۵ دلیل که ثابت می‌کند پسربچه‌ی شما باید عروسک بازی کند

 ۵ دلیل که ثابت می‌کند پسربچه‌ی شما باید عروسک بازی کند

عروسکبازی برای پسرها

 

اگر یادتان باشد از قدیم به ما گفته بودند که ماشین و وسایل تعمیرکاری اسباب‌بازی پسرانه است و در مقابل، عروسک و وسایل آشپزخانه اسباب‌بازی دخترانه. اما وقتی بزرگ‌تر شدیم دیدیم که دنیای واقعی متفاوت از دنیایی است که در بچگی برایمان ترسیم کرده‌اند.

دخترهایی را دیدیم که رانندگان برتر فرمول یک شدند یا یک تعمیرکار و نجار موفق بودند. همچنین پسرانی را دیدیم که به بهترین سرآشپزها و عالی‌ترین طراحان مد تبدیل شده‌اند. پس چرا هنوز چنین خط‌کشی پررنگی در جامعه وجود دارد؟

وقتی از تابوها صحبت می‌شود همیشه مسائل دردناک و عجیبی را به یاد می‌آوریم که به دوستان و اطرافیانمان آسیب زده‌اند یا خودمان تحت تاثیر آن‌ها آسیب دیده‌ایم. اما باید بدانید که تابوها آنقدر در تار و پود فرهنگ و سنت‌ها پیچیده شده‌اند که گاهی متوجه پیروی دقیق از آن‌ها نمی‌شویم.

ممکن است تعجب کنید اما همین دسته‌بندی اسباب‌بازی‌ها به دو بخش دخترانه و پسرانه یکی از همین تابوهای آسیب‌زننده است که بدون آنکه متوجه باشیم، در حال گسترش آن هستیم. برای چیدن اتاق نوزاد و انتخاب سیسمونی اغلب بین دو رنگ آبی و صورتی انتخاب می‌کنیم، چون اتاق پسر باید آبی باشد و اتاق دختر صورتی!

شاید برایتان جالب باشد اما عروسک بازی پسر بچه‌ها مزایایی برای آن‌ها دارد که احتمالا برایتان باور کردنی نباشد. به همین دلیل در این مطلب از دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفتم مطلبی را که درباره‌ی این موضوع خوانده‌ام را بنویسیم تا شما هم با آن آشنا شوید.

اقدام برای از بین بردن برچسب‌های جنستی در دنیای کودکان شاید سخت به نظر برسد اما اگر پیش‌قدم شویم، حرکت بزرگ و مثبتی را شروع کرده‌ایم که منفعت آن به تمام اطرافیانمان می‌رسد. پس بهتر است قدم اول را در ارتباط با عروسک بازی پسر بچه‌ها برداریم و با هم ببینیم منافع آن برای کودکان به چه صورت است.
آنچه می‌خوانید:

۱. پرورش تخیل
۲. پرورش همدلی
۳. کمک به صحبت کردن
۴. ایجاد احساس راحتی
۵. شکستن دیوارهای جنسیتی

۱. پرورش تخیل

 

قسمت زیبای بازی با عروسک، پرورش تخیل کودک بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی است. عروسکی که برای فرزندتان می‌خرید روزی فرزند او می‌شود، روز دیگر هواپیما و یک روز دیگر به جای توپ و شمشیر نقش بازی می‌کند. پس این یک دوست عالی برای پسر بچه‌ی شما است تا در تخیلات خود فرو برود و همراه با دوست خیالی خود در دنیای رویاها بازی کند.

۲. پرورش همدلی

قلدری کردن در زمین بازی یک واقعیت است. هیچ بچه‌ای ذاتا بد نیست اما می‌توانند رفتارهای بد و اشتباه را یاد بگیرند. حتما شما هم دوست دارید پسری بزرگ کنید که با احساس همدلی آشنا است و می‌تواند خود را به جای دیگران گذاشته، آن‌ها را به خوبی درک کند. یک عروسک می‌تواند به خوبی در این موقعیت‌ها ایفای نقش کند. صحبت در مورد احساسات را با کمک عروسک به فرزندتان یاد بدهید و بیینید چطور به سادگی این موضوعات را یاد می‌گیرد و می‌تواند از هر چیزی که لازم باشد مراقبت کند.

 

 

۳. کمک به صحبت کردن

بازی با عروسک در سن کم می‌تواند یک روش کمکی عالی برای صحبت کردن و یادگیری کلمات جدید باشد. با عروسک‌ها یک نمایش برای فرزندتان اجرا کنید. روی بدن عروسکش به او یاد بدهید که هر عضو از بدن چه نام دارد و کجا قرار دارد. حتما شرایطی ایجاد کنید که پسرتان با عروسکش به زبان خودش صحبت کند.

 

۴. ایجاد احساس راحتی

 

احساس عشق و دلبستگی که بین فرزند شما و عروسکش پیش می‌آید یکی از زیباترین و شیرین‌ترین چیزهایی است که می‌توانید ببینید. دستیار کوچک او این قدرت را دارد که در اولین روز مهدکودک در کنارش باشد و کمک کند که شجاع باقی بماند. همچنین می‌تواند در زمان‌هایی که از موجودات خیالی می‌ترسد، او را آرام کرده و رویاهای شیرین به او هدیه بدهد.

۵. شکستن دیوارهای جنسیتی

چیزی به نام اسباب‌بازی‌های دخترانه و پسرانه وجود ندارد، این فقط برچسبی است که ما به آن‌ها می‌زنیم. با فراهم کردن عروسک و اسباب‌بازی‌هایی که پسربچه‌تان دوست دارد، فارغ از دسته‌بندی جنسیتی که جامعه انجام داده‌ است، این مساله را به او یاد می‌دهید که دیوارهای جنسیتی را در ذهنش ایجاد نکند و با نگاهی باز و روحی آزاد به جهان نگاه کند.

 

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید