خودروهای هیبریدی در بازار آمریکا بسیار محبوبتر شدهاند
بازار خودروهای برقی و مخصوصاً خودروهای هیبریدی در ایالات متحده با محبویت چشمگیری مواجه شده است.
نتایج فروش سهماههی سوم سال ۲۰۲۴ از محبوبیت خودروهای هیبریدی در بازار آمریکا حکایت میکند. با اینکه آمریکاییها خودروهای برقی بیشتری در مقایسه با سهماهه پیشین خریدند، سهم کلی بازار خودروهای برقی از ۷٫۴ به ۷ درصد کاهش یافت. تغییراتی جزئی در چشمانداز فروش خودروهای برقی رخ داده است؛ بهطوریکه امروزه خودروهای هیبریدی نقش مهمتری ایفا میکنند.
بیش از ۳۴۶ هزار دستگاه خودرو برقی تا سهماههی سوم سال ۲۰۲۴ در آمریکا فروخته شد که در مقایسه با سال ۲۰۲۳ افزایش ۵ درصدی تجربه کرده است. خودروهای برقی ۸٫۹ درصد از کل فروش خودروهای جدید را تشکیل میدهند که در مقایسه با ۷٫۸ درصد سال گذشته، افزایش یافته است.
بخش عمده رشد فروش خودروهای برقی را میتوان به مقرونبهصرفهترشدن خودروهای برقی نسبت داد؛ بهطوریکه میانگین قیمت قبلاز اعمال مشوقها در سهماههی سوم کمی بیش از ۵۶٬۳۵۰ دلار بود.
خودروهای هیبریدی عملکرد موفقی از خود نشان دادند و ۱۰٫۸ درصد از کل بازار خودروهای سبک ایالات متحده را ازآن خود کردند. این امر به افزایش کلی سهم خودروهای برقی کمک کرد که شامل خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی و خودروهای برقی میشود.
تسلا هنوز پادشاه بلامنازع خودروهای برقی است و تقریباً نیمی (۴۸٫۸ درصد) از سهم بازار را در اختیار دارد. جنرال موتورز و هیوندای ازنظر آمار فروش بسیار عقبتر از تسلا هستند و فورد نیز در حال بازیابی و افزایش آمار فروش خود است. این خودروساز رکورد فروش نوامبر (آبان و آذر) را با رسیدن به ۱۱ هزار دستگاه و افزایش ۲۱ درصدی در مقایسه با سال گذشته ثبت کرد.
گزارشها حاکی از آن است که ۷۸٫۹ درصد از کل خودروهای برقی فروختهشده در ایالات متحده در سهماههی سوم در آمریکای شمالی تولید شدهاند. این احتمالاً بهدلیل معیارهای اصلاحشده قانون کاهش تورم آمریکا است.
با چشمانداز سیاسی جدید و نگرانیهای مداوم دربارهی مقرونبهصرفهبودن و زیرساختهای شارژ، رشد بازار خودرو های برقی موضوع داغی است. دادههای پایان سال ۲۰۲۴ بینش بهتری دربارهی انعطافپذیری بازار و تأثیر بلندمدت تغییرات سیاستها و ترجیحات مصرفکننده ارائه خواهد کرد.