی از بالا رفتن بخارات غلیظ به سر، ورم گرم حلق، تنگی نفس سوداوی، جوشش خون و صفرا، التهاب معده و استفراغ صفراوی مفید است.
برای تب‌های دموی و صفراوی مفید است.
باعث تقویت معده و کبد گرم می‌شود.
برای افراد با مزاج گرم و خشک بسیار مفید است.
لیمو را از وسط دو نصف کرده و گرم نمایید و طرف بریده را روی پیشانی بمالید موجب تسکین سردرد گرم می‌شود.
زیاد خوردن لیمو شیرین با معده خالی، باعث ضعف معده می‌گردد.

خواص کلی لیمو شیرین
کاهش وزن و ضد تشنگی (به عنوان یک نوشیدنی ناشتا برای لاغری)
سم زدایی
ضد سرطان
مقوی برای معده و روده
بهبود بخش اسهال خونی و عادی
پیشگیری از بیماری لثه
جلوگیری از کم خونی
پیشگیری از بیماری های قلبی_عروقی
به عنوان معجون سرماخوردگی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا
ضد عفونی کننده بدن
پیشگیری از پوکی استخوان
ادرار آور
تقویت سیستم ایمنی و عصبی
رفع بوی بد بدن و عرق
درمان جوش ، لکه و مشکلات پوستی
درمان موخوره و شوره مو
ترمیم زخم ها
مقوی کبد
چه کسانی نمی‌توانند لیمو شیرین بخورند؟

افراد سردمزاج
افراد مبتلا به سرفه و مشکلات ریوی
افراد مبتلا به ناراحتی‌های اعصاب

مصرف لیمو شیرین برای چه افرادی مضر است؟
افراد سردمزاج
افراد مبتلا به سرفه و مشکلات ریوی
افراد مبتلا به ناراحتی‌های اعصاب

مصلح لیمو شیرین چیست؟
شکر و عسل مصلح و بهبود دهنده خواص و مزاج لیمو شیرین هستند.

نحوه مصرف لیمو شیرین
در فصل پاییز که مزاج بدن به سمت خشکی می‌رود، مصرف لیموشیرین می‌تواند رطوبت بدن را تامین کند.

خوردن لیمو شیرین خیلی سخت نیست. می‌توانید آن را مثل پرتقال پوست بگیرید و قسمت داخلی آن را همراه با پوست‌های سفید آن بخورید. توجه داشته باشید که پوست داخلی لیمو شیرین منبع غنی از ویتامین ث است، پس حتما آن را بخورید و جدا نکنید. در این روش ممکن است کمی طعم تلخی از لیمو شیرین احساس کنید. این احساس به این دلیل است که لیموشیرین به دلیل دارا بودن موادی به نام نارینجین و لیمونین به محض قرار گرفتن در مجاورت هوا طعم تلخی پیدا می‌کند. اما این طعم تلخ خیلی زیاد نیست و تاثیر منفی برای دستگاه گوارش و سلامتی بدن ندارد.

روش دیگر خوردن لیمو شیرین این است که می‌توانید آب این میوه را بخورید. برای اینکه طعم تلخی لیمو شیرین کم شود؛ دو راه حل دارید؛ یکی اینکه بلافاصله بعد از خرد کردن لیمو شیرین آن را بخورید و دیگر اینکه آب لیمو شیرین را بگیرید و آن را با آب پرتقال یا نارنگی مخلوط کنید و بعد نوش جان کنید. در هر صورت با هر روشی که دوست دارید، لیمو شیرین بخورید و از این میوه خوش رنگ و بو و پر خاصیت غافل نشوید.

اکسیر جوانی با لیموشیرین:

پوستی سالم با خواص لیمو شیرین
آب لیمو شیرین علاوه بر خواص عالی ای که برای مو دارد، پوستی سالم و زیبا را هم برای شما به ارمغان می آورد. از همین رو در مکمل های دارویی مرطوب سازی، بهبود رنگ پوست و ترمیم پوست زبر و خشن از آب لیمو شیرین استفاده میشود.

پوست درخشنده با خواص لیمو شیرین
خواص آب لیمو شیرین باعث سفید شدن پوست شده و همچنین میتوان از آن بعنوان یک پاک کننده خفیف استفاده کرد تا از آکنه، لکه و تجمع رنگدانه ها خلاص شد. به طور خلاصه با لیمو شیرین میتوان پوستی شفاف و درخشنده را تجربه کرد.همچنین خاصیت سم زدایی این میوه باعث تمیز شدن خون شده و تاثیر بخصوصی در درخشندگی پوست و درمان مشکلات پوستی دارد.
استفاده از ترکیب آب لیمو شیرین و آرد نخود نیز میتواند جوانی پوست را ارتقاء ببخشد.

ماسک لیموشیرین:

در ضمن ماسک لیمو شیرین و عسل هم یک مرطوب کننده عالی برای پوست محسوب میشود: ۱ قاشق آب لیمو شیرین + ۱ قاشق روغن جوانه گندم + ۱ قاشق عسل = این ترکیب را روی پوست خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب بشویید.
خواص لیمو شیرین برای سلامتی مو
در طیف گسترده ای از محصولات بهداشتی مربوط به مو، از لیمو شیرین استفاده میشود. خواص لیموشیرین کمک مطلوبی به رشد و سلامت مو میکند. خواص لیموشیرین باعث پیشگیری از موخوره و دوشاخه ای شدن موها میشود. همچنین روغن استخراج شده از این میوه، کاربردی ضد عفونی و ضد باکتریایی دارد که سلامت مو را حفظ میکند.

موهایی خوش رنگ با لیمو شیرین
جالب است بدانید که لیمو شیرین حاوی عنصر مس میباشد و مس در جهت تشکیل رنگدانه ملانین نقش موثری دارد. ملانین همانطور که میدانید رنگدانه اصلی مو است.
به منظور تقویت سلامت و کیفیت رنگ موهایتان، مقداری از آب لیمو شیرین را روی پوست سر و موهایتان ریخته و ماساژ دهید. میتوانید حنا را هم به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا ۲ ساعت آب این میوه روی سرتان باقی بماند و سپس سرتان را بشورید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید