جشن هویج‌خوران یا جشنواره زردک

 جشن هویج‌خوران یا جشنواره زردک

دومین جشنواره زردک یا همان هویج زرد خرانق، آخر هفته جاری در کاروانسرای تاریخی این روستای کهن در اردکان استان یزد برگزار می‌شود.

«محسن فتاحی اردکانی» دبیر برگزاری دومین جشنواره هویج زرد خرانق با اشاره به برگزاری این جشنواره در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ آذرماه جاری، اعلام کرد: علاوه بر گروه‌های مردمی از استان، بیش از ۳۰ تور گردشگری نیز در این جشنواره شرکت می‌کنند و از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری آن بهره‌مند خواهند شد. وی با بیان این که این جشنواره بهانه و فرصتی است تا افراد بومی علاقمند در حوزه فعالیت‌های اجتماعی با انسجام بیشتری مسیرهای تازه‌ای را در خرانق رقم بزنند، تصریح کرد: با توجه به فرصت پیش رو تا برگزاری جشنواره، پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد تورهای داخلی و البته در صورت فراهم شدن بستر مناسب، تورهای خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره‌ افزایش پیدا کنند.

فتاحی معرفی جاذبه‌های گردشگری این بخش پهناور کشورمان را از موضوعاتی مورد اهتمام در برگزاری این جشنواره خواند و بیان کرد: باید در فرصت پیش آمده نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری این بخش اقدام کنیم و آنها را بهتر به مهمانان و شرکت‌کنندگان در جشنواره بشناسانیم.  جشنواره زردک با هدف ایجاد نشاط اجتماعی با تکیه بر محورهای اقتصادی، کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار می‌شود که مطمئنا با هدف‌گذاری انجام شده به صورت سالیانه ادامه خواهد داشت.

به گفته دبیر این جشنواره، برپایی دهکده گردشگری، برگزاری مسابقات و بازی‌های بومی محلی به همراه موسیقی سنتی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، پخت غذاهای محلی، برپایی غرفه‌های توانمندی روستاییان منطقه و برداشت سنتی زردک خرانق از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید