این خودرو از آینده آمده؛ سوپرکارهای جدید لامبورگینی که چشم‌ها خیره کردند!

 این خودرو از آینده آمده؛ سوپرکارهای جدید لامبورگینی که چشم‌ها خیره کردند!

لامبورگینی

لامبورگینی از دو سوپرکار اینوینسیبله و آتنتیکا رونمایی کرد. Invencible و Autentica پایان پیشرانه ۱۲ سیلندر درون‌سوز این شرکت را رقم می‌زنند.

درحالی که پیش‌تر انتظار می‌رفت اونتادور اولتیمای پایانی بر پیشرانه درون‌سوز V12 لامبورگینی باشد، این خودروساز ایتالیایی با دو سوپرکار ۱۲ سیلندر جدید برگشته است! اینوینسیبله کوپه و آتنتیکا رودستر، دو خودرو تک‌نسخه ویژه‌اند که بر پایه پلتفرم ۱۲ ساله لامبورگینی اونتادور توسعه پیدا کرده‌اند. لامبورگینی بعد از این دو سوپرکار، دوره اتومبیل‌های هیبرید خود را آغاز خواهد کرد. پاگانی هم چند وقت قبل با ارائه خودرو سوپر اسپرت یوتوپیا ۲۰۲۳ به پیشرانه V12 خود وداع گفته بود.
اینوینسیبله و آتنتیکا؛ خداحافظی لامبورگینی با پیشرانه

V12

لامبورگینی اینوینسیبله

 

سوپرکارهای Invencible و Autentica با الهام از خودروهای ۱۲ سیلندر مختلف لامبورگینی طراحی و ساخته شده‌اند. به‌عنوان مثال، یکی از منابع الهام آن‌ها لامبورگینی رونتون بوده است. این خودرو در واقع نسخه ویژه محدودی بر پایه مورسیه‌لاگو با طراحی چشمگیری بود که بعداً المان‌های آن در اونتادور به‌کار رفت. وننو، خودرو دیگری است که لامبورگینی در طراحی دو سوپرکار جدید خود از آن‌ها بهره گرفته است. وننو که بر اساس اونتادور ساخته شده بود، چاشنی هیجان بیشتری را به آن اضافه می‌کرد.

 

اینوینسیبله و آتنتیکا لامبورگینی از بدنه فیبر کربنی به‌همراه الگوهای شش ضلعی مرسوم این برند ایتالیایی برخوردارند. برای اینوینسیبله رنگ قرمز Rosso Efesto و برای آتنتیکا رنگ طوسی Grigio Titans در نظر گرفته شده است. در طراحی کاپوت این دو خودرو سوپر اسپرت جدید می‌توان آثار سوپرکار پیست‌محور ۸۲۰ اسب بخاری اسنزا SCV12 را هم دید. ضمن اینکه تاکید روی وزن پایین و اسپویلر عقب بزرگ از سستو المنتو نشات می‌گیرد که مبتنی بر گالاردو توسعه یافته بود.

 

سوپرکار لامبورگینی آتنتیکا

 

حال نوبت قوای محرکه سوپرکارهای تازه Lamborghini است. این دو خودرو مجهز به پیشرانه ۶٫۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اولتیمای هستند که توان تولید قدرت ۷۶۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر را دارد. این قدرت از طریق گیربکس ISR هفت سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. لامبورگینی رسماً اعداد و ارقام عملکرد آن‌ها را مشخص نکرده، ولی بر اساس عملکرد اولتیمای انتظار می‌رود که طی ۲٫۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. علاوه بر این، احتمالاً سقف سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعتی خواهند داشت.

 

در مقطع کنونی قیمت لامبورگینی اینوینسیبله و آتنتیکا معلوم نیست. با وجود این، باید در نظر داشت که اولتیمای دارای ۳۵۰ نسخه کوپه و ۲۵۰ نسخه رودستر بود، اما از هر کدام از دو سوپرکار جدید لامبورگینی فقط یک نسخه تولید می‌شود. بنا به این‌ها، قیمت ۵۰۰ هزار دلاری اولتیمای نباید رقم چندان جالب توجهی در مقایسه با ارزش این ساخته‌های جدید لامبورگینی باشد.

حالا دیگر رسماً می‌توان گفت که اونتادور، یکی از بهترین خودروهای تاریخ لامبورگینی به انتهای راه خود رسیده است. جانشین این سوپرکار خوشنام در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ با یک پیشرانه V12 پلاگین هیبرید به‌نمایش گذاشته خواهد شد. حتی شاسی بلند اوروس به پیشرانه پلاگین هیبرید مجهز می‌شود و جایگزین سوپرکار هوراکان هم از الکتریسیته در قوای محرکه خود بهره خواهد گرفت. این تازه شروع تحول جدیدی در لامبورگینی است، از آنجا که در سال ۲۰۲۸ خودرو تمام الکتریکی این خودروساز از راه می‌رسد. البته به‌گفته یکی از مقامات لامبورگینی، این خودرو برقی قرار نیست یک سوپرکار مرسوم باشد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید