هدف حمله اسرائیل به غزه مشخص شد

 هدف حمله اسرائیل به غزه مشخص شد

هدف اسرائیل ازحمله

هدف از حمله اسرائیل به حماس بنا به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، پایان دادن به جنبش حماس و مقاومت در غزه است.

منابع آگاه گفتند، وزیر خارجه آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده، هدف از جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که آمریکا کاملا از آن حمایت می‌کند، پایان دادن به جنبش حماس و مقاومت در غزه است.

این منابع به العربی الجدید گفتند، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن از او خواست، به تضمین برقراری امنیت و ثبات در کرانه باختری ادامه دهد.

این درخواست با اظهارات بلینکن در نشست خبری در دوحه یکسان است که روز جمعه در این نشست گفت، مذاکرات خوبی با عباس داشته و تشکیلات خودگردان برای اطمینان از وجود ثبات امنیتی در کرانه باختری تلاش می‌کند و این مساله جای قدردانی دارد. تشکیلات خودگردان باید کما فی السابق با صهیونیست‌ها در این باره همکاری کند. این موضوع امنیت مهم است و نباید این درگیری گسترش یابد.

موافقت با خروج شهروندان آمریکایی از غزه

منابع دیگری به العربی الجدید گفتند، آمریکا از عباس خواسته که به جای رام الله با او در اردن دیدار کند و شرط کرده که پیش از اقدام بلینکن برای محکومیت و مخالفت با کشتن صهیونیست‌های غیرنظامی این دیدار انجام شود اما عباس به فرمول مخالفت با قتل غیرنظامیان یا سوءاستفاده از آنها توسط طرفین درگیر پایبند بود و این همان چیزی است که اتفاق افتاد.

این منابع گفتند، بلینکن به صراحت به عباس گفت که فلسطینی‌ها با مقاومت راه به جایی نخواهند برد و اتفاقی که خواهد افتاد این است که پس از اینکه رژیم صهیونیستی به نبرد خود با مقاومت در نوار غزه پایان داد، عباس مجبور خواهد شد درباره پایان دادن به این درگیری آن هم تنها از طریق بازگشت به میز مذاکرات صحبت کند.

به گفته منابع مذکور، عباس هم درمورد لزوم بازگشایی فوری گذرگاه‌های انسانی نوار غزه، تهیه لوازم پزشکی، انتقال آب، برق، سوخت به فلسطینی‌های غزه با بلینکن صحبت کرد و او هم پاسخ داد، در این مورد بعدا با مصر هماهنگی می‌شود. اما هیچ سقف زمانی برای این «بعدا» مشخص نکرد.

حمله قریب الوقوع آذربایجان به ارمنستان/ وزیر خارجه آمریکا خبر داد

در این دیدار حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، ماجد فرج، رئیس سرویس اطلاعات عمومی، مجدی الخالدی، مشاور دیپلماتیک عباس و عطا الله خیری، سفیر فلسطین در اردن حضور داشتند.

از زمان شروع عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون محمود عباس هیچ گونه اظهارنظری نکرده است و اجازه هم نداده که رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین که بالاترین نهاد رهبری در فلسطین است، نشستی داشته باشد. او حتی اجازه نداده هیچ گونه نشست گسترده‌ای برگزار شود که معمولا با حضور گروه‌ها و کمیته مرکزی فتح، رهبران امنیتی و مشاوران نزدیکش برگزار می‌شود.

خبرگزاری رسمی «وفا» روز شنبه (۱۵مهر) حوالی ساعت ۱۲ ظهر اولین اظهارات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را منتشر کرد که در آن آمده است، عباس جلسه فوق العاده را با حضور تعدادی از مسؤولان مدنی و امنیتی برگزار کرد و در آن دستور داد از ملت فلسطین حفاظت شود و بر حق این ملت در دفاع از خود در برابر تروریسم شهرک نشینان و نیروهای اشغالگر تاکید کرد.

این خبرگزاری خبر مذکور را اینگونه به پایان برد که عباس ریاست یک جلسه رهبری فلسطین را برعهده خواهد داشت. جلسه‌ای که تا این لحظه که هشت روز از جنگ علیه نوار غزه می‌گذرد و در آن هزاران فلسطینی شهید و مجروح شده اند، برگزار نشده است.

از سوی دیگر، محمود عباس روز پنج‌شنبه با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و دو طرف راه‌های توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه را بررسی کردند.

عباس در این دیدار گفت، با کشتار یا سوءاستفاده از غیرنظامیان از سوی دو طرف درگیر مخالف است زیرا این اقدامات با اخلاق و قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

منابع آگاه به العربی الجدید گفتند، عباس از همان ابتدا از محکومیت حمله حماس امتناع کرد؛ اما ترجیح داد سکوت کند.

این منابع در این باره گفتند، عباس از سوی طرف‌های بین‌المللی، کشورهای غربی، اسلامی و عربی از جمله کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، برای محکومیت کشتن غیرنظامیان صهیونیستی توسط حماس تحت فشار قرار گرفت؛ اما همچنان امتناع کرد و ترجیح داد ساکت بماند.

به گفته این منابع، عباس به مسؤولان رده اول تشکیلات خودگردان، وزیر خارجه، کمیته مرکزی فتح و کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین دستور داده درمورد حوادث غزه در رسانه‌ها اظهارنظر نکنند.

این منابع گفتند، عباس همچنین به مسؤولان ارشد کمیته مرکزی فتح دستور داده برای راهپیمایی در حمایت از مردم غزه فراخوان ندهند و در این راهپیمایی‌ها شرکت نکنند. این اقدام عباس کاملا ضد اقدام او در زمان عملیات «شمشیر قدس» است که محمود العالول، عضو کمیته مرکزی فتح در برخی از راهپیمایی‌ها شرکت داشت و فتح و سایر گروه‌ها برای برگزاری راهپیمایی خشم مردمی فراخوان می‌دادند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید