۳۶ اشتباه در استایل که شما را درشت‌هیکل و سن‌بالا نشان می‌دهد

 ۳۶ اشتباه در استایل که شما را درشت‌هیکل و سن‌بالا نشان می‌دهد

اشتباهات لباس پوشیدن

 

در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی، پوشیدن لباس مناسب می‌تواند به ظاهر فرد کمک کرده یا مانع از داشتن ظاهر زیبای او شود. این مساله به ویژه هنگامی که مساله‌ی وزن در میان است برجسته‌تر می‌شود. هر فصل ترندهای مد مخصوصی را مد می‌کند که باعث می‌شود فرد کوتاه‌تر، بلندتر، پهن‌تر و در کل نامطلوب‌تر نشان‌ دهد. در ادامه اشتباهاتی که در زمینه‌ی استایل نباید انجام دهید را آورده‌ایم.

۱. لباس‌های پر زرق‌وبرق باعث می‌شوند همه چیز جلب توجه کند

برای مراسم و موقعیت‌های خاص ممکن است بخواهید لباسی بپوaید که که کمی جذابیت داشته باشد اما دور پارچه‌های زرق‌وبرق‌دار را خط بکشید. پوشیدن پیراهن یا کتی که تمام آن از مواد براق یا پولک تهیه شده است نور را جذب کرده و باعث می‌شود فرد در کل درشت‌تر به نظر برسد. پارچه‌های ساده گزینه‌های بهتری برای تاثیرگذاری درست‌تر و بهتر هستند.

۲. لباس زیر نامناسب هیکلتان را خراب می‌کند

اگرچه ممکن است فکر کنید که هیچکس لباس زیرتان را نمی‌بیند اما این موضوع درست است که آن‌ها بر شکل اندامتان تاثیر می‌گذارند. پوشیدن سوتین نامناسب می‌تواند باعث ایجاد برآمدگی‌هایی در پشت و جلو شود که هیچکس دلش نمی‌خواهد داشته باشد.

۳. لگ‌های طرح‌دار توجه بسیار زیادی را جلب می‌کنند

خرید لگ‌های طرح‌دار ممکن است وسوسه‌کننده باشد اما کمکی به لاغرتر نشان دادن نمی‌کند. لگ‌های طرح درشت توجه را به هر سمتی از بدن که پوشش داده‌اند جلب می‌کنند. به ویژه در رابطه با لباس‌های رنگ روشن مانند لگ‌ها تا حد امکان لگ طرح ساده بخرید. در صورتی که می‌خواهید لاغر به نظر برسید هیچگاه لباسی که همه‌ی قسمت‌های آن طرح‌دار است را انتخاب نکنید.

۴. هیچگاه لباس دارای راه راه افقی نپوشید

 

برای داشتن ظاهر لاغرتر می‌خواهید قد بلندتر به نظر برسید نه پهن‌تر. بنابراین چرا لباس‌های دارای راه راه افقی می‌پوشید؟ این اشتباه یکی از بدترین اشتباهات دنیای مد در این لیست است. چشمان جهت راه راه‌ها را دنبال می‌کند بنابراین برای قد بلند به نظر رسیدن باید راه راه‌ها عمودی باشند نه افقی.

 

۵. کت‌های بدون طرح مناسب نیستند

انواع بسیار زیادی از کت‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید بنابراین به دنبال کتی باشید که برایتان متناسب باشد. از انتخاب کت‌هایی که هیچ نفش برجسته‌ای ندارند اجتناب کنید زیرا باعث می‌شوند درشت هیکل به نظر برسید. تلاش برای پنهان کردن فرم بدن زیر یک کت بزرگ یک اشتباه بسیار بزرگ است.

۶. گردن خود را با یقه اسکی پنهان نکنید

نکته‌ی مهم برای داشتن استایل لاغرتر و کشیده‌تر نشان دادن جدایی بین صورت و شانه‌ها یعنی نشان دادن گردن است. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که گردن خود را با یک یقه اشکی حجیم بپوشانید و اینگونه به نظر برسید که سرتان به صورت مستقیم به شانه‌هایتان چسبیده است.

۷.شلوار جین اسکینی و اندامی همه چیز را برجسته می‌کند

هر لباسی که خیلی تنگ است مناسب اندامتان نیست. در رابطه با شلوار جین اسکینی، شلوار همه‌ی منحنی‌های پایین تنه‌ی بدنتان را بغل می‌کند که همین مساله باعث می‌شود همه‌ی ماهیچه‌ها درشت‌تر به نظر برسند.

۸.شلوار کوتاه یا دارای قد سه ربع نپوشید

 

شلوارهای کوتاه یا شلوارهایی که بین زانو و مچ پا قرار دارند دهه‌ها است که وارد دنیای مد شده و از آن خارج می‌شوند. بهتر است این ترند دنیای مد را در همان گذشته رها کنیم زیرا باعث نمی‌شود پاهایمان لاغرتر به نظر برسند. پوشیدن شلوارهای با قد ¾ باعث می‌شود ران‌ها بزرگ‌تر از آنچه واقعا هستند به نظر برسند.

۹.کت‌های پف‌دار را کنار بگذارید

اگر صادقانه با موضوع برخورد کنیم هر فرد حداقل یکبار یک کت پف‌دار بزرگ داشته است. اگر چه قبلا فکر می‌کردید این لباس خوب و کاربردی است اما اکنون باید آن را از کمد لباس خود بیرون بیندازید. کت‌های پف‌دار بزرگ حجم کلی را افزایش داده و به هیچ‌وجه برای اندامتان جذاب نیستند.

۱۰. لباس‌های گشاد حجم بیشتری را اضافه می‌کنند

برخی افراد فکر می‌کنند پوشیدن هودی یا تیشرت بزرگ می‌تواند باعث شود کوچک‌تر به نظر برسند اما در حقیقت خلاف این موضوع صحیح است. لباس‌های گشاد حجم بیشتری را به اندام اضافه می‌کنند که همیشه باعث می‌شود فرد چاق‌تر به نظر برسد. بهتر است لباس‌هایی را بپوشید که متناسب اندامتان هستند.

 

۱۱.تزیینات روی پارچه

در حالت کلی لباس‌هایی که از پارچه‌های ساده و روشن تهیه شده‌اند بهترین انتخاب هستند بهتر است از پوشیدن پارچه‌های سنگین‌تر اجتناب کنید. خلاف این مساله این است که پارچه‌های غیرضروری را به لباستان اضافه کنید. لباس‌هایی که تزییناتی مانند تور و جیب‌های بزرگ دارند می‌توانند باعث شوند فرد درشت اندام‌تر به نظر برسد و قطعا شما این موضوع را دوست ندارید. بنابراین در صورت استفاده از تزیینات از آن‌ها به مقدار بسیار کم استفاده کنید.

۱۲. پاشنه‌های حجیم و درشت

پاشنه‌های درشت باعث می‌شوند پایین تنه حجیم به نظر برسد. بله حتی کفش می‌تواند روی کشیده و لاغر بودن پاها تاثیر بگذارد. حتی اگر این کفش‌ها به رنگ یا طرخ دلخواهتان هستند بهتر است از خرید کفش‌های دارای پاشنه‌ی حجیم و بزرگ منصرف شوید. کفش‌های سایز بزرگ‌تر می‌توانند باعث شوند ساق پا و کل پایتان بزرگ‌تر دیده شود. از این اشتباه اجتناب کنید زیرا باعث می‌شود ظاهر کلی پایین تنه‌تان حجیم به نظر برسد. این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چقدر پاشنه بزرگتر باشد پاها بزرگ‌تر معلوم می‌شوند.

۱۳. لباس‌های تنگ

 

لباس‌های تنگ باعث می‌شوند اینگونه به نظر برسد که لباس برایتان متناسب نیست. نه تنها پوشیدن لباسی که یک یا دو سایز کوچک‌تر است راحت نیست بلکه تنخور زیبایی هم ندارد. شما با پوشیدن یک بلوز تنگ که خیلی کوچک است یا انداختن اندامتان به زور در شلوار جین که در نهایت شکمتان از آن بیرون می‌زند هیچ لطفی به خودتان نمی‌کنید. استایلی با لباس‌های تنگ باعث می‌شود اینگونه به نظر برسید که نمی‌تواند لباس‌های متناسب بپوشید.

۱۴. زیر لایه‌ها پنهان نشوید

ممکن است شخصی فکر کند که اضافه کردن جلیقه یا افزودن پیراهن یقه‌داربه استایل بافت داده و کمی از وزن را کاهش می‌دهد اما این تفکر اشتباه است. اضافه کردن پارچه‌ی بیشتر به استایل تنها حجم را افزایش می‌دهد. همچنین داشتن لایه‌های بسیار زیاد می‌تواند استایلتان را به صورت کامل پنهان کند و در نتیجه درشت‌تر و چاق‌تر نشانتان می‌دهد.

۱۵. شلوارها نباید طرح داشته باشند

بعضی طرح‌ها برای پتو و کاغذدیواری عالی هستند نه برای لباس‌ها. در صورتی که در یک مغازه شلوار چهارخانه‌ای را دیدید از آن عبور کنید. همین موضوع برای شلوارهای راه راه و گل‌دار هم صادق است. طرح‌ها می‌توانند توجه را به سوی هر نقطه از بدن جلب کرده و همین مساله باعث می‌شود به صورت کلی فرد را درشت‌تر نشان دهند.

۱۶.دامن‌های بلند باعث می‌شوند فرد پهن‌تر به نظر برسد

بلندی دامن‌ها و پیراهن‌ها می‌تواند ریسکی باشد. نکته‌ی بسیار مهم این است که پیراهن مناسب بپوشید و پیراهن یا دامن خیلی کوتاه نپوشید. اما داشتن دامن یا پیراهنی که بلندی آن تا زانو است باعث می‌شود پایین‌ تنه‌ی فرد پهن‌تر به نظر برسد. از انتخاب دامن‌ها و پیراهن‌هایی که بلندی آن‌ها تا بالای مچ است اجتناب کنید.

۱۷. طرح‌های شطرنجی درشت هیچ‌گاه مناسب نیستند

پارچه‌ی شطرنجی یا چهارخانه یکی از پارچه‌هایی است که بسیار برجسته است و برای اینکه با هر استایل روزمره‌ای ست شود باید با دقت آن را ست کرد. متاسفانه بسیاری از پارچه‌های چهارخانه‌ی درشت اغلب به جاهایی که نمی‌خواهید جلب می‌کنند.

 

۱۸. مراقب موقعیت پوشیدن پیراهن نامتقارن باشید

تیشرت‌های نامتقارن اجزای جذابی از مد هستند اما گاهی به توجه بیشتری نیاز دارند. اگر پیراهنی با زیرپوش نامناسب بپوشید یا طرح یک طرف پیراهن‌تان از طرف دیگر پایین‌تر یا خیلی بالاتر باشد، گاهی اوقات حتی اگر اندازه‌ی پیراهن هم متناسب باشد روی تنتان جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت.

۱۹. کفش‌هایی که دارای بند دور مچ هستند انتخاب‌های مناسبی نیستند

هیچگاه انتخاب کفش را دست کم نگیرید. همچنین همیشه به دنبال ترند نباشید. این موضوع به ویژه در رابطه با کفش‌هایی که دارای بند دور مچ هستند صادق است. امتحان کردن کفش‌های پاشنه بلند مختلف وسوسه‌انگیز است اما این کفش‌ها باعث نمی‌شوند اندامتان باریک‌تر به نظر برسد. کفش‌های دارای بند در قسمت مچ به جای قد بلند نشان دادن فرد باعث کوتاه‌تر نشان دادن او می‌شوند.

۲۰. شلوار فاق کوتاه نپوشید

شلوارهای فاق کوتاه در اوایل سال ۲۰۰۰ و دهه‌ی ۱۹۹۰ بسیار ترند شده بود اما پس از آن باز هم شلوارهای فاق بلند ترند شدند. شلوارهای فاق بلند کمک می‌کنند بوت‌ها بیشتر جلوه داشته باشند و انداممان بیشتر به شکل ساعت شنی باشد. دو موردی که شلوار جین فاق کوتاه نمی‌تواند ایجاد کند.

۲۱. گردنبند چوکر فقط یقه را می‌بندد

گردنبند چوکر این ترند دهه‌ی ۹۰ میلادی در حال بازگشت به دنیای مد استچوکرهای رنگی حجیم اغلب یقه را می‌بندند. توجه ویژه‌ای به نوع چوکر مورد استفاده‌ی خود داشته باشید. اغلب اوقات گردنبندهای چوکر فلزی نازک که به لباس می‌آیند و گردن را کوتاه نمی‌کنند انتخاب‌های مناسبی هستند.

۲۲. لباس‌های دارای یقه‌ی رومی نپوشید

با وجود اینکه یقه‌های رومی گاهی اوقات رسمیت بیشتری به لباس‌های معمولی می‌بخشند اما گاهی اوقات هم باعث می‌شوند بالاتنه‌تان کوتاه‌تر به نظر برسد. اغلب اوقات یقه‌های متوازن بهترین انتخاب هستند.

۲۳. کفش‌های تخت همیشه انتخاب‌های مناسبی نیستند

با وجود اینکه کفش‌های تخت محبوبیت بسیاری دارند اما گاهی اوقات انتخاب‌های مناسبی به شمار نمی‌روند. از آنجایی که این کفش‌ها کفی یا پاشنه ندارند باعث ایجاد اثر کوتاه کنندگی روی پاها شده و مچ را از آنچه که هست پهن‌تر نشان می‌دهند. بهتر است یک جفت صندل با کمی لژ بپوشیدتا قدتان را بلندتر نشان دهد.

 

۲۴. لباس قلاب‌بافی نپوشید

 

قلاب‌بافی حالتی عجیب و بوهو به هر استایل اضافه می‌کند. اما پارچه‌ی آن سفت‌تر و سخت‌تر است. از آنجایی که پارچه‌ی قلاب‌بافی خیلی ضخیم است می‌تواند یک لایه دور بدنمان ایجاد کند و هیچ‌یک از بهترین ویژگی‌های بدن نمایان نمی‌شد. پس بهتر است لباس قلاب‌بافی را در منزل بگذارید.

۲۵. لباس‌های پر دار نپوشید

لباس‌های پردار فقط حجم اضافه می‌کنند و هیچ شکل خاصی ایجاد نمی‌کنند. در صورتی که پر در بالاتنه یا قسمت گردنتان به کار رفته باشد اینگونه به نظر می‌رسد که این قسمت‌ها از اندازه‌ی واقعی‌شان بزرگ‌تر هستند.

۲۶. الگوهای غیرهماهنگ جالب نیستند

در بعضی موقعیت‌ها پوشیدن لباس‌های با طرح‌های ناهماهنگ خوب است. به عنوان مثال پوشیدن طوسی روشن روی طوسی تیره کلاسیک است. اما طرح‌های درشت مانند پلنگی، چهارخانه، شطرنجی یا نئونی نباید به صورت غیر هماهنگ ست شوند. در بدترین حالت نگاه کردن به آن‌ها دشوار است و در بهترین حالت خسته‌کننده هستند.

ترکیب کردن طرح‌ها جالب نمی‌شود. اما ترکیب کردن طیف‌های روشن از یک رنگ باعث می‌شود پیرتر به نظر برسید. هنگامی که شک دارید رنگ‌ها یا طرح‌های برجسته را با یک رنگ خنثی ترکیب کنید.

۲۷. استفاده از رژ لب صورتی جیغ

رژ لب صورتی جیغ به هر کسی نمی‌آید. این رنگ رژ لب در قرن بیستم شیک به نظر می‌آمد اما امروزه رنگ‌های طبیعی بسیاری برای رژ لب وجود دارد. با وجود این رنگ‌ها چرا به دنبال رنگ‌های ناخوشایند می‌روید؟ انواع بسیار زیادی از رژ لب‌های زیبای صورتی وجود دارند که به رنگ پوست‌های مختلف مختلف می‌آیند. صورتی بیشتر شبیه لباس است تا یک مد آرایشی. درست مانند آرایش‌هایی که هیچگاه دمده نمی‌شوند جزیی و ظریف بهتر است.

۲۸.‌ شلوار خیلی کوتاه

بر خلاف محبوبیت این شلوارها به هر کسی نمی‌آیند. طراحی آن‌ها لخت است. شلوار نیستند، شلوارک هم محسوب نمی‌شوند. همین مساله باعث می‌شود به اشتباه بیفتند. از آنجایی که برش آن‌ها تا بالای قوزک است باعث می‌شوند پای افراد کوتاه‌تر به نظر برسد. اغلب افراد با این شلوارها پیراهن‌های گشاد را ست می‌کنند که سن آن‌ها را بالاتر می‌برد بنابراین انتخاب‌های مناسبی برای پوشیدن نیستند.

۲۹. ابروهای بیش از حد نازک

در دهه‌ی ۱۹۹۰ ابروهای نازک مد شدند. مدگرایان در آن سال‌ها ابروهایشان را به صورت کامل می‌تراشیدند و روی آن‌ها را می‌کشیدند. اما این ابروها واقعی به نظر نمی‌رسید و بدتر از آن باعث می‌شد پیرتر به نظر برسید. با بالا رفتن سنمان موهایمان نازک‌تر می‌شود که این موضوع شامل حال ابروها هم می‌شود. اکنون ابروهای پهن و حجیم دوباره مد شده‌اند دلیل این مساله ممکن است نشان دادن جوانی باشد. بنابراین در برداشتن ابروی خود زیاده‌روی نکنید و مطمئن باشید که فرم طبیعی ابرویتان بهترین است.

۳۰. استفاده‌ی بیش از حد از کانتور

 

خط ظریفی بین برجسته کردن ویژگی‌های صورت و پوشاندن آن‌ها با استفاده‌ی بیش از حد از کانتور وجود دارد. هنگامی که کانتور کردن بیش از اندازه انجام شود دیگران فورا به آن توجه می‌کنند. به صورت خلاصه ظاهر دارای آرایش خیلی زیاد دمده است و باعث می‌شود پیرتر به نظر برسید یا اینگونه به نظر برسد که به دنبال آرایش مناسب رنگ پوست خود هستید. در صورتی که می‌خواهید از کانتور استفاده کنید بسیار ملایم این کار را انجام دهید.

 

۳۱. بستن پیراهن فلانل دور کمر

دهه‌ی ۲۰۱۰ دهه‌ی احیای ترندهای دهه‌ی ۱۹۱۰ بود. یکی از این ترندها بستن پیراهن فلانل به دور کمر بود. این پیراهن‌ها اغلب حالتی برجسته برای لباس‌های به رنگ خنثی، شلوارهای ورزشی و پیراهن‌های نود هستند. اما هیچگاه به صورت لخت رو باسن قرار نمی‌گیرند. فلانل می‌تواند زیبا به نظر برسد اما نیازی نیست آن را دور کمر خود ببندید زیرا کمر و لگن را پهن کرده و باعث می‌شود هیکلتان از معمولی به چاق تغییر پیدا کند. یا پیراهن فلانل را بپوشید یا آن را نپوشید.

۳۲. کیف‌های زنانه‌ی قدیمی

مدل کیف دستی می‌تواند سن یک فرد را بالا ببرد. اگرچه کیف دستی‌های سنتی می‌توانند یک استایل را تکمیل کنند اما کیف دستی‌های قدیمی خسته کننده هستند. در صورتی که کیف دستی‌تان نسبتا کوچک، مستطیلی و تک رنگ مانند بژ یا مشکی است جزو کیف دستی‌های قدیمی محسوب می‌شود.

کیف دستی‌های مدرن بزرگ و جذاب هستند. رنگ آن‌ها اغلب خلاقانه است و اجزای جالبی روی آن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود جوانانه به نظر برسند. در عین حال یک کیف دستی خسته کننده باعث می‌شود ۲۰ سال بزرگتر به نظر برسید.

۳۳. کرم پودر‌های خیلی سنگین و ضخیم

اگرچه کرم پودر می‌تواند لک‌ها و عیوب صورت را بپوشاند اما به طور قابل توجهی روی صورت مشخص می‌شود. کرم پودر با پوشش کامل به دهه‌ی ۹۰ زمانی که پوست بسیار روشن با رژ لب ارغوانی مد بود بر می‌گردد. امروزه زیاده از حد به نظر می‌رسد و طبیعی بهتر است. لایه‌ی نازکی از کرم پودر‌هایی که به رنگ طبیعی پوستتان نزدیک هستند بهتر بوده و توجه کمتری را جلب می‌کنند. اگر خال یا کک و مک صورت خود را از روی کرم پودر مشاهده می‌کنید هیچ اشکالی ندارد.

 

۳۴. آرایش چشم اسموکی فقط مشکی

 

امروزه افراد آرایش چشم‌های اسموکی خود را با رنگ دیگری ترکیب می‌کنند. این رنگ می‌تواند رنگ روشنی در بالای چشم اسموکی یا یک طیف روشن‌تر و درخشان‌تر در وسط باشد. در هر صورت زیباتر از مشکی به نظر می‌رسد.

۳۵. پوشیدن شلوارهای بیش از حد گشاد

ترند دیگری که در دهه‌ی ۱۹۹۰‌ آغاز و پایان یافت پوشیدن شلوار جین‌های گشاد بود. شلوار جین‌های پهن و مستطیلی به هر بدنی نمی‌آیند و مناسب همه‌‌ی افراد نیستند. امروزه بسیاری از مدل‌های شلوار جین حتی پهن‌تر هم شکل طبیعی پا را نشان می‌دهند. در صورتی که دوست دارید هنگام پوشیدن شلوار بیشتر از ربات شبیه انسان باشید به هیچ عنوان این شلوارهای خیلی گشاد را نپوشید.

 

۳۶. استفاده از گردنبندهای خیلی حجیم

هنگام رفتن به مهمانی یا شرکت در یک مراسم در صورتی که از یک گردنبند حجیم و سنگین استفاده کرده باشید نگاه‌ها به سمت شما خیره خواهد شد. اما جواهرات حجیم غیر از مراسم سلطنتی یا یک مراسم شام اعیانی زیبا به نظر نمی‌رسد. بهتر است از گردنبندهای کوچکتر و ظریف‌تر استفاده کنید. جواهرات ظاهر را تکمیل می‌کنند اما از آن پیشی نمی‌گیرند. در همین راستا هم سعی نکنید از گردنبندهای زیادی به صورت لایه لایه استفاده کنید.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید