گیاهان آپارتمانی به چه گیاهانی گفته می‌شود؟!

 گیاهان آپارتمانی به چه گیاهانی گفته می‌شود؟!

گیاهان آپارتمانی به چه گیاهانی گفته می‌شود؟!

به‌صورت‌کلی می‌توان تقریبا از تمام گل‌ها و گیاهان موجود در طبیعت، در خانه یا آپارتمان نیز استفاده کرد. با‌این‌حال گیاهان آپارتمانی عموما به گیاهانی گفته می‌شود که شرایط زیستی بهتری برای رشد و ادامه حیات در خانه یا آپارتمان دارند. همچنین این دسته از گیاهان مقاومت بهتری نسبت به نور کمتر از محیط بومی رشد خود دارند. در ادامه به معرفی چندین مورد از این گیاهان که محبوبیت بیشتری نیز دارند، خواهیم پرداخت.

پتوس

گیاه پوتوس یا پتوس را باید از جمله محبوب‌ترین و زیبا‌ترین گیاهان آپارتمانی قلمداد کرد. از جمله ویژگی‌های این گیاه باید به دارا بودن شاخه‌های بلند و آویزان، برگ‌های سبز و خاص آن اشاره کرد که زیبایی منحصربه‌فردی برای این گیاه خلق کرده است. حداکثر رشد گیاه پتوس تا حدود ۵ متر است و به‌ دلیل مقاومت بسیار خوبی که در برابر عوامل محیطی همچون تغییرات دمایی، نور کم و رطوبت دارد، به یکی از محبوب‌ترین موارد شناخته شده در جهان برای خرید اینترنتی گل و گیاه تبدیل شده است.

همچنین این گیاه نیازمند مراقبت ویژه و خاصی نیست و برای حفظ بهتر آن لازم است فقط در محیط‌های خنک قرار گیرد. رشد این گیاه به‌صورت طولی و با افزایش شاخه‌ها و برگ‌ها صورت می‌گیرد. بخاطر شاخه‌های بلند و آویزان پتوس، از این گیاه برای ایجاد یک چشم‌انداز دیواری جذاب و زیبا نیز می‌توان بهره برد.
فیکوس

گیاه فیکوس شامل دسته عظیمی از گیاهان مختلف است که گونه‌های آن از ۶۰۰ مورد نیز عبور کرده است. زادگاه بومی این گیاه، جنگل‌های استوایی قاره آسیا، استرالیا و آمریکای شمالی است. تا به امروز، انواع مختلفی از این گیاه رویت شده است که عموما ریز برگ یا پهن‌برگ هستند. گیاه فیکوس برای رشد و حیات خود نیازمند نور متعادلی است که نه بسیار زیاد باشد و نه بسیار کم. این گیاه به دلیل سازگاری بسیار خوب با محیط اطراف خود، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری در خانه و آپارتمان تبدیل شده است.

بابا آدم

گیاه بابا آدم به واسطه برگ‌های بزرگ و پهن خود، فیل‌گوش نیز نامیده می‌شود. ناحیه بومی این گیاه، جنوب و جنوب شرقی آسیاست و نمونه‌های مختلفی از این گیاه به سراسر جهان منتقل شده است. علاوه‌بر ظاهر خاصی که این گیاه دارد، یکی از دلایلی که این گیاه را بسیار محبوب کرده، نگهداری بسیار راحت و بی‌دردسر آن است. برگ‌های براق گیاه بابا آدم می‌تواند در خلق یک جلوه بصری زیبا به محیط منزل شما، نقش بسیار زیادی داشته باشد. باباآدم جاینت یکی از گونه‌هایی است که رشد فراوان و ارتفاع زیاد آن ظاهر چشم‌نوازی ایجاد می‌کند. خرید گیاه باباآدم به افرادی که به جلوه‌های مینیمالیستی با کمترین شلوغی ممکن علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود.

زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا که به آن جواهر زنگبار نیز گفته می‌شود، یکی دیگر از زیباترین گیاهان محبوب در جهان است. این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های همیشه سبز، مقاومت بسیار مناسب، سازگاری با محیط خانه و آپارتمان و صد البته به دلیل ظاهر جمع و جوری که دارد، همیشه یک گزینه اصلی برای خرید گل و گیاه محسوب می‌شود. زادگاه و منطقه بومی این گیاه شامل شرق آفریقا و جنوب کنیا تا شمال شرقی آفریقای جنوبی است.

از ویژگی‌های خاص این گیاه می‌توان به مقاومت بسیار زیاد آن در برابر کم‌آبی اشاره داشت. این گیاه سرسخت و مقاوم آب را به مدت طولانی درون خود ذخیره می‌کند. همچنین زاموفیلیا برای آن دسته از طرفداران خرید اینترنتی گل و گیاه که در مسائل باغبانی سررشته ندارند، توصیه می‌شود. از جمله گونه‌های محبوب این گیاه می‌توان به زاموفیلیا کوتوله، زاموفیلیا سبز، زاموفیلیا مشکی و زاموفیلیا ابلق اشاره کرد. دو گونه زاموفیلیا ابلق و زاموفیلیا مشکی از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گونه‌های زاموفیلیا هستند. خرید گیاه زاموفیلیا برای کسانی که گیاهان داخل گلدان را در محیط‌های فشرده و کوچک قرار می‌دهند، توصیه می‌شود.

شامادورا

گیاه شامادورا از گونه نخل‌های کوهی است. این گیاه را باید یکی از پراستفاده‌ترین گیاهان در محیط‌های خانگی، ادارات، مغازه‌ها و سایر جاها دانست. زیبایی خاص این گیاه سبب شده است تا مورد علاقه بسیاری از طرفداران گل و گیاه باشد. مهم‌ترین ویژگی نخل شامادورا این است که در شرایط محیطی نه‌چندان عالی مانند نور کم، همچنان می‌تواند باطراوت و پرنشاط باقی بماند. معمولا این گیاه در محیط‌های خانگی تا حدود ۱ متر رشد می‌کند و به همین دلیل می‌تواند زیبایی چشم‌نوازی برای محیط خلق کند.
فیلودندرون

گیاه فیلوندرون یک گیاه با جثه و ظاهر بزرگ است که منطقه بومی آن، نواحی گرمسیر آمریکای جنوبی بوده و تاکنون بیش از ۴۵۰ گونه آن ثبت شده است. این گیاه نیاز زیادی به نور دارد و اگر بتوانید این شرط مهم که در مناطق بومی همیشه از آن برخوردار بوده است را برای آن عملی کنید، فرآیند رشد آن را تسریع خواهید کرد. نگهداری از فیلودندرون کار سختی نیست و یکی از دلایلی که افراد بسیاری نسبت به آن تمایل دارند، همین موضوع است.

سانسوریا

یکی از پرآوازه‌ترین گیاهان در سطح جهان، بی‌شک گیاه سانسوریاست که اغلب در زبان فارسی به آن شمشیری نیز گفته می‌شود. عمر طولانی این گیاه در کنار ظاهر خاص و زیبای آن که چشم هر کس را به دیدن خود جذب می‌کند، سبب شده تا سانسوریا یکی از گیاهان محبوب بازار در خرید اینترنتی گل و گیاه باشد. سانسوریا یکی از گیاهان بومی آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیاست که شرایط رشد خوبی در محیط‌های خانگی دارد. همچنین یک گزینه معمول و همیشگی برای نگهداری در آپارتمان است. سانسوریا بیش از ۷۰ گونه مختلف در ابعاد و ظواهر متنوع دارد.

سینگونیوم

یکی از گیاهان جذاب و زیبایی که می‌توانید از آن برای ایجاد ظاهری مناسب در هر محیط استفاده کنید، بی‌شک گیاه سینگونیوم است. نواحی بومی این گیاه شامل جنگل‌های استوایی و بارانی آمریکای جنوبی و بخش‌های مرکزی آن است. مهم‌ترین نکته در حفظ این گیاه آن است که باید از رسیدن نور زیاد به آن جلوگیری کنید و همچنین مطمئن شوید که رطوبت زیادی دریافت کرده است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید