آیا همه افراد چاق می توانند عمل اسلیو انجام دهند؟

 آیا همه افراد چاق می توانند عمل اسلیو انجام دهند؟

اسلیو معده

پزشکان در سراسر جهان بر این باورند که جراحی اسلیو معده یکی از مطمئن ترین و موثرترین روش های درمانی برای چاقی مرضی است. در واقع اسلیو معده یک عمل لاغری اسلیو معده جدید و کم عارضه است که ابزاری قدرتمند برای کمک به کاهش وزن اضافی است. اما آیا هر فرد چاقی می تواند عمل اسلیو معده انجام دهد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسید.

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده نوعی عمل لاغری است که طی آن جراح لاغری به روش لاپاراسکوپی حدود 80 درصد از معده شما را برش داده و از بدن خارج می کند. به دلیل کوچک شدن معده پس از عمل اسلیو معده به طور چشمگیری اشتهای شما برای خوردن غذا کاسته می شود که همین موضوع در گذر زمان می تواند باعث کاهش وزن حداقل 50 درصدی شما شود.

آیا شما کاندیدای مناسبی برای اسلیو معده هستید؟

همه افراد دارای اضافه وزن واجد شرایط اسلیو معده نیستند. برخی از معیارها باید توسط جراح اسلیو سنجیده شود و در صورت تایید این عمل لاغری انجام شود.

 

به طور کلی، جراحی اسلیو معده برای بزرگسالان چاق بیمارگونه (افراد بین 18 تا 65 سال) در صورتی مناسب است که در هنگام محاسبه bmi عمل (شاخص توده بدنی) عدد به دست آمده 35 یا بالاتر باشد و همچنین این افراد با روش های معمول لاغری مانند رژیم های لاغری و ورزش موفق به کاهش وزن و لاغری نشده اند.

 

افرادی با شاخص توده بدنی 30 نیز در برخی شرایط می توانند واجد شرایط عمل اسلیو معده باشند. این در صورتی است که این افراد مبتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، آپنه خواب، فشار خون بالا، آسم، درد مفاصل و … باشند. تشخیص این مورد کاملا بستگی به نظر جراح اسلیو معده دارد و در صورتی که جراح شما را کاندیدای مناسبی برای این عمل ندانست به هیچ عنوان اصرار به انجام عمل لاغری نداشته باشید.

 

شما باید از نظر روانی کاملا آماده باشید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این عمل غیرقابل برگشت است، بنابراین باید از بزرگی عمل آگاه باشید. شما همچنین باید به اندازه کافی قوی و منظم باشید تا پس از عمل از یک شیوه زندگی سختگیرانه پیروی کنید (عادات غذایی جدید را اتخاذ کنید، ورزش کنید، از برخی غذاها اجتناب کنید و غیره).

عمل اسلیو معده برخی مواقع تنها راه چاره است!

اگر چندین ماه است که انواع تکنیک ‌های مرسوم لاغری را امتحان کرده ‌اید، اما نتوانسته ‌اید به طور رضایت ‌بخشی وزن کم کنید، اسلیو معده یا سایر جراحی ‌های چاقی ممکن است راه‌ حل مناسبی برای شما باشند.

 

عمل لاغری اسلیو معده

 

دلیل این امر این است که پیروی از یک رژیم غذایی طولانی یا رژیم ورزشی سخت به روش منظم همیشه برای همه امکان پذیر نیست و همه افراد نمی توانند با این روش های به وزن دلخواه خود برسند. اگر می خواهید روش مستقیم و مؤثرتری را امتحان کنید؛ اسلیو معده می تواند به شما کمک کند تا در نهایت از شر چاقی خلاص شوید و به وزن دلخواه خود برسید.

اهمیت مشاوره قبل از عمل قبل از عمل اسلیو

البته مانند هر عمل جراحی دیگری، مشاوره قبل از عمل باید برنامه ریزی شود. این مشاوره ها به جراح اجازه می دهد تا مورد شما را ارزیابی کند، تأیید کند که آیا شما برای عمل مناسب هستید یا خیر، و به شما توصیه می کند که کدام روش جراحی لاغری برای شما بهترین گزینه است.

 

قبل از تایید عمل، باید یک پرونده پزشکی کامل شامل تاریخچه پزشکی، آزمایش خون، عمل های قبلی و آزمایش های مختلف تهیه کنید که در زمان مناسب به متخصص ارائه کنید. هنگامی که تمام آزمایشات درخواستی را تکمیل کردید، امکان تأیید واجد شرایط بودن برای این عمل وجود خواهد داشت.

چه کسانی نباید عمل اسلیو معده انجام دهند؟

در صورتی که شاخص توده بدنی شما بالا است اما شرایط زیر را دارید به احتمال زیاد کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو معده نباشید:

• در صورتی که التهاب یا آسیب شناسی در دستگاه گوارش دارید.

• در صورتی که مبتلا به بیماری های تنفسی یا قلبی عروقی حاد هستید.

• در صورتی که اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی دارید.

• در صورتی که ابتلا به برخی اختلالات روانی هستید. در طول مشاوره اولیه، اگر جراح متوجه شود که چاقی شما با یک اختلال روانی مرتبط است، ممکن است قبل از انجام هر گونه عمل جراحی به شما توصیه کند که تحت درمان با روانشناس قرار بگیرید. بیماری که می خواهد تحت عمل جراحی چاقی قرار گیرد باید از نظر روحی و روانی ثبات داشته باشد و از قدرت ذهنی برای مقابله با آمادگی، عمل و عواقب بعدی برخوردار باشد.

توجه داشته باشید که جراحی اسلیو به تنهایی کافی نیست

در نهایت، اگر واقعاً می‌خواهید وزن کم کنید و به تناسب اندامی برسید که همیشه آرزویش را داشتید، باید بدانید که اسلیو معده یا به طور کلی عمل لاغری راه‌ حل جادویی نیست. نتیجه می تواند دیدنی باشد، اما تنها در صورتی که همه چیز را بسیار جدی بگیرید و ذهنیت و عادات درست را اتخاذ کنید، به خصوص در هفته ها و ماه های اول بعد از عمل لاغری.

 

باید توجه داشته باشید که این عمل یک هدف خاص دارد و آن هم کمک به کاهش مقدار غذایی که در هر وعده غذایی می خورید، است. از آنجایی که بخش بزرگی از معده در طی عمل برداشته می شود، شما فقط می توانید وعده های کوچک تری بخورید و احساس گرسنگی به طور روزانه کاهش می یابد (بخشی از معده که برداشته شده است، گرلین ترشح می کند که همان هورمون اشتها است).

 

کاندیدهای مناسب برای عمل اسلیو معده

 

علاوه بر این، اراده شما باید قوی باشد و برای حفظ وزن رضایت بخش و ثابت تا آخر عمر رژیم غذایی سالم و در عین حال تحرک هم داشته باشید.

 

به لطف یک سبک زندگی جدید، یک برنامه روزانه بر اساس نظم و انضباط و پیگیری دقیق بعد از عمل، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط 50 درصد از وزن اضافی خود را کاهش دهید. این از دست دادن وزن در حال حاضر یک موفقیت بزرگ است و به شما این امکان را می دهد که از یک زندگی راحت تر بهره مند شوید و بیماری های احتمالی را که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با چاقی مرتبط هستند (تنگی نفس، مشکلات قلبی عروقی، آپنه خواب و غیره) به میزان قابل توجهی کاهش دهید

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید