نیمه‌‎نهایی‌های نحس جام ملت‌های آسیا؛ تکرار ۳ باره یک اتفاق تلخ پس از باخت ایران مقابل قطر

 نیمه‌‎نهایی‌های نحس جام ملت‌های آسیا؛ تکرار ۳ باره یک اتفاق تلخ پس از باخت ایران مقابل قطر

تکرار ۳ باره یک اتفاق تلخ پس از باخت ایران مقابل قطر

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی در مصاف مقابل قطر از گردونه مسابقات حذف شد که پیش از این دو بار در چنین مرحله‌ای مقابل میزبان شکست خورده بود.

باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در محله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اولین تجربه فوتبال کشورمان در چنین مرحله‌ای در رویارویی مقابل تیم میزبان نبود.

 

ملی پوشان کشورمان در جام ملت‌های ۱۹۸۰ کویت در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم میزبان رفتند که در پایان با نتیجه دو بر یک مغلوب کویت شدند. تک گل تیم ملی فوتبال کشورمان را حسین فرکی در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند. در حالی که یعقوب و الدَخیل در دقایق ۶۳ و ۸۵ دوباره دروازه تیم ملی کشورمان را باز کرده بودند. در آن تورنمنت و در دیدار فینال تیم کویت با پیروزی ۳ بر صفر مقابل کره جنوبی قهرمان شد و ایران در دیدار رده‌بندی کره شمالی را سه بر صفر شکست داد و به عنوان سومی رسید.

 

دومین تجربه رویارویی با میزبان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مسابقات سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد. روزی که تیم ملی در مصاف مقابل چین میزبان یک بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش به تساوی رسید و در ضربات پنالتی ۴ بر ۳ مغلوب حریف شد. تک گل ایران در دیدار نیمه نهایی توسط سید محمد علوی به ثمر رسید. در فینال تیم ژاپن تیم میزبان را سه بر یک شکست داد و چین نایب قهرمان شد. ایران نیز در دیدار رده‌بندی ۴ بر ۲ بحرین را شکست داد.

 

سومین و آخرین رویارویی تیم ملی مقابل میزبان در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا بازی چهارشنبه هفته گذشته مقابل قطر بود که پس از گلزنی سردار آزمون و علیرضا جهانبخش تیم ملی با شکست سه بر دو مغلوب میزبان شد و از رسیدن به فینال محروم ماند. طبق قوانین جدید جام ملت‌های آسیا این رقابت‌ها دیگر دیدار رده‌بندی ندارد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید