با خواص این گیاه برای سلامت و بدن آشنا شوید | بدن صفر کیلومتر به شما تحویل میدهد

 با خواص این گیاه برای سلامت و بدن آشنا شوید | بدن صفر کیلومتر به شما تحویل میدهد

نعناع یک گیاه علفی از خانواده نعناعیان (Lamiaceae) است و بوی بسیار مطبوع و طعمی تلخ و خنثی دارد. از مهمترین خواص نعناع می‌توان به خاصیت ضد تهوعی آن اشاره کرد. این گیاه در کاهش سردرد، مشکلات گوارشی، تسکین درد عضلانی و عفونت‌های تنفسی نیز کاربرد دارد. کد خبر : ۱۰۵۶۴۵ به گزارش صد آنلاین، نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشک است و از نظر خواص دارویی از پونه قوی تر است. از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهیه می‌کنند که مصارف طبی مختلفی دارد. مهم‌ترین خواص نعناع عبارتند از: هضم غذا ایجاد شادی و طراوت مفید برای پوست مبارزه با آفتاب سوختگی رفع بوی بد دهان رفع سردرد و میگرن بهبود بیماری‌های تنفسی پیشگیری از مشکلات معده خواص ضدسرطانی کمک به کاهش وزن مفید برای کبد چرب مفید برای زنان کاهش التهاب ریه حفظ سلامت قلب ضدعفونی کننده بدن نعنا هضم غذا را آسان می کند نعنا کمک ویژه‌ای به فرایند هضم غذا می‌کند و از بسیاری مشکلات مانند دل‌درد و استفراغ و نفخ جلوگیری می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود نعناع را به‌صورت خشک به غذاها به‌خصوص خوراک‌هایی که هضم آن سخت است اضافه کنید. یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی نفخ است. نفخ با علائمی مانند دل‌درد، دل‌پیچه و ورم شکم همراه است. معمولاً نفخ شکم درد زیادی را به همراه دارد که می‌توان دلیل این درد را هضم نادرست غذا دانست. غالباً نفخ معده را با داروهای شیمیایی درمان می‌کنند اما باید گفت نعناع یک معجزه در رفع این مشکل است؛ بنابراین می‌توانید به‌ جای مصرف داروهای شیمیایی که مضرات فراوانی دارند این گیاه طبیعی را مصرف کنید. نعناع شادی آور است مصرف نعناع موجب می‌شود تا کالری اضافی را به شیوه ای سالم از دست دهید. نعناع, آزادسازی آنزیم های گوارشی بدن را قادر به مصرف چربی بیشتری به منظور تولید انرژی می کند. استفاده از نعناع با سایر غذاها مانند لیمو نیز موجب آماده کردن بدن برای یک مسیر سالم شده و کم کردن وزن را به شیوه ای سالم و طبیعی آسان تر می کند. نعناع از سلامت کبد حمایت می کند نعناع می‌تواند به ترشح صفرا و فعالیت صفراوی کمک کند. این خاصیت در تسهیل فرآیند هضم غذا و جلوگیری از آسیب کبد و مشکلات صفراوی مفید است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این گیاه می‌تواند در کاهش التهابات و عفونت‌های کبد نیز مفید باشد. این خاصیت به حفظ سلامت عمومی کبد کمک می‌کند.

نعناع یک گیاه علفی از خانواده نعناعیان (Lamiaceae) است و بوی بسیار مطبوع و طعمی تلخ و خنثی دارد. از مهمترین خواص نعناع می‌توان به خاصیت ضد تهوعی آن اشاره کرد. این گیاه در کاهش سردرد، مشکلات گوارشی، تسکین درد عضلانی و عفونت‌های تنفسی نیز کاربرد دارد.
نعناع از نظر طب قدیم ایران نسبتا گرم و خشک است و از نظر خواص دارویی از پونه قوی تر است. از نعناع اسانس، روغن و تنتور تهیه می‌کنند که مصارف طبی مختلفی دارد.

مهم‌ترین خواص نعناع عبارتند از:

هضم غذا
ایجاد شادی و طراوت

مفید برای پوست
مبارزه با آفتاب سوختگی
رفع بوی بد دهان

رفع سردرد و میگرن

بهبود بیماری‌های تنفسی

پیشگیری از مشکلات معده

خواص ضدسرطانی

کمک به کاهش وزن

مفید برای کبد چرب

مفید برای زنان

کاهش التهاب ریه

حفظ سلامت قلب

ضدعفونی کننده بدن

نعنا هضم غذا را آسان می کند

نعنا کمک ویژه‌ای به فرایند هضم غذا می‌کند و از بسیاری مشکلات مانند دل‌درد و استفراغ و نفخ جلوگیری می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود نعناع را به‌صورت خشک به غذاها به‌خصوص خوراک‌هایی که هضم آن سخت است اضافه کنید. یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی نفخ است.

نفخ با علائمی مانند دل‌درد، دل‌پیچه و ورم شکم همراه است. معمولاً نفخ شکم درد زیادی را به همراه دارد که می‌توان دلیل این درد را هضم نادرست غذا دانست. غالباً نفخ معده را با داروهای شیمیایی درمان می‌کنند اما باید گفت نعناع یک معجزه در رفع این مشکل است؛ بنابراین می‌توانید به‌ جای مصرف داروهای شیمیایی که مضرات فراوانی دارند این گیاه طبیعی را مصرف کنید.

نعناع شادی آور است
مصرف نعناع موجب می‌شود تا کالری اضافی را به شیوه ای سالم از دست دهید. نعناع, آزادسازی آنزیم های گوارشی بدن را قادر به مصرف چربی بیشتری به منظور تولید انرژی می کند. استفاده از نعناع با سایر غذاها مانند لیمو نیز موجب آماده کردن بدن برای یک مسیر سالم شده و کم کردن وزن را به شیوه ای سالم و طبیعی آسان تر می کند.

نعناع از سلامت کبد حمایت می کند

نعناع می‌تواند به ترشح صفرا و فعالیت صفراوی کمک کند. این خاصیت در تسهیل فرآیند هضم غذا و جلوگیری از آسیب کبد و مشکلات صفراوی مفید است. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این گیاه می‌تواند در کاهش التهابات و عفونت‌های کبد نیز مفید باشد. این خاصیت به حفظ سلامت عمومی کبد کمک می‌کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید