یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی چیست؟

 یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی چیست؟

یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی چیست؟

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهدگفت: شستن دست ها بعنوان یکی از راه های اصلی در عدم انتقال بیماری های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا محسوب می‌شود.

دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد: همه ساله در فصل سرما بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و عفونت های تنفسی زیاد می‌شود که علت مهم این اتفاق تجمعات افراد برای حفظ گرما در محیط های بسته از جمله کلاس های درس مدارس است و در این شرایط ارگانیسم‌ها از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه طبق دستور سازمان جهانی بهداشت، مهمترین مسئله برای پیشگیری از عفونت های تنفسی شستشوی دست‌ها است، خاطر نشان کرد: همه افراد و مخصوصا دانش آموزان شستشوی دست ها را بسیار جدی بگیرند، چون دست ها به عنوان عضوی که به دهان و بینی تماس می یابد، می تواند انتقال بیماری را ایجاد کند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با توصیه به خانواده ها برای آموزش شستشوی دست ها به فرزندان خود گفت: شستشوی دستها قبل از ورود به مدرسه، بعد از خروج از کلاس، قبل از خوردن چاشت و غذا، قبل از سرویس و بعد از سرویس بهداشتی انتقال بیماری را کم میکند.

دکتر نهبندانی خاطرنشان کرد: در صورت بروز علایم بیماری تنفسی، بایستی دانش آموز بیمار قبل از انتقال زنجیره وار به دیگر دانش‌آموزان از مراجعه به مدرسه خودداری نماید و با مراجعه به پزشک و استراحت در منزل سلامت خود را بدست بیاورد.

دکتر نهبندانی اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک‌ها به صورت پیشگیرانه هیچ تاثیری در بروز، بهبود و کم کردن دوره بیماری ندارند و باید توجه داشت استفاده از آنتی بیوتیک طبق نظر پزشک با مقدار مشخص مصرف و زمان مناسب بسیار اهمیت دارد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید